اخبار داغ

اخبار ویژه روزنامه‌ها

به نام جماران به کام شبکه ملکه انگلیس/ درآمد روزانه تلگرام از ایرانی‌ها/ بهار: باید علیه عفونت اصلاح‌طلبی موروثی شورش کنیم

به نام جماران به کام شبکه ملکه انگلیس/ درآمد روزانه تلگرام از ایرانی‌ها/ بهار: باید علیه عفونت اصلاح‌طلبی موروثی شورش کنیم
سایت و کانال جماران، به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منصوب است اما به سیاق شبکه رسانه‌ای ملکه انگلیس اطلاع‌رسانی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کیهان

, کیهان, کیهان,

, ,

بهار: باید علیه عفونت اصلاح‌طلبی موروثی شورش کنیم

, بهار: باید علیه عفونت اصلاح‌طلبی موروثی شورش کنیم, بهار: باید علیه عفونت اصلاح‌طلبی موروثی شورش کنیم,

یک روزنامه اصلاح‌طلبی می‌گوید سران جریان این جریان صرفاً به آقازاده‌های خود میدان می‌دهند و عفونت این رویکرد دیرینه تمام پیکره جریان اصلاحات را گرفته است.

,

روزنامه بهار در مطلبی با عنوان «علیه اصلاح‌طلبی موروثی» نوشت: بعد از دوم خرداد 76، جوانان حامی، رفته رفته فهمیدند قرار است تا آخر ماجرا فقط پوسترچسبان باشند و در جشن‌ها در خیابان به پایکوبی بپردازند، قرار نیست از این ظرفیت عظیم حتی در حد چند تغییر واقعا اصلاح‌طلبانه استفاده شود، این رویه تا به امروز مانده و امروز و بعد از بیست سال زخمی که برخی به اصطلاح اصلاح‌طلب بر پیکره جوانان اصلاح‌طلب زدند عفونتش تمام پیکره اصلاحات را فراگرفته است.

,

جوانان دیروز و سرخوردگان امروز و جوانان امروز و سرخوردگان فردا با چشم خود می‌بینند تمام تلاش‌ها برای اصلاح‌طلبی و سهمشان از این ظرفیت مهم همان پوستر چسباندن و تبلیغات و شادی خیابانی است و بس، قرار نیست این حلقه‌ بسته و متصلب تصمیم‌گیری‌ها دست به اصلاح رویه‌ها بزند، آقازاده‌هایی که جای پدران خود را پر می‌کنند در حالی که پدران همچنان در حال خدمت هستند و از قانون بقای انرژی پیروی می‌کنند. این روزها چه در عرصه واقعی و چه در عرصه مجازی به راحتی می‌توان دید که قرار است در همچنان به روی همین پاشنه بچرخد، قرار است تمام مناصب در آینده میان فرزندان و نور چشمی‌ها تقسیم شود.

,

مراد از این نوشته عقده‌گشایی نیست. با اینکه بسیاری از حرف‌ها در دل جوانان اصلاح‌طلب به مرز عقده رسیده، گویی اصلاحات نیازمند یک شورش از درون برای تغییر و ریشه‌کن کردن اصلاحات موروثی و خاندانی است، در برخی موارد آن ‌چنان اهداف اصلاحات واقعی دچار استحاله شده که در واقع بهتر آن است که رقبا سکان‌دار باشند تا یک اصلاح‌طلب‌زاده، در دوره‌ای که با پیشرفت ارتباطات می‌توان به وضوح دید فرزندان مقامات سیاسی کشورهای پیشرفته یا حتی خودشان بعد از کناره‌گیری از قدرت، نه به ثروتشان چندان اضافه شده و نه در فلان شرکت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شدند و یا به استخدام وزارتخانه‌ای در آمدند و نه در لیستی به زور گنجانده می‌شوند، چطور رویمان بشود که بگوییم اصلاح‌طلبیم؟

,

این روزنامه ادامه می‌دهد: قرار است تا چند نسل بعد از یک پدر اصلاحاتی فرزند و نوه و نتیجه و... به عنوان یادگار آن عزیز بر سر سفره اصلاحات و کشور بنشینند و نوش جان کنند؟ بار سنگین عدم توازن میان شایستگی‌های اندک و جایگاه بالا باعث انواع فسادها و رانت‌ها شده، اگر قرار به این مدل از اصلاح‌طلبی است قطعا نبود اصلاحات به نفع مردم و جوانان است.

,

حضور روحانی و رفتارهای او پس از انتخاب موجب این پرسش شده که آیا قرار است تکرار کنند و جوانان به عرصه بیایند و بعد هم به خانه‌هایشان برگردند و پسر نماینده مجلس منتسب به اصلاحات شهردار و مدیر عامل شود؟ رای دوم خرداد 76پشت پا زدن به همه تکرارها بود و حال چه شده که خودمان به تکرار افتاده‌ایم؟ و خطرناک‌ترین تکرار هم تکرار انسان‌های غیر اصیل و رانتی است که با شدت و حدت بیشتری حتی بالاتر از تمام ضربه‌هایی که اصلاحات تحمل کرده، کمر اصلاحات را خواهد شکست و بایدترسید از روزی که مردم و جوانان پشیزی برای اصلاحات در حال استحاله شدن ارزش قائل نشوند.

,

به نام جماران به کام شبکه ملکه انگلیس

, به نام جماران به کام شبکه ملکه انگلیس, به نام جماران به کام شبکه ملکه انگلیس,

سایت و کانال جماران، به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منصوب است اما به سیاق شبکه رسانه‌ای ملکه انگلیس اطلاع‌رسانی می‌کند.

,

روزنامه جوان نوشت: شبی که بسیاری از مردم ایران منتظر رسیدن خبری از تبادل میان حزب‌الله لبنان و داعش بودند تا پیکر شهید محسن حججی به ایران بازگردد، کانال تلگرامی روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت با ادبیاتی خبر این تبادل را پوشش داد که گویی نه در حال خواندن رسانه رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، بلکه مشغول تماشای بی‌بی‌سی فارسی، رسانه سلطنتی انگلیس هستیم. در خبر روزنامه ایران، تروریست‌های تکفیری داعش به سبک بی‌بی‌سی و امثال آن جنگجویان نامیده شده بود: «جنگجویان داعش»، بی‌آنکه هیچ اشاره‌ای به تروریستی بودن آنها شده باشد. متن خبر زمانی مشمئزکننده‌تر شد که در چند جای آن از پیکر مطهر شهید با عنوان «جسد محسن حججی» نام برده شده بود و تعجب‌آورتر اینکه داعش را «گروه اسلامگرای افراطی» خوانده بودند! متن خبر به طور کامل از یورونیوز کپی شده بود و رسانه‌های دولت دوازدهم حتی به خود زحمت تغییر چند عبارت ساده را هم نداده بودند. برای همین هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ادبیات یورونیوز سپاه پاسداران ایران خوانده شده بود. گویا مشکل فقط اعتقادی نیست؛ کارحرفه‌ای رسانه را هم بلد نیستند. طبیعتا یورونیوز اگر خبری را از رسانه‌های ایران بردارد، عین همان ادبیات مورد قبول ایرانی‌ها را منتقل نخواهد کرد. سایت جماران متعلق به حسن خمینی هم همین خبر را و به همین شکل عجیب و مشمئزکننده در کانال خود به نقل از ایران بازتاب داد که البته بعدا آن را حذف کردند.

,

یادآور می‌شود سایت و کانال تلگرامی «جماران» در ماجرای مرگ ابراهیم یزدی نیز مشغول تقطیع و تحریف تاریخ، برای تبرئه خیانت‌های گروهک نهضت آزادی بود. برخی عناصر نفوذی در دفتر تنظیم و نشر آثار امام، علت اصلی انحرافات مشابه در این مرکز هستند.

,

تناقضات تیم اقتصادی دولت فقط با «تئوری آشوب» قابل توجیه است

, تناقضات تیم اقتصادی دولت فقط با «تئوری آشوب» قابل توجیه است, تناقضات تیم اقتصادی دولت فقط با «تئوری آشوب» قابل توجیه است,

تنوع و تعارض میان تیم اقتصادی دولت جدید، همچنان در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارد.

,


روزنامه وطن امروز در این باره نوشت: مهم‌ترین مطالبه مردم، مطالبات اقتصادی و مشکلات معیشتی نظیر بیکاری و رکود و کاهش قدرت خرید است. دولت، تیم اقتصادی خود را برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده تشکیل داده است و به تشکیل معاونت اقتصادی با مسئولیت دکتر نهاوندیان مبادرت کرده است؛ معاونتی که هنوز شرح وظایف دقیق آن بر کارشناسان پوشیده است و با توجه به مسئله تعدد بازیگران اقتصادی در دایره دولت و مسئولیتی مشابه که به لحاظ قانونی برعهده سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد این «هماهنگی» است و از طرفی نقش‌آفرینی «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، علی‌الحساب وجود 3 نهاد هماهنگ‌کننده دستگاه‌های اقتصادی دولت را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند منشأ تعارضات و اصطکاک‌هایی در عالی‌ترین سطح اقتصادی دولت و در نهایت چالش در اداره اقتصادی کشور شود، بویژه اینکه «تفاوت‌های جدی» در آرای اقتصادی سران دستگاه‌های یاد شده وجود دارد.

,
,


تازه به این جمع باید دکتر مسعود نیلی در سمت دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقتصادی را هم اضافه کرد.

,
,


اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس‌جمهور که از دیگر مردان اقتصادی دولت دوازدهم است در تحلیل خود درباره تیم اقتصادی دولت می‌گوید: «دکتر طیب‌نیا، وزیر سابق اقتصاد علم بسیار زیادی در علوم اقتصادی داشت و از کرباسیان وزیر اقتصاد کابینه دوازدهم سواد بیشتری هم داشت اما به دلیل مشکلات قلبی نتوانست با دولت دوازدهم همراهی کند. اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که شاید برای ایجاد رونق اقتصادی، آینده رویکرد اصلاح ساختار، قوانین و مقررات دولت را فراهم کند (برخلاف این ادعا، اعلام شده که  حذف طیب‌نیا به خاطر صراحت ‌بیان و انتقاد وی بوده و نه بیماری قلبی).

,
,


کنترل نرخ تورم و ثبات نرخ ارز را شاید بتوان از مهم‌ترین دستاوردهای تیم اقتصادی دولت گذشته قلمداد کرد. اما در دولت دوازدهم انجام سیاست‌های مدنظر دکتر طیب‌نیا و انجام سیاست‌های انبساطی که به دلیل احتمال ایجاد تورم مانع آن شدند، حال بالاجبار به دنبال اجرای آن هستند. از سیاست‌های انبساطی برای ایجاد رشد و رونق اقتصادی و مقابله با رکود و از سیاست‌های انقباضی هم برای مهار تورم استفاده می‌شود و اینکه کدام بخش اقتصاد باید از سیاست‌های انبساطی و کدام بخش از سیاست‌های انقباضی برخوردار شود کار دشواری است.

,
,


در این شرایط، دکتر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از تغییر اولویت ماموریت و همچنین تغییر ساختار سازمان متبوع خود می‌گوید. در 4 سال گذشته سازمان برنامه و بودجه 2 بار ادغام و تفکیک را تجربه کرد و در نهایت به «انحلال نوین» رضایت داد. مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان یکی نگارش برنامه ششم توسعه بود که بعد از یک سال تاخیر در نهایت توسط مجلس نوشته شد. دوم نوشتن بودجه سالانه بود که همچنان عقیده دارند باید عملیاتی نوشته شود و هر سال این شیوه نوشتن به سال آتی حواله می‌شود و سوم اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری است که با وجود گذشت 3 سال از اجرای «غیرقانونی» آن تازه در حال تهیه اصلاحیه و ارسال لایحه به مجلس هستند.

,
,


این رویه منحصرا در عرصه اقتصادی شکل نگرفته است. چنان‌که وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم، جناب حجتی عمیقا و به حق معتقد به راهبرد خودکفایی در محصولات کشاورزی است اما رئیس سازمان محیط زیست دولت دوازدهم، عیسی کلانتری که خود سابقه وزارت کشاورزی را دارد، مخالف خودکفایی در محصولات کشاورزی است و تلاش برای خودکفایی را از عوامل اصلی خشکسالی می‌داند.

,
,


در سمت دیگر کابینه 2 وزیر بهداشت و رفاه هم بر سریکپارچگی بیمه‌های درمانی در 2 سر یک طیف قرار داشته و دارند و در کمال تعجب مجددا هر دو نفر در کابینه دوازدهم حضور دارند.

,
,


این حجم از تناقض و بی‌نظمی را تنها می‌توان با تئوری آشوب (Chaos Theory) توجیه کرد. تئوری آشوب، سامانه‌های دینامیکی بسیار پیچیده‌ای مانند اتمسفر زمین، جریان مایعات، تپش قلب انسان، فرآیندهای زمین‌شناسی و... را مورد بررسی قرار می‌دهد و انگاره اصلی و کلیدی آن این است که «در درون بی‌نظمی و آشوب، الگویی از نظم وجود دارد که به طور شگفت‌انگیزی زیباست.»

,
,


حال که 1400 روز از دولت مختوم به سال 1400 باقیمانده است، امید است این عنوان متناقض‌نما به سرنوشت همزاد سیاسی خود یعنی‌آفتاب تابان برجام منجر نشود.

,
,

همشهری: نرخ تورم سیر صعودی را طی می‌کند

, همشهری: نرخ تورم سیر صعودی را طی می‌کند, همشهری: نرخ تورم سیر صعودی را طی می‌کند,

روزنامه همشهری پیش‌بینی کرد افزایش نرخ تورم شدت بیشتری بگیرد.

,

این روزنامه که به تازگی در اختیار تیم اصلاح‌طلبان قرار گرفته، در گزارشی می‌نویسد: اگر روند رشد پایه پولی و نقدینگی به شکل فعلی ادامه پیدا کند، نرخ تورم بیش از این نزولی نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در بهترین شرایط نرخ تورم در همین سطح حدود ۱۰درصد باقی بماند و در بلندمدت بازهم روندی صعودی را تجربه کند.

,

بهتر است همچنان اولویت نخست دولت در اقتصاد، صیانت از دستاورد تورمی باشد و تلقی ایجاد رشد اقتصادی با دست برداشتن از سیاست‌های مهار تورم جای دفاع ندارد. نکته مهم اینکه در 4سال گذشته مهار تورم با فشار بیش از حد به سیاست‌های پولی به‌دست آمده و شاهد انضباط مالی دولت در این مدت به میزان مطلوب نبوده‌ایم و کسری بودجه شدید دولت، فضایی را برای اعمال سیاست‌های پولی مبتنی بر کاهش نرخ تورم پایدار باز نمی‌گذارد؛ هرچند همین تورم 10درصدی یک دستاورد بزرگ به‌شمار می‌آید.

,

پیشنهاد می‌شود تا بدنه دولت چابک‌سازی شود و هزینه جاری دولت کاهش یابد. باید قبول کنیم که دولت به دلایل مختلف با مشکلات حاد و مزمنی برای چابک‌سازی خود مواجه است و چاره‌ای جز کاهش میزان کسری بودجه دولت از محل مهار هزینه‌های جاری نداریم. در ارتباط با نرخ تورم و نرخ واقعی سود بانکی هم این واقعیت را نباید نادیده گرفت که شکاف ایجاد شده بین نرخ سود رسمی و واقعی باید اصلاح شود و راه آن کاهش نرخ سود بانکی نیست.

,

حتی ممکن است سیستم بانکی تمایل داشته باشد تا نرخ سود کمتری را بپردازد... نباید فراموش کرد به‌دلیل نیاز به نقدینگی، تغییر سود بانکی متناسب با تورم ثمربخش نبوده و بهتر است چاره‌ای برای رفع عدم‌تعادل در ترازنامه بانک‌ها اندیشیده شود. البته نباید از نظر دور داشت که دولت برای کاهش هزینه‌های جاری با مشکلات جدی مواجه است و هرگونه تدبیر برای کاهش این هزینه‌ها و چابک‌سازی بدنه دولت صدای خیلی‌ها را بلند خواهد کرد و تنها باید امیدوار بود که دولت به بوروکراسی بیشتر دامن نزند و با جلوگیری از استخدام‌های بیشتر مانع هزینه‌تراشی بیشتر و تشدید کسری بودجه شود. نرخ بالای سود چه در بازار پول چه در بازار سرمایه یک معلول است نه علت و این نرخ سود بالا به‌معنای سیگنالی به دولت است تا جلوی تشدید عدم‌تعادل‌ها در اقتصاد را بگیرد و درصدد رفع این عدم‌تعادل‌ها به‌ویژه در حوزه ترازنامه بانک‌ها و کسری بودجه برآید.

,

خراسان

, خراسان, خراسان,

, ,

دستور ویژه دولت درباره مصرف زغال سنگ

, دستور ویژه دولت درباره مصرف زغال سنگ, دستور ویژه دولت درباره مصرف زغال سنگ,

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، با اشاره به فقدان مطالعات یک پارچه و جامع انرژی در کشور و ضرورت توسعه سبد استفاده از منابع مختلف در تامین نیازهای انرژی کشور، از وزیران مربوطه خواسته شده است علاوه بر تدارک زیرساخت های مختلف شناسایی و اکتشاف جامع زغال سنگ حرارتی در کشور، راجع به استفاده بهینه همراه با فناوری جدید و سازگار با محیط زیست زغال سنگ حرارتی، در عرصه هایی چون تولید برق اقدام کنند.

,


تصمیم دولت احمدی نژاد درباره «ساتکاب» وتو شد

,
, تصمیم دولت احمدی نژاد درباره «ساتکاب» وتو شد, تصمیم دولت احمدی نژاد درباره «ساتکاب» وتو شد,

پس از آن که دولت دهم، در تصمیمی مهم اقدام به صدور دستور انحلال شرکت ساخت و تهیه کالای برق (ساتکاب) که در سال 1347 تأسیس شده بود، کرد و روند اجرایی این موضوع مصادف با استقرار دولت یازدهم شد، طبق ابلاغیه هفته های اخیر هیئت دولت به تعدادی از وزیران اقتصادی کابینه، تاکید شده با توجه به اختیارات ناشی از اصل 138 قانون اساسی، اقدامات اجرایی مربوط به انحلال ساتکاب متوقف و شرکت مذکور موظف است پس از اصلاحات ساختاری، به انجام فعالیت های قانونی خود اقدام کند.

,

ایران

, ایران, ایران,

, ,

پیشنهاد سایت «الف» برای رفع حصر

, پیشنهاد سایت «الف» برای رفع حصر, پیشنهاد سایت «الف» برای رفع حصر,

سایت الف متعلق به احمد توکلی در یادداشتی با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره حصر و نقل قولی از سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه «تصمیم گرفته شد تا برقراری علت اصلی حصر، این مصوبه استمرار یابد»، این اظهارنظر و تصمیم شورا را گامی برای پیشرفت ماجرای حصر دانسته است. محسن مهدیان با بیان اینکه تنها علت برقراری و استمرار حصر، نگرانی عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور از به هم ریختن نظم و آشوب و فراهم ساختن حضور منافقین و تروریست‌ها در کشور است، نوشت: گام اول در برداشتن حصر و برگزاری عدلیه، حل و فصل دلیل اصلی و تضمین امنیت کشور است. برای کاهش نگرانی‌ها درباره امنیت کشور دو گروه باید تضمین دهند؛ گروه اول محصورین هستند و گروه دوم جریان سیاسی متصل به محصورین. نویسنده افزوده است: نقش آقای خاتمی در فراهم ساختن این تضمین دوگانه بسیار کلیدی است. وی می‌تواند ضمن تضمین گرفتن از محصورین، جریان سیاسی وابسته را هم نسبت به آرامش پس از حصر و پذیرفتن حکم دادگاه به خط کند. امروز یک فرصت تاریخی برای سنجش صداقت آقای خاتمی است تا با ایجاد شرایط حذف حصر، فرصت برگزاری دادگاه را فراهم سازد.

,

صدور حکم مدیر کانال حامیان روحانی

, صدور حکم مدیر کانال حامیان روحانی, صدور حکم مدیر کانال حامیان روحانی,

وکیل یکی از مدیران کانال‌های تلگرامی گفت: رأی مدیران کانال‌های تلگرامی روز یکشنبه به دو نفر از وکلای پرونده ابلاغ شد. نرگس نقدی به ایلنا گفت: بنابر رأی صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، سعید نقدی مدیر کانال تلگرامی حامیان روحانی به ۴ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت در گروه‌ها و رسانه‌ها و احزاب محکوم شده است. وی خبر داد که به رأی صادره اعتراض خواهد کرد. نرگس نقدی درباره عمل جراحی موکلش گفت: سعید نقدی بنابر نظر پزشکان دچار ناراحتی گوارشی بوده و سابقه جراحی داشته که در مدت ۵ ماه بازداشت، بر اثر تضعیف جداره داخلی شکم، دچار پارگی شده و بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت.

,

گزارش رویترز از ورود کمپانی‌ هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی به ایران در پسابرجام

, گزارش رویترز از ورود کمپانی‌ هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی به ایران در پسابرجام, گزارش رویترز از ورود کمپانی‌ هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی به ایران در پسابرجام,

رویترز در گزارشی به ورود یک کمپانی هتل زنجیره‌ای بریتانیایی به ایران و تلاش برای بازگشایی شعب در این کشور اشاره کرده و نوشت: ایران سی ‌و سومین کشور از لحاظ صنعت توریسم در دنیاست و دولت امیدوار است در سال ۲۰۲۵ موفق به جذب ۲۰ میلیون توریست شود.  به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمپانی «ایزی هتل» که یک شرکت مسافرتی معروف در بریتانیاست، به توافقی برای ایجاد یک فضای ۵۰۰ اتاقه در ایران رسیده است. گای پارسونز مدیرعامل ایزی هتل، گفت: کمپانی‌های هتل‌های زنجیره‌ای زیادی وجود دارند که به دنبال بسط حضورشان در ایران هستند. ما می‌خواهیم در خاورمیانه حضور پررنگی داشته باشیم و از همین رو از هر فرصتی استفاده می‌کنیم. بر اساس این گزارش، دیگر هتل‌های زنجیره‌ای نیز از زمان برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، به واسطه برجام وارد این کشور شده‌اند. کمپانی آکور فرانسه و هتل ملینا اسپانیا و دیگر هتل‌های زنجیره‌ای از جمله این کمپانی‌ها هستند.

,

آرمان

, آرمان, آرمان,

, ,

بازداشت نفر دوم فساد کنتورسازی

, بازداشت نفر دوم فساد کنتورسازی, بازداشت نفر دوم فساد کنتورسازی,

شنیده شد که یک مقام آگاه از بازداشت «ح.س» که پیش از این به‌عنوان مجری طرح تجهیز صندوق‌های فروشگاهی اتاق اصناف فعالیت می‌کرد، با قرار وثیقه ۲۰‌میلیارد ریالی خبر داد. یک مقام آگاه با تایید خبر بازداشت «ح.س» به‌عنوان مجری اسبق طرح تجهیز صندوق‌های فروشگاهی از سوی بازپرس پرونده شکایت سازمان بورس از ناشر کنتورسازی و برخی اشخاص دخیل در این پرونده، گفت: با احضار این شخص از سوی مرجع قضائی و تفهیم اتهام به وی تحت عنوان «مشارکت در کلاهبرداری»، قرار وثیقه 20‌میلیارد ریالی صادر شد که به دلیل ناتوانی در تامین آن راهی بازداشتگاه اوین شده است. در این ارتباط یک منبع مطلع دیگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از «ح.س» به عنوان نفر دوم پرونده کلاهبرداری کنتورسازی یاد کرد و گفت: به‌زودی نفر سوم این پرونده با توجه به محرزشدن زنجیره جرم‌های صورت‌گرفته که به اتاق اصناف منتهی می‌شود، دستگیر خواهد شد.

,

راهپیمایی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها

, راهپیمایی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها, راهپیمایی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها,

شنیده شد که یک خانواده مشهدی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها و در حمایت از موسیقی نواحی، راهپیمایی 60روزه‌ای را با شعار «حق داریم آوازهای سرزمین مادری را در شهرمان بشنویم» انجام می‌دهد. احمد مهرچیان به‌عنوان سرپرست خانواده مشهدی که در اعتراض به لغو کنسرت‌ها و در حمایت از موسیقی نواحی، که از 35 روز قبل پیاده‌روی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: ما یک خانواده مشهدی هستیم که در اعتراض به لغو کنسرت‌ها و همچنین حمایت از موسیقی نواحی و مقامی کشورمان 35 روز است سفر با پای پیاده را آغاز کرده‌ایم و در طول این مسیر با اساتید موسیقی مناطق مختلف کشورمان نیز دیدار می‌کنیم.

,

تمدید ساعت کار خط 5 مترو

, تمدید ساعت کار خط 5 مترو, تمدید ساعت کار خط 5 مترو,

شنیده شد که احسان مقدم، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مترو اظهار داشت: همزمان با برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی، سرویس‌دهی خط 5 مترو تهران تا ساعت 23 ادامه خواهد یافت. او با بیان اینکه خط ۵ متروی تهران به دلیل انجام عملیات بهسازی تنها تا ساعت 21:30 دقیقه پذیرش مسافر دارد، ادامه داد: به دلیل برگزاری مسابقات در ساعت 19:30 دقیقه، ساعت پایانی سرویس‌دهی در خط 5 مترو تهران تمدید شد تا تماشاگران این دیدار ملی با خیالی آسوده بتوانند از خدمات مترو تهران استفاده کنند.

,

علت بازداشت معاون شهرداری تهران

, علت بازداشت معاون شهرداری تهران, علت بازداشت معاون شهرداری تهران,

شنیده شد که مدیرکل حراست شهرداری تهران اعلام کرد: بازداشت معاون مناطق شهرداری تهران در ارتباط با مسئولیت‌هایش در شهرداری نیست. مدیرکل حراست شهرداری تهران گفت: بازداشت عیسی شریفی، معاون سابق شهرداری تهران ارتباطی با مسئولیت نامبرده در سازمان مذکور ندارد. تا به حال پرونده تخلفی از ایشان در حراست شهرداری وجود نداشته و از رسانه‌ها خواهشمندم مطابق قانون و تا زمان اظهار نظر رسمی مقامات قضائی از گمانه‌زنی‌ها خودداری کنند.

,

احتمال جابه‌جایی مکان مجمع تشخیص

, احتمال جابه‌جایی مکان مجمع تشخیص, احتمال جابه‌جایی مکان مجمع تشخیص,

شنیده شد که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جابه‌جایی مکان مجمع گفت: این احتمال وجود دارد که مجلس شورای اسلامی قدیم که جلسات خبرگان نیز در آن برگزار می‌شود، محل جدید جلسات مجمع باشد. آیت‌ا... محسن مجتهدشبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبر انقلاب پنج دستور در حکم خود برای مجمع دادند که یکی از آنها چابک‌سازی و حذف تشریفات بود. لذا قرار است بخش‌های مختلف مجمع از جمله دبیرخانه و مرکز تحقیقات تغییراتی داشته باشد و محل برگزاری جلسات تغییر کند.

,

شرط کلانتری برای دولت

, شرط کلانتری برای دولت, شرط کلانتری برای دولت,

شنیده شد که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست در حاشیه نخستین نشست خبری، از شرط خود برای پذیرش ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست سخن گفت. عیسی کلانتری که مشکل عمده محیط‌زیست ایران را مساله کمبود منابع آب و آلودگی آب می‌داند، اظهار کرد: شرط من برای پذیرش ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست این بود که تصمیم‌گیر اصلی درباره «آب» شورای عالی آب باشد نه وزارت نیرو. او تصریح کرد: آقای روحانی شرط مرا پذیرفت.

,

کشته شدن ۲ کولبر در بازار بانه

, کشته شدن ۲ کولبر در بازار بانه, کشته شدن ۲ کولبر در بازار بانه,

نماینده بانه و سقز با اشاره به تیراندازی به ۲ کولبر بانه‌ای در منطقه بازار این شهرستان توسط هنگ مرزی، بر لزوم پیگیری دقیق‌ و کارشناسی موضوع تا دستیابی به نتیجه نهایی تاکید کرد. محسن بیگلری با اشاره به تیراندازی دیروز به کولبران در شهرستان بانه خاطرنشان کرد: متاسفانه تیراندازی به کولبران توسط هنگ مرزی صورت گرفت و ۲ نفر از شهروندان بانه کشته شدند که یکی از کشته‌شدگان، دهیار شهرستان بانه بوده است.

,

آماده‌باش در عربستان

, آماده‌باش در عربستان, آماده‌باش در عربستان,

شنیده شد که نیروهای امنیتی عربستان برای برگزاری مراسم انتصاب محمد بن سلمان به‌عنوان پادشاه جدید این کشور به حالت آماد باش درآمدند. پایگاه فلسطینی المنار نوشت: ده‎ها نفر از شاهزادگان سعودی به دستور محمد بن سلمان تحت بازداشت خانگی قرار گرفته و ارتباط آنها با جهان خارج قطع شده است. به نوشته این پایگاه اکنون بیش از 60 تن از افسران سعودی در چارچوب عملیات پاکسازی ولیعهد عربستان در بازداشتگاهی در 20کیلومتری ریاض قرار دارند.

,

خروج بنیاد مستضعفان از هتلداری

, خروج بنیاد مستضعفان از هتلداری, خروج بنیاد مستضعفان از هتلداری,

شنیده شد که رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تشریح راهبردهای جدید این نهاد اعلام کرد که بنیاد از هتلداری خارج می‌شود. او همچنین محرومیت‌زدایی را از مهم‌ترین راهبردهای این نهاد برشمرد. محمد سعیدی‌کیا گفت: هدف از کار اقتصادی در بنیاد، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بنیاد است و اکنون تمرکز بنیاد بر محرومیت‌زدایی، سلامت، آموزش و امور فرهنگ عمومی است.

,

درآمد روزانه تلگرام از ایرانی‌ها

, درآمد روزانه تلگرام از ایرانی‌ها, درآمد روزانه تلگرام از ایرانی‌ها,

شنیده شد که تلگرام روزانه حدود 180‌میلیون تومان از کاربران ایرانی کسب درآمد می‌کند. درآمد روزانه تلگرام، 141‌هزار دلار معادل 570‌میلیون تومان است که با توجه به حجم حدودا 30‌درصدی تلگرام از کاربران ایرانی، روزانه حدود 180‌میلیون تومان از کاربران ایرانی درآمد کسب می‌کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه