اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

جنایت های داعش به خاطر فراموشی غدیر است

جنایت های داعش به خاطر فراموشی غدیر است
کارشناس مسائل دینی گفت: امت اسلامی بعد از سقیفه دچار انحراف شد و تا الان هم این انحراف وجود دارد و در حال حاضر محصولات این انحراف و تفکر، رشد گروهک هایی مانند داعش، وهابیت و جریان سعودی و اقداماتی که انجام می دهد است، امت اسلام به جایی می رسد که در یک روز 7 هزار مهمان مُحرم خانه خدا را به کام مرگ می کشانند ولی صدایی از کسی در نمی آید و آب از آب تکان نمی خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم معین الاسلام کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: علت تاکید علما نسبت به عید غدیر این است که قوام دین اسلام و تداوم ماموریت پیامبر اکرم(ص) و تحقق اهداف پیامبر در پیام رسانی دین اسلام متوقف بر جریان ولایت است، یعنی با جریان ولایت است که توحید  استمرار پیدا می کند و اسلام قوام پیدا می کند، به همین خاطر است که باید عید غدیر بزرگ داشته شود و خیلی جدی تر از اعیاد دیگر به آن پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیو,

وی بیان داشت: خداوند مسئله ولایت را صریحا مطرح کردند ، بعد از انتصاب امیر المومنین علی(ع) توسط پیامبر است آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» نازل شد، تمام دین ما به بحث ولایت متوقف است تمام مورخان و مفسران چه شیعه و چه اهل سنت غائل به این مسئله هستند که آیه «الیَوم‌َ اَکمَلت‌ُ لَکُم دینَکُم » و آیه «الیوم یئس الذین کفروا» همه بعد از جریان غدیر این آیات بر پیامبر نازل شد، یاس در اینجا یاسی است که مسئله ولایت بر کفار ایجاد می کند.
,
,

معین الاسلام افزود: بعد از ماجرای سقیفه مسئله ولایت به فراموشی سپرده شد و به دستور خدا و عمل به دستور پیامبر خدا  عمل نکردند و با تصمیم خود خلیفه تعین کردند دقیقا بر خلاف آنچه که خدا و پیامبر گفته بودند عمل کردند بعد از جریان سقیفه بود که انحرافات در مسیر دین و در خطی که خدا برای تداوم دین اسلام ترسیم و تسلیم کرده بود انحراف ایجاد شد و الان هم این انحراف اسلامی مشاهده می شود.
,
,

بعد از سقیفه اسلام منحرف شد
,
, بعد از سقیفه اسلام منحرف شد,

کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: امت اسلامی بعد از سقیفه دچار انحراف شد و تا الان هم این انحراف وجود دارد و در حال حاضر محصولات این انحراف و تفکر، رشد گروهک هایی مانند داعش، وهابیت و جریان سعودی و اقداماتی که انجام می دهد است، امت اسلام به جایی می رسد که در یک روز 7 هزار مهمان مُحرم خانه خدا را به کام مرگ می کشانند ولی صدایی از کسی در نمی آید و آب از آب تکان نمی خورد.
,
,

معین الاسلام تاکید کرد: امروز مردم یمن را این چنین وحشیانه قتل عام می کنند و صدایی از کسی در نمی آید اگر این مسائل ریشه یابی و آسیب شناسی  شود این همه انحراف در امت اسلام به جریان سقیفه و به جریان نادیده گرفتن غدیر و فراموش کردن ایام غدیر و ولایت است.
,
,

وی بیان داشت: واقعا مهمترین عید مسلمانان عید غدیر است، عید امت اسلامی زمانی است که ولایت حاکمیت جدی و واقعی در جامعه پیدا کند زیرا توحید بدون جریان ولایت رشد پیدا نمی کند بدون مسئله ولایت احکام دین جریان پیدا نمی کنند،  تمام موحودیت دین اسلام وابسته به مسئله غدیر است به همین خاطر به برگزاری باشکوه و زنده نگه داشتن غدیر تاکید می شود.
,
,

جشن عید غدیر باید در سطح جامعه نمود پیدا کند
,
, جشن , عید غدیر باید در سطح جامعه نمود پیدا کند,

کارشناس مسائل دینی در پاسخ به این سوال که چرا تاکید علما به برگزاری راهپیمایی غدیر و حضور در سطح جامعه برای گرامی داشت ایام غدیر است؟ اظهار داشت: غدیر یکی از شعائر بزرگ الهی است و باید نمود بیرونی داشته باشد و باید کاملا این شعائر اسلامی در سطح جامعه احیا شود، اینکه هر کدام از ما در منزل قائل به غدیر باشیم پیام غدیر منتقل نمی شود برای احیا جریان غدیر باید این عید نمود بیرونی داشته باشد و در سطح جامعه نشانه های غدیری بودن را احساس کنند.

وی تاکید کرد: غدیر یک حرکت اجتماعی است و حرکت فردی نمی توانند در رساندن پیام غدیر زیاد تاثیر گذار باشد.
,
,
,
,

مستکبران جهان از ولایت فقیه می ترسند
,
, مستکبران جهان از ولایت فقیه می ترسند,

کارشناس مسائل دینی در پاسخ به این سوال که با وجود انحرافی که به خاطر فراموشی  مسئله غدیربه وجود آمد در عصر حاضر ولایت چه نقشی در یک امت اسلامی دارد؟ گفت: دقیقا در آن زمان سقیفه برای این به وجود آمد که با وجود ولایت  جایگایی برای مستکبران و ظالمان وجود ندارد و قدرت و ثروت و تمام موجودیت مستکبران در معرض خطر قرار می گیرد الان هم در جریان ولایت فقیه مستکبران عالم به این نتیجه رسیدند که با وجود ولایت فقیه و جریان ولایت در یک جامعه و کشور هیچ کاری نمی توانند از پیش ببرند.
,
,

معین الاسلام گفت: علاوه بر اینکه در کشور ما قدرت و اقتدار و عظمت ما به بحث ولایت و وجود ولایت فقیه است و این همه دشمنی برای این جریان می شود دلیل بر این مسئله است که چقدر از ولایت و قدرت تاثیر گذاری ولایت در ایستادگی مقابل ظالمان و زورگویان جهان ترس و وحشت وجود دارد.
,
,

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام با تمام قدرت در مقابل ولایت فقیه می ایستتد و حرف هایی در خصوص مسئله ولایت فقیه گفته می شود نشان دهنده این است که مستکبران اهمیت و آثار نقش ولایت فقیه را به خوبی درک کرده اند و از آن وحشت داردند.
,
,

کارشناس مسائل دینی  اظهار داشت: بیداری اسلامی و تمام مقاومت های اسلامی و حرکت های دینی و تاثیرگذاری که در دنیا رخ می دهد همه اینها متاثر از بحث ولایت فقیه است و زورگویان جهان به این نتیجه رسیده اند که منشا  همه این بیداری ها و ایستادگی های امت ها به ولایت فقیه باز می گردد به همین خاطر با تمام قدرت با مسئله ولایت فقیه مبارزه می کنند.
,
,
 
,
گفتگو از مرضیه مهدیلو
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه