اخبار داغ

خطر واردات محصولات تراریخته موجب تهدید امنیت ملی و غذایی ایرانیان می شود

خطر واردات محصولات تراریخته موجب تهدید امنیت ملی و غذایی ایرانیان می شود
سایه تولید محصولات تراریخته و چرایی علت موافقت و مخالفت برخی از گیاهان تراریخته این روز اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است، چرا که امنیت غذای ایرانیان با این محصولات در خطر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقطاع؛ سایه تولید محصولات تراریخته و چرایی علت موافقت و مخالفت برخی از گیاهان تراریخته این روز اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است، چرا که امنیت غذای ایرانیان  با این محصولات در خطر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقطاع؛,

ما اکنون نیاز به غذاهای سالم داریم، امنیت غذایی شامل دو مقوله کفایت و سلامت، برای مصرف کننده یک اصل است، این مساله با استقلال کشورمان گره خورده است، بنابراین ما باید گیاهانی داشته باشیم که محصول بیشتری می دهند و از سم کمتری استفاده می کنند. طبق آمارهای جهانی میزان مصرف سموم به دلیل مصرف گیاهان تراریخته کاهش پیدا کرده است.

,

ضرورت ورود کشور به بحث امنیت غذایی با کشت محصولات تراریخته

, ضرورت ورود کشور به بحث امنیت غذایی با کشت محصولات تراریخته,

ما اکنون گیاهان تراریخته مقاوم به آفت داریم که برای کشت و پرورش آنها دیگر از سم استفاده نمی کنیم. از سوی دیگر گیاهان مقاوم به علف کش هم داریم که مجبوریم از سم استفاده کنیم اما ما این موضوع را مهندسی می کنیم که از کدام سم استفاده کنیم تا کمترین خطر را ایجاد کند و مصرف سم شان کمتر باشد. متاسفانه اکنون امنیت غذایی ما در خطر است و ما در کفایت و سلامت غذایی مشکل داریم بنابراین ضرورت دارد کشور ما نیز به این مساله ورود پیدا کند.

,

بسیاری از کشورها ( حداقل ۳۷ کشور) مانند کشورهای اروپایی که برخی سابقه مصرف تراریخته‌ها را داشته‌اند پس از عوارض بسیار آنها و سمومشان، اکنون کشت محصولات دستکاری شده را منع نموده‌اند. احتمالا مواردی مانند مسمومیت مرگبار ناشی از خیارهای تراریخته در اروپا، شیوع سرطان‌ها و انواع بیماری‌ها و عقیم شدن مردان و زنان، در این تصمیم گیری‌ها بی‌تأثیر نبوده‌اند.

,

 وابستگی دولت‌ها و تهدید امنیت ملی با محصولات تراریخته

,  وابستگی دولت‌ها و تهدید امنیت ملی با محصولات تراریخته,

محصولات تراریخته به تبع کشاورزان، دولت‌ها را نیز به شرکت یا مجموعه‌ای خاص وابسته ساخته و تهدیدی برای امنیت ملی خواهند بود. آیا وابستگی غذایی به یک مجموعه خاص خصوصا برای محصولات استراتژیک، نمی‌تواند تهدیدی ملی به شمار آید؟ در این صورت، تک تک کشاورزان ما و به تبع آنها مردم مصرف‌کننده و حتی دولتی که باید تامین‌کننده مایحتاج مردم باشد، صد‌در‌‌‌صد وابسته به یک مجموعه‌ای می‌شوند، که می‌تواند به‌راحتی همه را در تنگنا قرار دهد و دیگر بذری به کسی ندهد یا شرایطی را تعیین نماید و با فشار غذایی بر مردم، دولت را نیز تحت کنترل خود قرار دهد.
آیا این نمونه دیگری از عملی شدن توصیه هنری کیسینجر نیست که می‌گوید: «نفت را کنترل کن تا ملت‌ها را بتوانی کنترل‌نمایی، غذا را کنترل کن تا مردم را بتوانی کنترل کنی.»

,
,

انحصار محصولات تراریخته در دست شرکتهای بزرگ یهودی_ صهیونیزم امریکایی

, انحصار محصولات تراریخته در دست شرکتهای بزرگ یهودی_ صهیونیزم امریکایی,

امروز انحصار محصولات تراریخته در دست شرکتهای بزرگ یهودی_ صهیونیزم امریکایی است که با تغییر ژنتیک گیاهان و انتقال انواع بیماریهای انسانی به آنها جان انسانهایی که می خواهند را به خطر انداخته اند، مشکل اینجاست که چرا امریکا دلش برای ما می سوزد؟ برنج و محصولات تراریخته را بدون هیچ مشکلی به کشور ما وارد می کند و از طرفی جلوی داروهای انحصاری و مهم را در دنیا که میخواهد در اختیار ایران قرار گیرد را می گیرد، تمام کشورهای پیشرفته استفاده از گیاهان تراریخته را ممنوع کردند حتی اسرائیل نیز واردات این محصولات را ممنوع کرد ولی در کشور ما برای واردات این محصولات افتخار میکنند.

,

متولیان امر اجازه دهند این محصولات در ایران تولید شود تا حداقل از تغییر ژنتیک آنها مردم اطلاع داشته باشند و بیماری انتقالی انسان به گیاهان جان مردم را نگیرد، حداقل این همه سرطان و عقیمی مردان و زنان کاهش یابد.

,

امید است که جان مردم و استقلال غذایی کشور با توان داخلی شکوفاتر شود و این کشور با این همه ظرفیت جولانگاه ؤزه بیگانگان در عرصه غذایی و نابودی استقلال کشور نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه