اخبار داغ

آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به کشتار مسلمانان میانمار:

وزرای خارجه کشورهای اسلامی جلسه اضطراری تشکیل دهند/ باید در برابر جانیان وحشی میانمار ایستاد

وزرای خارجه کشورهای اسلامی جلسه اضطراری تشکیل دهند/ باید در برابر جانیان وحشی میانمار ایستاد
مرجع تقلید شیعه با اشاره به اینکه آیا نباید جمعیت کنفرانس اسلامی جلسه فوق العاده تشکیل و به فکر مرد میانمار باشند، گفت: وزرای خارجه کشورهای اسلامی در خصوص مشکل میانمار جلسه اضطراری تشکیل دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به مسائل و مشکلات میانمار اظهار داشت: دو درصد مردم میانمار مسلمان و چهار درصد مسیحی هستند، هر روز نمونه‌های تازه ای از جنایت بودایی‌ها از قتل عام مسلمانان مشاهده می‌شود که حتی شنیده شده که طالبان آنها را محکوم کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ادامه داد: با این وجود دنیا بی‌تفاوت است؛ آیا کشورهای اسلامی نباید فریاد بزنند، جمعیت کنفرانس اسلامی نباید جلسه فوق العاده تشکیل دهند و به فکر آنها باشند.

,

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه غیرت از مسلمانان رفته است، گفت: اجتماعی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره حل این مشکل تشکیل شود و اقدامی صورت بگیرد.

,

وی اضافه کرد: باید در این گونه موارد به طور جدی ورود پیدا کرد و فریاد کشید و در برابر جانیان وحشی بی رحم ایستاد، اغلب مسلمانان میانمار اهل سنت هستند و ما به همان اندازه دفاع می‌کنیم که اگر شیعه بودند و فرقی نمی‌گذاریم.

,

این استاد حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به مسلئه شکر، بیان داشت: شکر سبب استمرار نعمت و کفران نعمت سبب سلب نعمت می‌شود، ولایت یکی از نعمت‌ها است و اگر شکر به جا آوریم بقا پیدا می‌کند.

,

وی نظام اسلامی را از دیگر نعمت‌ها ذکر کرد و افزود: کسانی که دوران پیش از انقلاب را درک کردند می‌دانند در آن زمان چه حقارتی بر ما تحمیل شده بود به طوری که اسامی نمایندگان مجلس به سفارت آمریکا و انگلستان می‌رفت تا آنها تأیید کنند.

,

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان شد: ایران امروز سر افراز است البته مشکلات وجود دارد ولی باج به دیگران حتی به آمریکای گردن کلفت و اروپا نمی‌دهد. اگر مصلحت بداند به عراق و سوریه کمک می‌کند و در برابر رژیم صهیونیستی می‌ایستد مگر ایران آن زمان جرأت داشت بدون تصویب آمریکا و انگلستان قدمی بردارد.

,

وی عنوان داشت: این نعمت را باید شکرگزاری کرد شکرگزاری به این صورت است که دست به دست یکدیگر دهیم نه اینکه جناح‌بازی و فرقه‌بازی شود و مقام‌ها را سهم‌بندی کنند بلکه صلاحیت اشخاص در نظر گرفته شود و مقام‌ها بر اساس صلاحیت‌ها باشد و افراد به فکر حل مشکلات باشند.

,

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید غدیر از مظلومیت خارج شود، تاکید کرد:‌ جشن، شادمانی و سرور و دید و بازدیدها مطلوب است ولی جوانان باید به محتوای غدیر وارد شوند بدون توهین به مقدسات دیگران و ایجاد اختلاف باید از مذهب خود حمایت کنیم و غدیر با آبرومندی بیشتر برگزار شود.

,

این مرجع تقلید با اشاره به راهپیمایی حرم تا مسجد جمکران، گفت:‌ من نیز به اندازه توان در راهپیمایی شرکت می‌کنم برکات وجود مبارک امام علی(ع) انسان را نسبت به مقام حضرت آشناتر می‌کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه