اخبار داغ

فعال اقتصاد مقاومتی:

عرصه های اقتصاد مقاومتی می تواند بازارهای منطقه را تسخیر کند

عرصه های اقتصاد مقاومتی می تواند بازارهای منطقه را تسخیر کند
فعال اقتصاد مقاومتی با بیان این که خودباروی رمز موفقیت است، گفت: عرصه های اقتصاد مقاومتی می تواند بازارهای منطقه را تسخیر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، بیش از چند سال است که رهبر معظم انقلاب از ضرورت توجه به اقتصاد با تکیه بر توانمندی داخلی صحبت می‌کند، در مراکز استان‌ها نیز به‌صورت منظم جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود اما در عمل و در بزنگاه‌ها آن طوری که نیاز کشور است عمل نمی‌شود.
حال در شهر قنوات یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی برای زندگی7 خانواده نویدبخش بوده و روزهای خوبی را رقم‌زده است.
اسفند 92 کار را شروع کردیم
ابوالفضل قدیری هستم، پرورش اردک را دریکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی که بسیج سازندگی معرفی کرد از اسفند 92 آغاز کردیم.
در ابتدای کار 5 هزار قطعه اردک گوشتی پرورش می‌دادیم تا این‌که با افزایش کار به 20 هزار قطعه رساندیم.
سرمایه اولیه با احتساب وام سازمان بسیج سازندگی 200 میلیون بود که البته این مبلغ برای خرید زمین هم بود، بدون احتساب زمین می‌توان با 10 میلیون تومان وارد این عرصه شد.
7 نفر به‌صورت مستقیم در این کار مشغول هستند و اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن بسیار بیشتر است.
گوشت اردک در بین مردم شناخته‌شده نیست
گوشت اردک در بین مردم شناخته‌شده نیست و برخلاف تصوری که مردم‌دارند این گوشت به‌هیچ‌عنوان بو نمی‌دهد.
طبخ صحیح گوشت اردک می‌تواند یک وعده‌ای غذای لذیذی را برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد علاوه بر این گوشت اردک خواص بسیار زیادی دارد به‌خصوص در مقایسه با گوشت مرغ خاصیت زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
, اسفند 92 کار را شروع کردیم,
,
,
,
,
, گوشت اردک در بین مردم شناخته‌شده نیست,
,
,

, ,


طبع گرم گوشت اردک در کنار آهن موجود در آن می‌تواند برای بسیاری از افراد توصیه شود اما متأسفانه با این خاصیت بالا بین مردم ناشناخته است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم توزیع گوشت را در شهر شروع کنیم.
الآن در فروشگاه‌های اصلی شهر این گوشت عرضه می‌شود تا در کنار صادرات به شهرهای شمالی در شهر خودمان هم به میزان زیادی این گوشت عرضه و استفاده شود.
قیمت گوشت اردک آماده به طبخ کیلوئی 10 هزار تومان به فروش می‌شود که در این میان یکی از دلایل تفاوت 10 الی 15 درصدی قیمت گوشت اردک با مرغ، قیمت تمام‌شده آن است.

,
,
,
,


ضریب تبدیل اردک در مقایسه با مرغ پایین‌تر است به این معنی که حداقل 30 الی 40 درصد اردک نسبت به مرغ خوراک بیشتری می‌خورند.
نهادهای دولتی در ابتدا همکاری نمی‌کردند
در ابتدای کار سنگ‌اندازی زیادی از سوی نهادهای دولتی می‌شد ولی با پیگیری‌های زیادی که انجام شد تا سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی را با این صنعت بیشتر آشنا کردیم و از محل بازدیدهای زیادی انجام دادند تا همکاری‌های آن‌ها بهتر شد.
هنوز لازم است در این زمینه ما حمایت بشویم، به‌خصوص در فصول سرد سال برای گرم کردن سالن‌های پرورش اردک نیاز به سوخت داریم اما به‌سختی می‌توانیم گازوئیل تهیه کنیم.
مطمئن باشید فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی توسعه پیدا کند و اگر فعالان این عرصه‌ها حمایت شوند می‌توانیم یکی از صادرکنندگان مهم منطقه باشیم.
اگر ما ایمان و باور داشته باشیم و حمایت‌های لازم صورت بگیرد قطعاً افراد مستعد و خوش‌فکری در کشور داریم که می‌توانند در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی گره‌گشای وضعیت کنونی اشتغال باشند.

, ,
,
, نهادهای دولتی در ابتدا همکاری نمی‌کردند,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه