اخبار داغ

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد مطرح کرد:

افزایش 5 برابری بودجه استان‌ها در 4 سال اخیر

افزایش 5 برابری بودجه استان‌ها در 4 سال اخیر
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه استان‌ها در 4 سال اخیر 5 برابر افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، علی‌اصغر کار اندیش در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بودجه فرهنگی کشور 9 هزار 100 میلیارد تومان است که 5/3 درصد بودجه عمرانی کشور است که از این مبلغ هم سهم وزارت ارشاد 1088 میلیارد تومان است درواقع 30 صدم بودجه عمرانی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: با این‌حال بودجه استان‌ها در سال گذشته نسبت به 4 سال قبل از آن 5 برابر شده است.

,

کار اندیش به سیاست‌های جدید وزارت ارشاد اشاره کرد و بیان داشت: سیاست وزارت ارشاد واگذاری اختیارات به استان‌ها و پرداخت‌ها بدون واسطه است به‌عنوان نمونه هزینه خرید کتاب از ناشران از امسال به‌صورت مستقیم به‌حساب خود ناشران واریز می‌شود.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد به ورود بخش خصوصی به عرصه فرهنگ و هنر پرداخت و ابراز داشت: طبق قانون مصوب کشوری تصدی‌گری‌ها باید به بخش غیردولتی واگذار شود و در این قانون نام نهادها قید نشده و این موضوع برای تالار مرکزی قم نیز صدق می‌کند.

,

وی ادامه داد: نخستین تالار از مجموعه تالارهایی که قرار است در کشور به بهره‌برداری برسد در قم افتتاح شد و بر اساس قانون باید نگهداری و بهره‌برداری از آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

,

کار اندیش بابیان این‌که وزارت ارشاد با این واگذاری‌ها به دنبال درآمدزایی نیست، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال هزینه‌های نگهداری تالار مرکزی قم در سال یک میلیارد و 200 میلیون تومان است، عنوان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته با واگذاری این تالار به بخش خصوصی درنهایت می‌توان در سال یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمدزایی داشت که نشان می‌دهد این واگذاری‌ها به‌صرفه و مفید است.

,

وی به بحث مالیات نیز اشاره کرد و گفت: جلساتی هم با سازمان مالیاتی کشور برای مشکلات مالیاتی برگزار کرده‌ایم که با ارائه گزارش‌های حسابرسی از فعالان فرهنگی مالیات اخذ نشود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه