اخبار داغ

عرضه دام زنده در بازار 300 ساله جنوب کشور+تصاویر

عرضه دام زنده در بازار 300 ساله جنوب کشور+تصاویر
پنج شنبه بازار میناب در شرق هرمزگان یکی از بازارهای چند صد ساله در جنوب کشور است که دامداران نقاط مختلف هرمزگان و استان های همجوار هر هفته دام خود را برای فروش در آن عرضه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، بازار عرضه دام زنده در شرق هرمزگان یکی از بازارهای تجاری در جنوب کشور است که فقط در روزهای پنجشنبه نه تنها میزبان مردمانی از سایر شهرهای هرمزگان است بلکه از شیراز،کرمان، جیرفت، قله گنج،چابهار نیز برای خردید و فروش دام های خود به میناب سفر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

این بازار سنتی یکی از بازارهای کهن با قدمت بیش از 300 سال در شهرستان میناب قرار دارد، فروشندگان از ساعات 22 چهارشنبه شب دام های خود را برای اینکه بتوانند صبح زود بفروش برسانند به این مکان می آیند و شب را در همین مکان صبح می کنند.

,

به گفته یکی از فروشندگان حیوانات اهلی در بازار سنتی میناب، در اوایل صبح دام ها با قیمت خوبی در این مکان خرید و فروش می شود و برای کسی که می خواهد دام بخرد خوب است و کسی که می خواهد دام با قیمت پائین بخرد از ساعات 12 ظهر به این مکان می آید و فروشنده مجبور است دام خود را با قیمت ناچیز بفروش برساند.

,

از طرفی در این مکان دلال هایی هستند که قیمت بازار را به دست می گیرند، صبح زود با قیمت ناچیز دام خریداری می کنند و با قیمتی بیشتر بفروش می رسانند، افرادی که تبحر خاصی در این زمینه دارند دام از دلال ها خریداری نمی کنند.

,

در این مکان زن و مرد به خرید و فروش دام مشغول هستند، این مکان فقط مختص روزهای پنجشنبه هر هفته است و روزهای دیگر هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود.

,

این بازار، علیرغم قدمتی بالای 300 سال، هیچ اصول بهداشتی در آن رعایت نمی شود و گاهی هم دام ها در این مکان تلف می شوند و گاهی هم ممکن است دام های مریض برای فروش به این مکان بیاورند بدون اینکه نظارتی بر این بازار وجود داشته باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

عکاس:موسی زاهدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه