اخبار داغ

دبیر بنیاد غدیر استان کرمان عنوان کرد؛

برنامه های ویژه عید غدیر در مرکز و شهرستان های استان کرمان /از برگزاری جشن های ویژه تا بازسازی واقعه غدیر

برنامه های ویژه عید غدیر در مرکز و شهرستان های استان کرمان /از برگزاری جشن های ویژه تا بازسازی واقعه غدیر
دبیر بنیاد غدیر استان کرمان گفت: در خصوص عید غدیر برنامه های زیادی داریم که در شب عید مراسم جشنی در شهر کرمان برگزار می شود که مراسم جشن شب عید غدیر شهر کرمان در مصلای امام علی و مراسم جشن شام عید عصر شنبه در بوستان مادر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان، از برنامه های بنیاد غدیر استان کرمان صحبت کرد و افزود: به لحاظ اهمیت جایگاه امامت و ولایت  توصیه پیامبر در خطبه غدیر مبنی بر اینکه حاضران این واقعه را به غائبین اطلاع دهند بنیاد غدیر استان برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

دبیر بنیاد غدیر استان کرمان افزود: این برنامه ها در قالب 13 کمیته آموزش و پژوهش، مراسم، فعالیت های هنری، اکرام، تبلیغات شهری و ... سازماندهی شده اند که هر کدام از آن ها هم برای دهه امامت و ولایت و هم برای طول سال برنامه هایی دارند.

,

عرب پور تصریح کرد: در زمینه مراسم در این دهه به صورت کلی و به خصوص در شب عید غدیر مراسم جشنی در همه شهرستان ها و شهر کرمان برگزار می شود که مراسم جشن شب عید غدیر شهر کرمان در مصلای امام علی و مراسم جشن شام عید عصر شنبه در بوستان مادر برگزار می شود.

,

وی ادامه داد: البته جشن محوری نیز در مهدیه مسجد صاحب الزمان شهر کرمان نیز برگزار می شود و در کنار آن جشن های محوری هیات ها و مساجد محلات را داریم.

,

دبیر بنیاد غدیر استان کرمان  با بیان برنامه های مختص تبیین مسئله غدیر عنوان کرد: در این زمینه فعالیت های پژوهشی از سوی حوزه علمیه و دانشگاه ها صورت گرفته است که دوره های آموزش غدیر شناسی در نیمه دوم سال جاری از جمله این برنامه هاست.

,

عرب پور بیان کرد: در خصوص اکرام در عید غدیر توصیه شده است به بیماران و ایتام توجه شود و هم چنین تغذیه و مهمانی مومنین ثواب زیادی دارد به همین جهت کمیته امداد امام که کمیته اکرام با ان هاست برنامه ریزی کردند که از بیماران عیادت کنند و بسته های حمایتی را در اختیار خانواده های تحت پوشش خصوصا ایتام و سادات فقیر قرار دهند.

,

وی در ادامه با مطرح کردن برنامه های کمیته هنری ستادغدیر استان، خاطر نشان کرد: در بحث فعالیت های هنری علاوه بر مسابقاتی که در زمینه خطبه غدیربرگزار می شود، آماده کردن سرودها و پشتیبانی هنری در قالب نمایشنامه ها را رد سطح شهر در برنامه داریم  که توسط ادارات ارشاد شهرستان ها انجام می شود.

,

دبیر بنیاد غدیر استان کرمان در پایان گفت: البته بازسازی حادثه غدیر را نیز در برنامه داریم که توسط ناحیه مقاومت سپاه در چندین شهرستان و مرکز استان انجام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه