اخبار داغ

غدیر؛ پیوند بشریت با ولایت است

غدیر؛ پیوند بشریت با ولایت است
نگاهم به واقعه غدیر فراتر از یک اتفاق مذهبی است؛ معتقدم اتفاقی که در غدیر خم رخ داد همه انسان‌ها را حتی آنهایی که شیعه نیستند، تحت‌تاثیر قرار داده و می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شوبادعید غدیر، عید پیوند همه نسل‌ها ، با اتفاق بزرگی است که در این روز رخ داد. واقعه غدیر، شیعه 12 امامی را بنیان گذاشت. هر چند بیشتر نگاه‌ها به سمت اتفاقی است که در محل غدیر خم رخ داد و پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) را به جانشینی خود انتخاب کرد؛ اما این واقعه تاریخی در همان روز تمام نشد بلکه استمرار پیدا کرد و همه ارکان زندگی ما شیعیان را تحت تاثیر قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از ,  , شوباد, عید غدیر، عید پیوند همه نسل‌ها ، با اتفاق بزرگی است که در این روز رخ داد. واقعه غدیر، شیعه 12 امامی را بنیان گذاشت. هر چند بیشتر نگاه‌ها به سمت اتفاقی است که در محل غدیر خم رخ داد و پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) را به جانشینی خود انتخاب کرد؛ اما این واقعه تاریخی در همان روز تمام نشد بلکه استمرار پیدا کرد و همه ارکان زندگی ما شیعیان را تحت تاثیر قرار داد.,

همین استمرار است که اهمیت دارد، چون امت اسلامی را در مسیر آبراه و گذرگاه ولایت قرار داد و نسل به نسل پیش آمد و همچنان با قدرت راه خود را طی می‌کند و تبلور آن را می‌توان در ایران دید که محل بروز تفکر شیعه است.

, همین استمرار است که اهمیت دارد، چون امت اسلامی را در مسیر آبراه و گذرگاه ولایت قرار داد و نسل به نسل پیش آمد و همچنان با قدرت راه خود را طی می‌کند و تبلور آن را می‌توان در ایران دید که محل بروز تفکر شیعه است.,

نگاهم به واقعه غدیر فراتر از یک اتفاق مذهبی است؛ معتقدم اتفاقی که در غدیر خم رخ داد همه انسان‌ها را حتی آنهایی که شیعه نیستند، تحت‌تاثیر قرار داده و می‌دهد؛ چون بعد از غدیر بود که امام علی(ع) و خانواده ایشان در مرکز توجه قرار گرفتند؛ خانواده‌ای که تاثیر زیادی بر روند اسلام داشت.

,

خاتم رسولان حضرت محمد مصطفی(ص) اهل حجاز بت پرست را یکتا پرست کرد با اعجاز قران، با اخلاق  حاکم قلب ها شد.

,


پیامبر مهربانی ها باید ماموریت خود را کامل میکرد باید برای بعد خودش ولی و وصی معرفی میکرد که این ولی مثال خورشید بدرخشد تا راه بر امت بعد پیغمبر روشن شود. واقعه غدیر خم نه یک اتفاق ساده بلکه مهمترین اتفاق تاریخ بود که سرنوشت مردم اخر الزمان را رقم میزد.

,
,


دوست و دشمن بر کیفیت واقعه غدیر در اخرین حج نبی مکرم اسلام صحه می گذارند و وقتی که نور ولایت تابیدن گرفت و از لسان مبارک پیامبر اعظم همه این جمله راشنیدند:"من کنت مولاه فهذا علی مولا" این جمله راهبرد بشر و شرط مسلمان بودن و ماندن در صراط مستقیم است.امروز هم قصه همان است تنها راه نجات جمع شدن به دور ولایت است.

,
,


ولایت رمز ماندگاری شیعه و الگوی الهی برای فخر فروختن مومنان به همه اهل عالم است و ولایت تجویزیست برای حل و درمان دردهای بشر در هر زمان و زمانه ای است.

,
,


و چقدر این روزها قصه ما مردم اخرالزمان شبیه  به امت زمان حضرت رسول(ص) است.

,
,


امروز هم پذیرفتن ولایت ودر زمان غیبت امام پذیرفتن ولایت فقیه یعنی سربلندی در دنیای امروز و نپذیرفتن ولایت یعنی ورود به راه و مسیر معاویه ها.

,
,


امروز بیش از هر زمانی ما نیازمند تبیین غدیر هستیم.و  نباید اجازه بدهیم واقعیت غدیر غریب بماند.زمان آن رسیده که فارغ از شعار ثابت بکنیم که اهل کوفه نیستیم و برای علیِ زمان عمار و مالک هستیم.

,
,

غدیر را پاس بداریم و برای همه تبیین کنیم آنگونه که باید.

,

به قلم:مصیب رزاقپور

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه