اخبار داغ

در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی به باشت چه گذشت؟

بازدید از زمین های کشاورزی و به چالش کشیدن مدیران شهرستانی/ /مهمترین مشکل کشاورزان باشتی پرداخت تسهیلات و یارانه کشاورزی+تصاویر

بازدید از زمین های کشاورزی و به چالش کشیدن مدیران شهرستانی/ /مهمترین مشکل کشاورزان باشتی پرداخت تسهیلات و یارانه کشاورزی+تصاویر
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بحران کشاورزی وظیفه وزارت خانه جهاد کشاورزی نیست.اکنون در کشور خشکی رخ داده و برای آن یک برنامه جامع دیده ایم که کشاورز نگران نباشند.کشاورزان،خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین افراد سیاسی در راستای اطلاع رسانی کمک کنند که اتفاق های خوب بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز ، معاون وزیر جهاد کشوری از پروژه ها و طرح های شهرستان باشت  بازدید کردند و از نزدیک مشکلات و عملکرد خوب جهاد کشاورزی و کشاورزان باشتی را از نزدیک دیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز, پایگاه خبری,  تحلیلی,  باشت نیوز,

 

,

در این بازدید عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، گوهرگانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان،محمدی معاون فرمانداری باشت،شمشیری سرپرست جهاد کشاورزی باشت،و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند .

,

 

,

عباس کشاورز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری به سوالات پاسخ دادند که در زیر می خوانید:

,

 

,

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر خساراتی بر اثر رعد برق و تند باد به باغات و کشاورزان شهرستان وارد شده است آیا جهاد کشاورزی ضرر این خسارلت را به آنها می دهد؟ گفت:

, خساراتی بر اثر رعد برق و تند باد به باغات و کشاورزان شهرستان وارد شده است آیا جهاد کشاورزی ضرر این خسارلت را به آنها می دهد؟,

 

,

بحران وظیفه وزارت خانه های ما نیست ،بحران طبق قانون به وزارت  محترم کشور محول شده است و باید فرماندار شهرستان صورت جلسه کنند و بعد استاندار از ستاد بحران استان برسی شود و در نهایت در ستاد بحران کشور مورد برسی قرار بگیرد.

,

 

,

باشت

, باشت,

 

,

جهادکشاورزی هم پیگیر این موضوعات کشاورزان است.نه جهاد کشاورزی کشور و نه هیچ وزارت خانه دیگر در بحث طوفان،یخبندان،سرما،خشکی و باد مسئول نیست.

,

 

,

فرهاد محمدی در رابطه با این موضوع گفت: در بحث بحران شهرستان وظیفه ما آمار گرفتن و فرستادن برای استان و تهران بوده که ما پارسال انجام دادیم ولی کار جدی صورت نگرفت و باید دولت در این رابطه فکر اساسی کند.

,

 

,

باتوجه به خشک سالی که چند سال اخیر در کشور رخ داده چه برنامه ای برای توسعه کشاورزی در کشور دارید؟؟

, باتوجه به خشک سالی که چند سال اخیر در کشور رخ داده چه برنامه ای برای توسعه کشاورزی در کشور دارید؟؟,

سوال سختی پرسیدید!!! من اگر مشکل کشور را بتوانم حل کنم که خوش شانس هستم..کشو ما دیگر خشک سالی ندارد،خشک سالی یعنی تا ۱۰سال باران داشته باشیم و یک سال نداشته باشیم.خشک سالی یعنی یک سال خشک ولی اکنون در کشور خشکی رخ داده و برای آن یک برنامه جامع دیده ایم که کشاورز ، کشور نگران نباشند و هم ما بتوانیم کارمان را انجام دهیم.

,

 

,

وی افزود: تمام اقدامات مربوط به مدیریت خشکی در پکیج برنامه های ما وجود دارد.در کشور اگر بجای یک هکتار برنج ،ذرت کشت کنیم و با آبیاری تیپ میتوانیم ۳/۵هکتار ذرت کشت کنیم.

,

 

,

باشت

, باشت,

کشاورز تصریح کرد:  یک هکتار برنج نهایت۴تن برنج سفید تولید کند ولی ذرت ۲۲تن تولید می شود که در این موقع نه کشاورز نه کشور و نه منطقه  ضررر نمیکند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به پکیج های جهاد کشاورزی در کشور تصریح کرد: خواهش ما از کشاورزان این است که این پکیج هارا جدی بگیرند و نگران آینده نباشید.ما اگر بخواهیم مانند گذشته بذر بکاریم و درو کنیم در زمین و به انتظار باران بشینیم دردی دوا نمیشود و هر ساله آب های سطحی و زیر زمینی و رودخانه ها کم خواهد شد.

,

 

,

باتوجه به مصاحبه هایی که خبرنگار این پایگاه خبری با کشاورزان داشته آنها خواستار صنایع تبدیلی در شهرستان هستند که اگر این کار صورت بگیرد بیش از ۱۵۰نفر در هر منطقه اشتغال پایدار صورت میگیرد ،شما برای صنایع تبدیلی این افراد چه کاری میتوانید انجام دهید؟؟

, باتوجه به مصاحبه هایی که خبرنگار این پایگاه خبری با کشاورزان داشته آنها خواستار صنایع تبدیلی در شهرستان هستند که اگر این کار صورت بگیرد بیش از ۱۵۰نفر در هر منطقه اشتغال پایدار صورت میگیرد ،شما برای صنایع تبدیلی این افراد چه کاری میتوانید انجام دهید؟؟,

 

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی خطاب به سرپرست جهاد کشاوزی باشت گفت: آیا شما شناسایی کردید چه صنایع تبدیلی مورد نیاز است؟

,

 

,

شمشیری: بله ما شناسایی کردیم و بالغ بر45 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت داروهای گیاهی است.

,

 

,

وی افزود: بخش خصوصی تقاضا داده و در حال سرمایه گذاری است و تعاونی این صنایع تبدیلی هم تشکیل شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

,

 

,

باشت

, باشت,

عباس کشاورز در تکمیل این سخنان گفت: خداوند علم و صبر را به بشر داده است .مشکل ما پیدا کردن راه بوده که ما راه را پیدا کردیم،باید در این راستا کشاورزان،خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین افراد سیاسی در این راستا کمک کنیم که این اتفاق های خوب بیفتد.

,

 

,

 

,

چرا دولت در تغییر الگوی کشت در شهرستان ها جلوی هدر رفت زیاد آب را نمیگیرد و برخورد نمیکند؟

, چرا دولت در تغییر الگوی کشت در شهرستان ها جلوی هدر رفت زیاد آب را نمیگیرد و برخورد نمیکند؟,

 

,

دولت قرار نیست جلوی مردم بایستد و باید کشاورزان خودشان به فکر تغییر الگوی کشت باشند.

,

 

,

وی افزود: کار اقتصاد با زور حل نخواهد شد و امیدواریم مردم خودشان رعایت کنند.

,

 

,

گوهرگانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان در تکمیل این سخنان گفت: ما به همه مسئولین،ادارات و نهاد ها اطلاع دادیم و در مصاحبه های مختلف به اطلاع مردم رساندیدم که کشت هندوانه در فضای باز و کاشت برنج در تابستان را رد کردیم و بقیه کشت ها حمایت میکنیم.

,

 

,

وی افزود: اگر مردم تغییر الگوی کشت هم ما خرید تضمینی محصولات را انجام میدهیم و هم  آب صرفه جویی می شود و چالش آب را هم نخواهیم داشت،ولی با کشاوزان لج باز نمیتوان کاری کرد!!!

,

 

,

عملکرد و پیشرفت کشاورزی در شهرستان باشت

, عملکرد و پیشرفت کشاورزی در شهرستان باشت,

شمشیری در رابطه با عملکرد و پیشرفت کشاورزی در شهرستان باشت گفت: در سال ۸۱ تنها ۲۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت ذرت بود ولی اکنون ۳۸۰هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت ذرت است.

,

 

,

باشت

, باشت,

 

,

وی افزود: از این مقدار ۱۱۰هکتار به صورت کشت نواری و آبیاری میکرو می باشد که برای اولین بار در شهرستان اجرایی شده است.

,

 

,

سرپرست جهاد کشاورزی باشت تصریح کرد: باید تسهیلات مورد نیاز کشاورز فراهم شود که ما به سمت آبیاری تیپی و نواری در شهرستان برویم تا از مشکل کم آبی در کشور جلوگیری کنیم.و این آبیاری را بتوانیم در کشت کلزا و گندم هم ادامه بدهیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: ۱۰هکتار از اراضی گندم شهرستان باشت در سال جاری زیر کشت آبیاری نواری رفته که فوق العاده خوب و بازدهی خوبی داشته است.برای هر هکتار ۶تن و ۷۰۰کیلوگرم گندم برداشت شد.

,

 

,

جواد شمشیری  به مدیریت آب در این زمینه اشاره و گفت : درخواست دادن تسهیلات به کشاورزان است تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

,

 

,

در پایان بازدید از شهرستان باشت نظر عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی مورد اینکه باشت را چگونه ارزیابی می کنید؟گفت: همه چیز خوب بود و راضی هستم و ان شاءالله این کارهای خوب تداوم داشته باشد.

,

 

,

شهرستان 22 هزار نفری باشت پیشینه آن به دورهخامنشی  می رسد و علاوه بر تاریخی بودن آن از دیر باز شغل این مردم کشاورزی بوده و قطب مهم کشاورزی در استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد.امیدواریم با خرید تضمینی محصولات توسط دولت و همچنین دادن تسهیلات به کشاورزان مشکل کم آبی و اشتغال جوانان این مرز و بوم هرچه زودتر حل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه