اخبار داغ

گزارش/

کانکس 8 متری فرسوده سرویس بهداشتی نیست/ این سهم دانش آموزان « صلاحو» از عدالت آموزشی است

کانکس 8 متری فرسوده سرویس بهداشتی نیست/ این سهم دانش آموزان « صلاحو» از عدالت آموزشی است
روستای صلاحو بخش لیردف شهرستان جاسک با 30 دانش آموز فاقد مدرسه است و کودکان این منطقه در کانکسی فرسوده و زنگ زده مشغول به تحصیل هستند، این در حالی است که در برخی شهرها از کانکس هایی به مراتب بهتر به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده، تحصیل مهمترین عامل تأثیر گذار در زندگی افراد است و جدی نگرفتن علم آموزی در جوامع می تواند آن ها را به نابودی بکشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

اهمیت تحصیل در کشور های مختلف را می توان از قوانین و دستورالعمل های تحصیلی آن ها دانست که روز به روز در حال بهبود و پیشرفت است.

,

کشور های مختلف با دادن تسهیلات تحصیلی و فراهم آوردن امکانات آموزشی پیشرفته و مدرن سعی در ارتقاء کیفی نسل آینده و بهبود شرایط زندگی نسل آینده شان را دارند، آموزش هایی که آینده کودکانشان را شکل دهد و برنامه روشنی برای آن ها داشته باشد.

,

ایران یکی از کشور هایی است که پس از گذشت سال ها همچنان از کمبود های فراوانی در حوزه آموزشی رنج می برد. بیشتر این کمبودها در زمینه  امکانات و محیط مناسب  آموزشی برای دانش آموزان است.

,

, ,

تحصیل با طعم محرومیت!!

, تحصیل با طعم محرومیت!!, تحصیل با طعم محرومیت!!,

روستای صلاحو بخش لیردف شهرستان جاسک، از جمله مناطقی می باشد که فقر آموزشی در آن کاملا محسوس  است.دانش اموزان این روستا از حداقل های آموزشی نیز محروم هستند.

,

سال تحصیلی در حال آغاز شدن است و کودکان روستای صلاحو همچنان به خاطر نبود ساختمانی مناسب برای تحصیل از کانکسی مخروبه فاقد امکانات اولیه آموزشی به عنوان کلاس درس استفاده می کنند.این در حالی است که در بسیاری از شهر ها و مراکز استان ها از کانکس هایی لوکس و شیک به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می شود.

,

, ,

 

,

30 دانش آموز روستای صلاحو در کانکسی هشت متری تحصیل می کنند و چشم انتظار مدرسه ای حتی با امکانات اولیه دارند تا در گرمای  طاقت فرسای جنوب به جای دغدغه گرما در فضایی آرام تر آینده خود را رقم زنند.

,

این امکانات تحصیلی باعث بی میلی به تحصیل در بین کودکان صلاحو می شود  که نتیجه آن ترک تحصیل و نابودی آینده آن ها و  به وجود آمدن نسلی با فقر آموزشی و به دنباله آن معیشتی و فرهنگی است.

,

بنی آدم اعضای یک دیگرند!!

, بنی آدم اعضای یک دیگرند!!, بنی آدم اعضای یک دیگرند!!,

مردم صلاحو بار ها برای بهبود امکانات آموزشی اقدام کرده اند گویا صدایشان به بلندی صدای شهر نشینان نیست و آینده شان حتی برای هم شهریانشان هم اهمیتی ندارد.

,

 

,

, ,

مردمی که جز اعتراض سلاحی ندارند در مقابل بی توجه ای مسئولانی که کودکانشان در مدرن ترین کلاس های آموزشی شهر ها و کشور های مختلف تحصیل می کنند، نا امید و درمانده نظاره گر بی مهری های فراوان هستند .

,

انتظار بی جایی است که کودکان مظلوم صلاحو در رقابت های بی رحمانه دوران تحصیل مقابل کسانی قرار گیرند که در مدارس فول امکانات آموزش دیده اند، سر بلند بیرون آیند.

,

حق تحصیل برای تمام انسان ها برابر است اما انگار قوانین برای مردم صلاحو متفاوت است یا شاید کودکان این منطقه عضوی از این کشور نیستند.

,

انتظار می رود مسئولان شهرستانی و استانی  برای بهبود این شرایط تحصیلی تأسف بار اقدامی کنند و با بی توجهی خود باعث به خطر انداختن زندگی وآینده کودکان صلاحو نشوند.

,

, ,

نادیده گرفتن شوق به تحصیل و ضعف امکانات آموزشی  وجدان هر آدم بیدار و آگاهی را به درد می آورد. فراموش نکنیم کسانی که آینده خود و این منطقه را در دست می گیرند  همین کودکان هستند و این بی عدالتی در خاطرشان خواهند ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه