اخبار داغ

کارشناسان لوازم التحریر؛

لوازم التحریر ایرانی یا نیست و یا در صورت بودن بسیار کم وگران هست / تنوع در جنس های تولیدی ایرانی کم است

لوازم التحریر ایرانی یا نیست و یا در صورت بودن بسیار کم وگران هست / تنوع در جنس های تولیدی ایرانی کم است
تا وقتی مونتاژ در تولید محصول وجود دارد به خود کفایی نمی رسیم و بد تر از آن واردات بسیار زیاد در این بخش بخاطر تقاضای بازار می باشدنزدیک به 2هزار تن واردات مدادتراش و تیغه آن از چین بوده است خوب برای تولید کننده داخلی چیزی برای رقابت نمی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک لوازم التحریر ایرانی یا نیست و یا در صورت بودن بسیار کم وگران هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این قالب گفتگو های فروشندگان صنف لوازم التحریر می باشد که در گفتگو با خبر نگار تیتر یک این چنین عنوان می کنند.

,

رضایی یکی از فروشندگان این صنف عنوان می کند من دوست دارم جنس ایرانی داشته باشم و فروش کنم اما یا نیست در بازار تولید و یا در صورت تولید، خود تولید کنندگان برند خارجی بر روی آن نصب می کند.

,

در مغازه جنس ایرانی ندارم

,

وی ضمن اشاره به اجناس داخل مغازه عنوان می کند در مغازه جنس ایرانی ندارد و اگر هم موجود باشد خیلی کم هست هنگامی که برای خرید و سفارش بار به تهران می رویم ازعاملان فروش لوازم التحریر، برای دریافت بار و کالای تولید ایرانی  درخواست میکنیم، ولی چیز زیادی دستگیر ما نمی شود.

,

استقبال مردم از تولید داخلی خوب است ولی..

,

رضایی در پاسخ به سؤال تیتر یک مبنی بر استقبال مردم از تولید ملی عنوان می کند: مردم و خانواده ها در صورت وجود محصولات خوب و موفق استقبال می کنند ولی این محصولات یا تولید نمی شود و یا درصورت تولید بسیار گران تر از آنچه که مشابه آن در بازار می باشد وجود دارد.

,

وی ادامه می دهد: راستش غالب مشتریان به دنبال جنس ارزان می گردند و من برای مشتریان خود این اجناس را تهیه و در اختیارشان قرار می دهم  یکی از دلایل اینکه اگر هم جنس ایرانی و تولید داخلی باشد، مشتریان من کمتر آن را خریداری می کنند آن هم بدلیل گرانی قیمتش می باشد چون هزینه تولید آن نسبت به دیگر محصولات وارداتی بیشتر می باشد لذا مشتریان من کمتر استقبال می کنند و یا کلا آن جنس را به دلایل گفته شده خریداری نمی کنند.

,

تنوع در جنس های تولیدی ایرانی کم است

,

حبیبیان یکی دیگر از فروشندگان این صنف عنوان می کند تولید کنندگان داخلی برای طرح روی جلد چون هزینه بالایی پرداخت می کنند مثلا برای خرید طرح " جناب خان" به عنوان یک کاراکتر،  با توجه به خرید طرح های تولیدی و بالا بودن قیمت آن برای آنها،  ناشران مجبورند قیمت تمام شده را از مردم دریافت کنند در نتیجه این محصول کمی گران تر از مشابه خارجی به بازار عرضه می شود و حاصل آن این می شود که مردم استقبال کمتری بخاطر قیمت آن انجام دهند.

,

وی ادامه می دهد: ما امسال چند رقم جنس جدید ایرانی توانستیم برای فروش بیاوریم متاسفانه تنوع در جنس ایرانی بسیار کم می باشد به جرأت می توان گفت بیش از 70 درصد لوازم التحریر موجود خارجی می باشد چون دراین حوزه آنچنان تولید خاصی دیده نمی شود البته چند ساله بهتر شده و چند شرکت در حال تولید می باشند ولی جواب گوی این همه تقاضای مردم نیست.

,

ما رغبت به فروش اجناس تولیدی وطنی داریم ولی در بازار نیست

,

حبیبیان عنوان می کند: اگر عرصه را باز کنند که تولید کنندگان ایرانی نیز به تولید داخلی رغبت کنند، مردم استقبال می کنند البته مردم نیز رغبت زیادی دارند برای خرید جنس ایرانی و از ما خیلی وقتها می پرسند ولی چون نیست در بازار نداریم که عرضه کنیم در نتیجه چاره ای جزء خرید اجناس خارجی برایش نمی ماند.

,

وی ادامه می دهد: اکنون چند عنوان دفتر و مداد و خودکار با طرح های ایرانی و بسیار زیبا وجود دارد که جواب گوی همه مخاطبین و سلیقه ها نیست پس نیاز به تولید در این بخش می باشد تا من فروشنده تهیه و در اختیار متقاضیان قرار دهم.

,

وقتی یک مدادتراش ساده را وارد می کنند تولید کننده ایرانی رغبت به تولید نمی کند

,

تولی یکی دیگر از عرضه کنندگان لوازم التحریر در شهرستان می گوید اگر به عنوان یک کار نمادین محصولات خارجی قفسه هایم را خالی کنم بالای 90 درصد اجناس این قفسه ها خالی می شود چون کارهای تولیدی در این بخش بسیار کم می باشد و آنچه تولید شده اگر معیار های بهداشتی ما را نداشته باشد اصلا نمی آورم.

,

به سلامتی خودم اهمیت می دهم و سلامتی مردم برایم مهم است

,

وی ادامه می دهد: چون غالب استفاده کنندگان این مجموعه بچه های مدرسه هستند باید به سلامت آنها نیز توجه داشت دانش آموزانی که گاها مداد را در دهان می گذارند، لیوان آبی که از آن استفاده می کنند و موارد دیگر باید جنس درجه یک برای عرضه قرار داد متاسفانه در این دو مثال ساده که زده شد دیده می شود از مداد های روزنامه ای برای تولید استفاده می کنند که بسیار برای سلامتی آن محصل بد است یا لیوان آب از محصولات بازیافتی که این هم برای خود جای سؤال دارد حال در این بخش چقدر جنس تولیدی وطنی شما می توانید بیابید؟

,

وی به عنوان یک کارشناس در این بخش می گوید: تا وقتی مونتاژ در تولید محصول وجود دارد به خود کفایی نمی رسیم و بد تر از آن واردات بسیار زیاد در این بخش بخاطر تقاضای بازار می باشد مثلا یک مدادتراش ساده آمار سال گذشته نزدیک به 2هزار تن واردات مدادتراش و تیغه آن از چین بوده است خوب برای تولید کننده داخلی چیزی برای رقابت نمی ماند.

,

تولید در ایران گران تمام می شود

,

تولی اضافه می کند: با توجه به هزینه بالای تولید که دلیل آن هم برای همه مشخص است خیلی ها با توجه به تبلیغات و کارهای فرهنگی صورت گرفته در جهت حمایت از تولید کننده برای خرید اجناس ایرانی قدم برمیدارند اما پس از مراجعه بدلیل مشاهده قیمت بالای آن از خرید کالای ایرانی منصرف و به سمت خرید مشابه خارجی ارزانتر می روند.

,

وی ادامه می دهد: زمانی رقابت درست می شود که معادل قیمت محصول آن نیز وجود داشته باشد مثلا چسب نواری تایوانی با قیمت هزار تومان مقابل مشتری گذاشته بعد در کنار آن به مشتری چسب تولید ایرانی با همان کیفیت و همان قیمت یا با قیمت کمتر مقابل او بگذاریم و پیشنهاد خرید آن را  انجام دهیم که قطعا در این صورت اجناس ایرانی بفروش می رسد.

,

این کارشناس حوزه لوازم التحریر اضافه کرد: البته بعضی ها تولیدات خوبی دارند مانند تخته وایت برد های تولید اصفهان که درجه یک وبسیار قیمت مناسب هستند که اکثر دانشگاه ها با آن طرف قرارداد می باشند و فروش بسیار خوبی در این بخش دارند اما باید به سمتی رفت که این تولید کنندگان تعدادشان افزایش یابد.

,

 تولی توصیه کرد: خانواده ها از خرید لوازم التحریر غیراستاندارد و غیربهداشتی به شدت پرهیز کنند از ساده ترین آن که پلاستیک های مارک دار و چاپی در طرح های مختلف گرفته تا مداد و دفتر، کیف و کفش و دقت لازم را در خرید انجام داده و حتی المقدور در جهت حمایت از تولید داخلی خانواده ها از تولیدات وطنی و داخلی خریداری کنند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,


انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه