اخبار داغ

الکل در جنوب کشور قربانی می گیرد؛

رواج میگساری کودکان در عیش ها و مجالس شادی هرمزگان

رواج میگساری کودکان در عیش ها و مجالس شادی هرمزگان
در سالهای اخیر مصرف مواد و الکل در هرمزگان وارد فاز جدیدی شده از این رو با افزایش گرایش کودکان و نوجوانان به سرو مشروب بسیاری از جشن ها و مراسمات عروسی به پاتوقی برای میگساری و شرب خمر تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛عیش واژه ای برگرفته از فرهنگ  و اصالت در هرمزگان است که با شادمانی و پایکوبی است از این رو مراسم ازدواج جوانان در این استان با برگزاری مراسم،  آیین‌های زیبا و نمایش های سنتی برپا می‌ شود که ریشه در تاریخ دارد و هر بخش از آن نماد  بیشینه و سنن این سرزمین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مراسم ازدواج در گوشه و کنار استان هرمزگان بنا به فرهنگ رایج در منطقه با آداب و رسوم خاصی همراه است که در اکثر نقاط استان این مراسم طبق اصولی مشخص و هماهنگ برگزار می شود از این رو تفاوت هایی جزیی در برخی از مراسمات شهرها و روستاها دیده می شود.

,

آیین سنتی ازدواج در هرمزگان یکی از منحصر به فرد ترین رسوم کشورمان است به نحوی که گردشگران زیادی را جذب خود می کند و بخش هایی از عروسی مانند مراسم حنا بندان و حجله بندی طرفداران بسیاری را دارد.

,

از قدیم الایام تا کنون رسم بر آن بوده که برای برگزاری مراسم عروسی زمان ازدواج را براساس موقعیت ستارگان تعیین می کردند که با عنوان ساعت خوش کردن مطرح می شود تا میمنت روزها بر برکت زندگی زوج های جوان فزونی یابد.

,

عیش های قدیمی در این خطه از کشور هفت شبانه روز بوده از این رو میهمانان یک هفته خود را صرف حضور در مراسم ازدواج صرف می کردند که در دهه های اخیر به سه روز کاهش یافته است؛ مراسم حنا بندان، ساخت، خنچه، حمام دادن داماد و در نهایت مراسم پایانی که با ورود عروس به خانه داماد و شادمانی همراه است.

,

آنچه که جشن های ازدواج سنتی هرمزگان اجرا می شود ماهیتی از جنس فرهنگ و اصالت است که در قالب مراسمات گوناگون با نمایش گذاشته می شود و مردم این خطه از کشور حضور در عیش های سنتی را اصلی مهم می دانستند اما این روزها به واسطه رواج برخی ضد فرهنگ ها و قبح شکنی ها اصالت رنگ خود را باخته و مانند گذشته رغبتی برای حضور در این جشن ها وجود ندارد.

,

این روزها به دلیل افزایش قیمت ها و گرانی های فزاینده برگزاری مراسم ازدواج دغدغه جوانان دم بخت است و آنچه که این مشکل را بیشتر می کند ورود ناهنجاری ها و قبح شکنی هایی از جنس مسکرات و حرام است.

,

, ,

سرو مشروب و الکل در جشن های عروسی دغدغه اکثر خانوادهایی است که قرار است عروسی برپا کنند و یا به مجلس ازدواج دعوت شوند چرا که در سال های اخیر به لطف تهاجمات گسترده فرهنگی و جولان قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکی درهرمزگان سن گرایش به مصرف الکل کاهش یافته است.

,

 

,

مصرف و الکل و موادمخدر در جشن ها و عروسی های هرمزگان از آن دسته موضوعاتی است که اگر به آن پرداخته نشود، بعدها به سختی می‌توان در مورد آن اقدامی کردغ این معضل موضوعی نیست که در ماههای اخیر بروز پیدا کرده باشد بلکه سالهاست که جوانان این دیار را درگیر خود کرده چنانچه اگر با آن در نطفه برخورد می شد امروز شاهد گرایش کودکان و نوجوان به مصرف الکل نبودیم.

, مصرف و الکل و موادمخدر در جشن ها و عروسی های هرمزگان از آن دسته موضوعاتی است که اگر به آن پرداخته نشود، بعدها به سختی می‌توان در مورد آن اقدامی کردغ این معضل موضوعی نیست که در ماههای اخیر بروز پیدا کرده باشد بلکه سالهاست که جوانان این دیار را درگیر خود کرده چنانچه اگر با آن در نطفه برخورد می شد امروز شاهد گرایش کودکان و نوجوان به مصرف الکل نبودیم.,

خرید، فروش و شرب الکل بعد از پیروزی انقلاب و حکومت اسلامی ممنوع شد و قانون مجازات هایی را برای تجارت، فروش و حمل آن در نظر گرفته است اما آمار کشفیات و میزان واردات مشروبات الکلی به استان هرمزگان نشانگر مصرف بالای الکل در جامعه است.

, خرید، فروش و شرب الکل بعد از پیروزی انقلاب و حکومت اسلامی , ممنوع شد و, قانون مجازات هایی را برای تجارت، فروش و حمل آن در نظر گرفته است اما آمار کشفیات و میزان واردات مشروبات الکلی به استان هرمزگان نشانگر مصرف بالای الکل در جامعه است.,

 

,

, ,

کشف 13 هزار لیتر مشروبات الکلی و پلمپ چهار کارگاه

, کشف 13 هزار لیتر مشروبات الکلی و پلمپ چهار کارگاه , کشف 13 هزار لیتر مشروبات الکلی و پلمپ چهار کارگاه,

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از از کشف 13 هزار لیتر مشروبات الکلی و پلمپ چهار کارگاه مشروب سازی در هرمزگان خبر داد و گفت: تیرماه امسال و در پی کشف این میزان از مشروبات الکلی مقداری نیز الات و ادوات ساخت مشروب الکلی به همراه شش دستگاه اتومبیل کشف و ضبط شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس همچنین از کشف یک کانتینر حاوی 35 هزار قوطی مشروبات الکلی در گمرک این شهرستان خبر داد .

,

وی خاطرنشان کرد: به دنبال بررسی‌های اولیه این محموله مشروبات قرار بوده به یکی از کشورهای همسایه ایران منتقل شود که تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

,

 

,

, ,

کشف محموله بزرگ مشروبات الکلی در هرمزگان

, کشف محموله بزرگ مشروبات الکلی در هرمزگان , کشف محموله بزرگ مشروبات الکلی در هرمزگان ,

اواخر تیرماه سال جاری نیز دادستان عمومی و انقلاب بندر عباس از کشف یک کانتینر مشروبات الکلی با همکاری ناظر گمرکات استان هرمزگان خبر داد و گفت:این محموله شامل یک هزار و 440 کارتن انواع مشروبات الکلی است که با اقدام به موقع مراجع ذی‌ربط و همکاری مناسب گمرکات در گمرک شهید رجایی کشف و ضبط شد.

,

وی با اعلام اینکه وارد کننده این محموله هنوز شناسایی و دستگیر نشده است افزود: به دنبال شناسایی و دستگیری عوامل وارد کننده این محموله هستیم.

,

اسدی تاکید کرد:در شناسایی و کشف و ضبط این محموله مشروبات الکلی،اداره بندر و گمرک شهید رجایی همکاری مناسبی با عوامل قضایی و انتظامی داشت.

,

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزئیات کشف یک کانتینر مشروبات الکلی که در پوشش یک محموله ترانزیتی قصد ورود به کشور را داشت، تشریح کرد و گفت:قاچاقچیان این محموله که قصد ورود آن در پوشش یک محموله ترانزیتی داشتند توسط ماموران پلیس استان هرمزگان شناسایی و دستگیر شدند.

,

وی گفت: در بررسی به عمل آمده از این کانتینر، ماموران موفق شدند 1400 کارتن مشروبات الکلی را در قالب 34 هزارو 560 قوطی نیم لیتری مشروبات الکلی کشف و ضبط کنند.

,

, ,

مصرف الکل و حال مستی عامل بسیاری از حوادث و مشکلات اجتماعی مانند تصادف، نزاع و درگیری است از این رو بسیاری از مراسمات عروسی به واسطه حضور جوانانی که از حالت طبیعی خود خارج شده اند به میدان خون و خونریزی و نزاع تبدیل شده است.

, مصرف الکل و حال مستی عامل بسیاری از حوادث و مشکلات اجتماعی مانند تصادف، نزاع و درگیری است از این رو بسیاری از مراسمات عروسی به واسطه حضور جوانانی که از حالت طبیعی خود خارج شده اند به میدان خون و خونریزی و نزاع تبدیل شده است.,

تبدیل مراسمات عروسی به عزا و رفتارهای خشونت آمیز در جشن های هرمزگان مسبوق به سابقه بوده و در بسیاری از این پرونده های قضایی مصرف مشروبات الکلی مهمترین عامل درگیری شناخته شده است.

,

قتل دو جوان مینابی مراسم عروسی را عزا کرد

, قتل دو جوان مینابی مراسم عروسی را عزا کرد, قتل دو جوان مینابی مراسم عروسی را عزا کرد,

برگزاری مراسم عروسی در روستای اسلام آباد میناب با درگیری تعدادی از جوانان در این مراسم همراه شد موجب شد تا خانواده های دو جوان داغ دار شوند.

,

در این درگیری که در یکی از مجلس شادی این شهرستان اتفاق افتاد متاسفانه یک جوان به دلیل اصابت چاقو به ناحیه گردن مورد قتل قرار گرفت و یک جوان دیگر به شدت زخمی شد که هر دوی آنها جان خود را از دست داند..

,

طبق یک منبع آگاه، در پی این درگیری فردی با هویت " آ- ک" از محله شیخ آباد میناب بر اثر جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داد و " م-الف" از شهرستان جاسک بر اثر شدت ضربات چاقو به گلوی وی به قتل رسیده است.

,

 

,

تکرار تراژدی عروسی های به عزا نشسته در بندرعباس

, تکرار تراژدی عروسی های به عزا نشسته در بندرعباس, تکرار تراژدی عروسی های به عزا نشسته در بندرعباس,

در یکی از روستاهای اطراف بندرعباس بعد از برگزاری جشن عروسی، بین چند جوان نزاع خونینی رخ داد و یکی از آنها با ضربات چاقو به قتل رسیده است. دقایقی از این خبر می‌گذشت که گروهی از مأموران راهی محل درگیری شدند.

,

متهم اصلی که جوانی 24 ساله است همراه با 3 نفر دیگر که در درگیری شرکت داشتند بازداشت شدند اما هیچ کدام از آنها حاضر نبودند مشارکت در درگیری منجر به قتل را بپذیرند. با وجود این، شواهد و مدارک به‌دست آمده علیه آنها بود.

,

وقتی متهم اصلی تحت بازجویی قرار گرفت گفت: من در قتل دخالت نداشتم. من و خانواده‌ام در مراسم عروسی بودیم اما چند ساعت بعد دیدم که همه زن‌ها بیرون آمده‌اند. نمی‌دانستم چرا عروسی به‌ هم خورده است. من کنار پدرم بودم. او خودش جلو رفت اما به من گفت تو نیا. بعد از چند دقیقه آمد و گفت دعوا شده و بهتر است که به خانه برویم. ما رفتیم و بعد متوجه شدیم یک نفر به قتل رسیده است. حرف‌های متهم در شرایطی بود که شاهدان زیادی دیده بودند که او با چند ضربه چاقو مقتول را از پا درآورده است.

,

, ,

 

,

مصرف الکل بین کودکان و نوجوانانی که در مراسمات و جشن ها حضور دارند، حکایت جدیدی است که در سایه بی توجهی و اغفال خانواده ها جمع های جوانان مشروب خوار برای کودکان نیز جا باز کرده یا پدرانی که در جمع های دوستانه خود به میگساری و خوش گذرانی مشغول هستند با کمال افتخار پیکی را هم به خورد کودکشان می دهند.

,

این روزها مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان به موضوعی عادی تبدیل شده و بسیاری از بچه هایی که هم پیاله پدران و برادرانشان هستند با انواع مارک ها و برندهای مشروب آشنا می باشند و حتی دیگر دوستانشان را به شرب خمر و تجربه مصرف الکل تشویق می کنند.

,

مادرانی که تا دیروز نگران میگساری همسرانشان بودند امروز باید در مجالس به دنبال کودکانشان باشند که هیچ تصوری از اعتیاد و شرب خمر ندارند و درعین ناباوری و سادگیشان به سرو الکل می پردازند؛هم اکنون که مواد مخدر و مشروبات الکی جای خود را در بازی های کودکانه باز کرده و آمار قابل توجهی را به خود مشغول داشته اگر اقدامی فوری صورت نگیرد باید انتظار عواقب جبران ناپذیر آن باشیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه