اخبار داغ

به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله طالقانی؛

طالقانی یاری همچون مالک اشتر و ابوذر برای امام و انقلاب بود

طالقانی یاری همچون مالک اشتر و ابوذر برای امام و انقلاب بود
آیت الله طالقانی در سالهای پیش از انقلاب از اولین جرقه ها نهضت ملی شدن نعت نفت تا 15 خرداد و بعد از آن همیشه و همواره در صف اول مبارزه با همه مظاهر فساد و تباهی قرار داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح رزن،منش و روش زندگی آیت الله طالقانی چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن ،چنان راه و رسم جوانمردی و عدالت طلبی از او به یادگار گذارده است که  نام زیبای ابوذر زمان برازنده این کهنه مبارز و مرد خستگی ناپذر مسیر عدالتخواهی و انقلاب گری در ایران ما است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن,

آیت الله طالقانی در سالهای پیش از انقلاب از اولین جرقه ها نهضت ملی شدن نعت نفت تا 15 خرداد و بعد از آن همیشه و همواره در صف اول مبارزه با همه  مظاهر فساد و تباهی قرار داشت.

,

او به عنوان یکی  از کسانی که بیشترن زندانها را در طول دوران ستم شاهی متحمل شده اند هرگز و در هیچ برهه ای حاضر به دست کشیدن از منش و روش انقلابی  خود نشد.

,

هرگز کسی به یاد ندارد این مجاهد نستوه از مبارزه و سختی های آن در مسیر رسیدن به آزادی و کرامت انسان گلایه کرده باشد.

,

سخنان آتشین و برآمده از دل آن مفسر قرآن در مسجد هدایت و مساجد و مکانهای دیگر همگی روح آزادگی و مبارزه جویی برای ایجاد حاکمیت خداوند را در جوانان بیدار شعله ور میکرد.

,

اقدامات و سخنان این مبارز قدیمی در سالها پس از انقلاب و تا هنگام که عمرشان بر این دنیا بود نیز مسیر و راهی روشن در پیش پای حکمرانان و دولتمردان قرار داده است.

,

خطبه های شیوا و انقلابی این پیر بلند قامت و همچنین ایستادگی ایشان در برابر گروهکهای نفاق که با دو رویی سعی در سواستفاده از موقعت طالقانی داشتند  نیز درسی ماندگار برای تاریخ است.

,

در حالی که فرزند ایشان به سبب عضویت در گروهک ها بازداشت می شود اما ایشان کلامی بر علیه امام و انقلاب موضع گیری نمی کنند.

,

اینها همه راه و رسمی است که طالقانی برای پایداری انقلاب برای آیندگان و مسئولین قرار داده است.

,

امام در بخشی از پیام خود برای این یار دیرین چنین مینویسند که نشان دهنده اوج اهمیت طالقانی برای اسلام است:او براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویاى او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده. مرگ او زودرس بود و عمر او با برکت

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه