اخبار داغ

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و آذربایجان غربی محروم ترین استان ها در زمینه آموزشی/ کمک ۶۰ میلیاردی به مناطق کمتر توسعه یافته در زمینه آموزش

سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و آذربایجان غربی محروم ترین استان ها در زمینه آموزشی/ کمک ۶۰ میلیاردی به مناطق کمتر توسعه یافته در زمینه آموزش
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در خصوص محرومیت آموزشی استان ها، گفت: استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و آذربایجان غربی از نظر فضای آموزشی، کیفیت، معلم و امکانات کمک آموزشی جزء محروم ترین استان های کشور به شمار می روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گفتگو با بشاگرد نیوز،  با اشاره به فضای های آموزشی در کشور ، اظهار کرد: در بحث فضای آموزشی ،کیفیت ،عدالت آموزشی،کمبود معلم و امکانات آموزشی سه استان محروم از دیگر استانها است که سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و آذربایجان غربی به ترتیب محروم ترین استان ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به فقیرترین استان کشور اشاره کرد و گفت: از نظر حیث درآمد خانوار روستایی استان سیستان بلوچستان طبق آمار مرکز ایران ،فقیرترین استان محسوب می شود اما همین استان از دیگر امکانات از استان های دیگر پیشتاز است.

,

رضوی در ادامه بیان کرد: برای سه استان محروم از لحاظ آموزشی ، شورای آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته به ریاست وزیر آموزش و پرورش و دبیر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری مشخص کردیم .

,

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک های خارج از بودجه برای این استانها از نهادها ، دستگاه های مختلف از جمله بنیاد علوی اختصاص داده شد و همچنین ۴۰۰ بن کمک به دانش آموزان شبانه روزی،اهدا لباس و اردو های استانی و خارج از استانی از دیگر خدمات بوده است.

,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه، اظهار کرد:برای  آموزش های اضافه تحصیلی خاص استان سیستان و بلوچستان  ۵۰۰ نفر مجوز استخدام برای آموزش و پرورش گرفته شده که می توان از دیگر خدمات در بحث کمک آموزشی به استان های محروم کشور عنوان کرد.

,

رضوی به برنامه های آتی خود اشاره کرد و گفت: تاپایان سال ۹۷ در همه نواحی کشور یک مرکز صنعتی باهمکاری وزارت صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برگزار خواهیم کرد و همچنین در چند سال آینده قصد داریم برای هر دهستانی مجتمع های آموزشی ، فرهنگی ،درمانی ، خدماتی و ورزشی اضافه کنیم.

,

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه پرداخت وام با نرخ کارمزد تک رقمی برای ایجاد انگیزه برای سرمایه گزاری برای اشتغال و توان افزایی اقتصادی روستائیان را از دیگر برنامه ها برای محرومیت زدایی مناطق کمتر توسعه یافته عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه