اخبار داغ

تراژدی ادامه دار تصادف با شتر در شهرستان جاسک!!

تراژدی ادامه دار تصادف با شتر در شهرستان جاسک!!
شترهای سرگردان پای ثابت تصادفات جاده ای شهرستان جاسک هستند که با وجود آمار بالای تصادفات و مرگ و میر بر اثر برخورد با این حیوانات پس از سالهای زیاد، همچنان این معضل جاده ای حل نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نقل از بشاگردنیوز، تصادفات جاده ای در سالهای اخیر یکی از رایج ترین عوامل مرگ و میر در ایران است که با دست به  دست دادن عوامل زیادی از جمله کیفیت نامطلوب جاده ها، خودرو های بی کیفیت  و نداشتن فرهنگ مناسب رانندگی سالانه جان عده زیادی از هم وطنان را می گیرد.

, بشاگردنیوز,

در جنوب کشور، عامل دیگری هم به موارد بالا اضافه شده است که آن داستان تکراری تصادف با « شتر » است که در مسیر های جاده ای جاسک به میناب و جاسک به بشاگرد سالانه جان تعداد زیادی از مردم و مسافران این مناطق را می گیرد.

,

«شترداری» صنعتی پر سود یا خطرناک!؟

,

شتر ها که یکی از بهترین منابع کسب درآمد و  از ظرفیت های بی نظیر شهرستان جاسک هستند، اما به دلیل نبود برنامه و بهره وری  مناسب تبدیل به بلای جان ساکنین این منطقه شده اند.

,

شترهای سرگردان پای ثابت تصادف جاده ای این منطقه هستند که با وجود آمار بالای تصادفات و مرگ و میر بر اثر برخورد با این حیوانات،هنوز پس از سالهای زیاد، این معضل جاده ای رفع نشده است.

,

رها سازی شترها در کنار جاده و نبود ساربان همراه این حیوانات یکی از عواملی حادثه ساز در این شهرستان  است که سبب شده شاهد وقوع حوادث تلخی برای مردم باشیم.

,

این حوادث که طی سال های اخیر جان و مال مردم را تهدید می کند به راحتی قابل حل می باشند اما بی توجهی نسبت به این موضوع باعث داغ دار شدن تعداد زیادی از خانواده های بی گناه شده است.

,

براساس آمار ارائه شده از پزشکی قانونی کشور 80 درصد تصادفات خودروها با شتر، منجر به فوت می شود که اکثر آن در شب و به دلیل نبود نور و دید کافی اتفاق می افتد.

,

اقدامات کم هزینه برای جلوگیری از خسارات فراوان

, اقدامات کم هزینه برای جلوگیری از خسارات فراوان, اقدامات کم هزینه برای جلوگیری از خسارات فراوان,

با شناسنامه دار شدن شتر ها و با توجه به کد شناسایی آن ها، صاحبان این حیوانات موظف به کنترل و جلوگیری از ورود آن ها به محیط خیابان هستند که در صورت ایجاد حادثه مورد پیگیری از مراجع قانونی قرار می گیرند.

,

یکی دیگر از عوامل کنترل این تصادفات ایجاد حصار هایی در محل های پر خطر می باشد که باعث جلوگیری از ورود این حیوانات به خیابان و هدایت آن ها به نقطه ای  از قبل مشخص شده برای عبور، است

,

تعبیه چراغ های روشنایی در خیابان ها که باعث افزایش قدرت دید و نور کافی در خیابان می شود هم از دیگر اقدامات کم هزینه برای نجات جان مسافران است.

,

نصب شبرنگ و پلاک گزاری بر روی این حیوانات از دیگر اقداماتی است که به جای هزینه های بالا نیاز به جدیت و پیگیری مسئولان مربوطه و صاحبان شتر در این مناطق، جهت انجام آن دارد.

,

نصب علائم هشدار دهنده جاده ای و  حفاظ یا همان گارد ریل در مسیرهای شتر خیز نیز از جمله اقداماتی است که جهت امنیت رانندگی در دل شب و کاهش تصادف  می توان انجام داد که در مسیرهای جاده ای بدون کمترین مخاطره ای می تواند امنیت مردم ، گردشگران و زیبایی های طبیعت بومی منطقه و صنعت شترداری را همچنان حفظ نماید.

,

امیدواریم مسئولان شهرستانی و استان به این مسئله بسیار مهم که در ارتباط مستقیم با جان انسان ها است اهمیت دهند و با اقدامات کارشناسانه که  به صرف هزینه های بالا هم نیازی ندارد از بروز اتفاقات بیشتر جلوگیری کنند.

,

گزارش یک تصادف با شتر!
شب گذشته فرمانده مدیریت پروژه های عمرانی، ناخدا سوم زینالی در مسیر جسک میناب به دلیل تصادف با شتر در حال انجام مأموریت جان خود را از دست داد.

, گزارش یک تصادف با شتر!, گزارش یک تصادف با شتر!,
,

, ,

این تراژدی غم انگیز و کهنه بارها اتفاق افتاده به صورتی که در حال عادی شدن است و هیچ کس از آن دم نمی زند.

,

 

,

انتهای پیام/د-ح

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه