اخبار داغ

کارشناس مسایل اقتصادی:

وام های بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد

وام های بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد
کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قوانین بانکداری بدون ربا در بانک های ما بصورت سوری اجرا می شود، گفت: وام بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد تا باعث ایجاد اشتغال در کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر رستمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقتصاد امروز ایران و کم شدن سود های بانکی، اظهار داشت:  مسلما در عصر حاضر و در گذشته ودر آینده آن چیزی که بیشتر در رشد کشور و در نتیجه اشتغال سهم داشته است، صادرات می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: نقش اصلی را صادرات دارد که  همیشه ازآن غافل هستیم، باید در این بخش حمایت وجود داشته باشد حتی از طریق سود بانکی که می تواند به صادر کننده کمک شود.

,

صادرات یکی از مسائل مهم اقتصاد می باشد

, صادرات یکی از مسائل مهم اقتصاد می باشد,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بحث صادرات بحث مهمی است ، گفت: در حال حاضر کارخانجات از 50 درصد ظرفیت و توان خود استفاده می کنند که  اگر تقاضا ایجاد شود باعث فعال تر شدن کارخانجات و جذب کارگر و در نهایت ایجاد اشتغال در کشور می شود.

, بحث صادرات بحث مهمی است ، گفت: ,

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری جدید مهم است اما بجای این مسئله بهتر است کارخانه ها و واحد های کوچک و بزرگ را فعال کنیم، منتها ماباید بدانیم مزیت ها کجاست تا به آنها بپردازیم .

,

رستمی با اشاره به اینکه امروز اگر جهان به پیشرفت رسیده است همه از طریق بازاریابی می باشد، افزود: انگلستان از همان ابتدا که کشوری را فتح می کرد و یا کودتایی انجام می داد و یا مکتبی را تغییر می داد همه برای این بود که بتواند بازارهای آن کشور را فتح کند ؛ وقتی شما بازار کشوری را فتح می کنید خود به خود کالا به آنجا صادر می شود که باعث ارزآوری به کشور می شود و در کنار این مسئله کارخانجات و  کارگاه ها توسعه پیدا می کند و صادارت و اشتغال ایجاد می شود.

, بازاریابی,

وی عنوان داشت: صادرات می تواند صادرات کالا و یا صادارت خدمات باشد؛ منتها در کشور ما این  مسئله مخفی ماند است، این مسئله یک نکته بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشیم؛ در کشور چین سال های قبل کامیون های ارتش در اختیار صادرکننده بود و کالای آنها را تا مرز منتقل می کرد که درحال حاضر به این مسئله نیاز نیست و الان مترجم های خود را در اختیار صادر کنندگان قرار داده است.

,

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان داشت: صادارت یک امر بسیار گران قدر و مهمی است به مقداری که تمام سفارت خانه ها فعالان اقتصادی کشور خود را در این زمینه کمک و یاری می کنند اما اگر یک فعال اقتصادی وارد سفارت خانه ایران در کشور های دیگر شود اصلا او را نمی شناسند چه برسد به او کمک و اطلاعات اقتصادی بدهند و یا بر کشور بازاریابی کنند.

,

وی ادامه داد: البته در چند سال اخیر در این زمینه در سفارت خانه های ایران اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است که مهمترین آن قرار دادن رایزن اقتصادی می باشد که باید در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

,

رستمی با اشاره به سودهای بانکی، خاطرنشان شد: در ابتدا باید بگوئیم که بانک نقش موثر و گرانقدری در اقتصاد کشور دارد و نقش بانک همیشه با ارزش بوده و خواهد بود، کسانی که به بانک ها در موضوعات مختلف حمله می کند به این مسئله توجه نمی کنند که همه پیشرفت ها در دنیا ناشی از بانک است.

, : ,

وی افزود: بانک ها پول های پراکنده را جمع آوری و تبدیل به پروژه های بزرگ می کند، تمام کارخانه ها و پروژه های بزرگ با وام بانکی و یا پول نفت ایجاد و گسترش یافته است.

,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مهمترین نهاد اقتصادی کشور است، تصریح کرد: بانک اگر هزار مورد اشکال داشته باشد بازهم گرانقدرترین نهادهای اقتصادی کشور است، اینکه ما بخواهیم به بانک نگاه تند داشته باشیم صحیح نیست نگاه باید نگاه اصلاحی باشد.

, بانک مهمترین نهاد اقتصادی کشور است، تصریح کرد: ,

وی در ادامه به وام مهمترین مسئله بانک است اشاره کرد و تاکید کرد: مهمترین مسئله بانک بحث وام می باشد که بانک باید پس اندازهای مردم را بصورت وام در اختیار دیگران قراردهد و اما مسلئه مهم دیگر این است که بانک باید وام را به چه کسی بدهد؟

,

بانکداری بدون ربا سوری اجرا می شود

, بانکداری بدون ربا سوری اجرا می شود,

 رستمی افزود: در کشور ما قانون بسیار پیچیده بانکداری بدون ربا را ایجاد کرده ایم که  که این نوع بانکداری به دلیل پیچیدگی بصورت سوری انجام شد و می شود.

,

وی ادامه داد: بانک های دنیا همه به سمت افزایش کارآیی پیش می روند اما بانک های ایران به سمت اسلامیزه کردن پیش می روند که نه تنها اسلامیزده نکردیم  بلکه سوری انجام می گیرد، از طرفی بر روی  بانک ها نظارتی نیست  که این پول ها کجا می رود.

,

کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در تمام دنیا پول بانک ها در جایی هزینه می شود  که از نظر مولدبودن برتر باشد؛ تمام طرح هایی که نیاز به وام دارد مورد بررسی قرار می گیرد و بانک سپرده های مردم را به طرحی اختصاص می دهد که از نظر مولد بودن مولد تر باشد

,

وام بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد

, وام بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد,

وی بیان داشت: در کشور ما چون توجه ها به سمت قانونی کردن بانکداری متمرکز شده است نسبت به این مسئله توجه نمی شود لذا بانک ها آزادی عمل بیشتری در این صحنه پیدا کرده اند که این سوال ها پیش می آید که چند درصد پول ها به سمت پروژه های مولد می رود؟ چند درصد پول ها به سمت دلال ها می رود ؟ چند درصد پول ها به سمت خرید و فروش زمین و... می رود؟

,

رستمی  با اشاره به اینکه وام بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد، گفت: این مشکل در بانکداری می باشد که باید تمرکز اصلی به سمتی برود که این پول ها در اختیار پروژهایی قرار بگیرد که مولد تر و بازدهی بیشتری داشته باشد و اشتغال بیشتری را ایجاد کند .

, وام بانکی به پروژه های مولدتر با بازدهی بیشتر اختصاص گیرد، گفت: ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه