اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

امام موسی کاظم (ع) مظهر کامل فضائل و مکارم اخلاقی بود

امام موسی کاظم (ع) مظهر کامل فضائل و مکارم اخلاقی بود
کارشناس مذهبی گفت: امام موسی کاظم (ع) به دلیل کمک به نیازمندان و برآوردن نیازهای مردم به "باب‌الحوائج " معروف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نور خدا ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای فامنین، گفت: سرتاسر زندگانی پرنور و برکت امام هفتم شیعیان برای همه ما درس و پیام است که باید ابعاد مختلف شخصیتی این امام همام برای همگان روشن شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

وی اظهار داشت: او در علم و تواضع و مکارم اخلاق و کثرت صدقات و سخاوت و بخشندگی معروف بود و حتی کسانی که به ایشان نیز بد می‌کردند را با عفو و احسان بیکران خویش تربیت می‌کرد.

,

این استاد حوزه افزود: امام موسی کاظم (ع) در هفتم ماه صفر سال 128 هجری در منطقه‌ای در میان شهرهای مکه و مدینه در سرزمین حجاز دیده به جهان گشود و پس از شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌عنوان هفتمین پیشوای شیعیان کار هدایت جامعه را بر عهده گرفت.

,

وی اظهار داشت: شخصیت بالای علمی و اخلاقی امام صادق (ع) تأثیر زیادی در فرزندش داشت و به همین دلیل ایشان سزاوار امامت بود چراکه دارای هـمـه جـهـات کـمـال و فـضـایـل بـود و پدرش امام صادق (ع) در جمع یاران و اصحاب مردم را به اطاعت مردم از ایشان سفارش کرده بودند.

,

ترکاشوند گفت: امام کاظم (ع) از چنان سخاوت و بزرگواری برخوردار بود که شب‌ها به‌طور ناشناس در کوچه‌های مدینه می‌گشت و به مستمندان کمک می‌کرد و کسی نبود که به منزل ایشان مراجعه کند و ناامید برگردد و محل رجوع مردم بود.

,

وی عنوان کرد: این امام همام به " باب‌الحوائج " معروف هستند و باب‌الحوائج یعنی کسی که مردم برای برآورده شدن نیازها و خواسته‌ها به او متوسل می‌شوند و ناامید برنمی‌گردند.

,

این کارشناس مذهبی افزود: مکارم اخلاق و ویژگی‌های روحی ایشان چنان چشمگیر بود که نه‌تنها دوستان، بلکه سرسخت‌ترین دشمنان آن حضرت نیز بدان معترف بودند و خود را در برابر آن‌همه عظمت، کوچک و حقیر می‌دانستند.

,

وی بیان داشت: گره‌گشایی از کار دیگران از دیگر ویژگی‌های امام موسی کاظم (ع) بود که ایشان در رفع حوایج و مشکلات آنان سعی و کوشش فراوان داشت.

,

ترکاشوند گفت: تأثیر علمی آن بزرگوار و احاطه ایشان بر علوم از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و امام موسی کاظم (ع) با جمع روایات و احادیث و احکام و تعلیم و ارشاد شیعیان اسلام راستین را حفظ و تقویت کرد.

,

وی بیان داشت: باوجود مشکلات زیادی که کافران و دشمنان اسلام بر سر راه امام موسی کاظم (ع) به وجود آوردند ولی ایشان تا پای جان بر سر راه و روش امامان و در همین راه جان‌عزیزشان را فدا کردند.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام کاظم (ع) در سن 20 سالگی به امامت رسیده بود، افزود: مدّت امامت و جانشینی ایشان بعد از پدر بزرگوارشان 35 سـال بـه طـول انـجـامـیـد تا سرانجام در سال 183 هجری در سن 55 سالگی در بغداد در زندان "سندی بـن شـاهـک " به‌وسیله زهری که به دستور هارون‌الرشید به آن حضرت خورانیده شد به شهادت رسیدند.

,

وی در پایان گفت: پیکر مطهر ایشان در شهر کاظمین عراق قرار دارد که زیارتگاه عاشقان اهل‌بیت و ارادتمندان به ایشان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه