اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

دیوان محاسبات در مقابله با تخلفات جدی تر باشد

دیوان محاسبات در مقابله با تخلفات جدی تر باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم انقلاب کرده اند که شاهد نابرابری و ناعدالتی در کشور نباشند، دیوان محسابات در رسیدگی به تخلفات جدی و محکم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به اهمیت موضوع نجومی بگیران که تأکید مقام معظم رهبری و خواسته عمومی مردم است اظهار داشت: وقتی که در ابتدا بحث نجومی بگیران  مطرح شد بسیاری از مردم گله مند بودند که چرا برخی خانواده ها باید مایحتاج زندگی خود را از طریق دریافت یارانه و یا مستمری کمیته امداد و بهزیستی فراهم کنند و در این بین افرادی حقوق های 200 و یا 300 میلیونی و کمتر از آن را به عنوان حقوق دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب  در خطبه های عید سعید فطر سال گذشته تأکید کردند حقوق های ناعادلانه و ظالمانه ای که توسط برخی افراد دریافت می شود باید به بیت المال برگشت داده و این افراد از کار برکنار شوند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  یادآور شد: در روزهای ابتدایی که بحث نجومی بگیران مطرح شد آمار آن ها را نزدیک به دو هزار نفر اعلام کردند و این تعداد به مرور زمان به 900 نفر رسید و در نهایت بر اساس گزارش دیوان محاسبات آمار نجومی بگیران نزدیک به 400 نفر اعلام شد و در این گزارش مطرح کردند که اکثر این افراد پول را به بیت المال بازگردانده اند و تنها 5 یا 6 نفر از آن ها به دلیل این که در زندان به سر می بردند نتوانسته اند پول را به خزانه برگردانند.

, عضو کمیسیون اقتصادی مجلس,

وی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این موضوع به همراه برکناری برخی مدیران نجومی بگیر از کار تا حدودی مرهمی بر زخم دل مستضعفان و رنج کشیده های نظام بود زیرا مردم انقلاب کرده اند تا شاهد این گونه نابرابری ها و بی عدالتی ها در کشور نباشند.

,

موسوی لارگانی با بیان این که نباید وضعیت در جامعه به شکلی باشد که یکی تا گلو از بیت المال بخورد و دیگری شب گرسنه بخوابد، ادامه داد: ما شاهد بودیم چند نفر از همین مدیران که به دلیل حقوق های نجومی از کار برکنار شده بودند در جای دیگری به آن ها پست داده شد و مشغول به کار شدند ، همچنین بر اساس گزارشات دریافتی اطلاع یافتیم که برخی از آن ها نیز تبرئه شده اند.

,

وی افزود: از داستان محترم دیوان محاسبات انتظار داریم روی موضوع نجومی بگیران که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و می باشد به صورت جدی تر بررسی و پیگیری کنند تا حقی از بیت المال کشور ضایع نشود.

,

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید داشت: اگر در روزهای ابتدایی که مسئله نجومی بگیران مطرح شد محکم جلوی یک یا دو نفر از کسانی که حقوق های نجومی دریافت می کردند را می گرفتیم شاید تعدادشان به این اندازه نمی رسید و اکنون هم اگر محکم برخورد نکنیم بدون شک این باب باز می شود ، عده ی دیگری از جایگاه خود سوءاستفاده می کنند و شاید این حقوق های نجومی باز هم تکرار شود.

,

وی در خاتمه با اشاره به فلسفه وجودی دیوان محاسبات، گفت: دیوان محاسبات برای جلوگیری از تخلفات و رسیدگی به آن ها تشکیل شده و به عنوان بازوی نظارتی مجلس است که انتظار می رود نظارت دیوان محاسبات در این خصوص جدی تر شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه