اخبار داغ

آیت الله مصباح یزدی:

اگرکوتاهی کنیم نعمت انقلاب از دست خواهد رفت /همیشه و همه جا قدردان نظام و انقلاب باشیم

اگرکوتاهی کنیم نعمت انقلاب از دست خواهد رفت /همیشه و همه جا قدردان نظام و انقلاب باشیم
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه همیشه و همه جا قدردان این نظام و انقلاب باشیم، گفت: اگرکوتاهی کنیم نعمت انقلاب از دست خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در آیین آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سال جدید، با اشاره به جمله ای از مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اگر مرکز فرماندهی دچار اختلال شد سربازان باید آتش به اختیار باشند، یعنی هرکس باید وظیفه خود را تشخیص داده و به آن عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: هر کسی در وظیفه ای که برعهده دارد به خوبی انجام وظیفه کند در واقع به نوعی در پیشرفت و تعالی جامعه و نظام اسلامی خود گام برداشته است.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید در وهله اول بداند هدف از خلقتش چیست و به کجا باید برود، بیان داشت: درباره اهداف آفرینش انسان، بیانات متنوعی در قرآن یافت می شود به طوری که آزمایش انسان، عبادت و بندگی، دریافت رحمت بیشتر از جمله این اهداف می باشد.

,

وی با بیان این که شرط موفقیت در حرکت‌های آتش به اختیار داشتن اخلاص است بیان داشت: هدف خدا، آفرینش انسانِ مختار و رساندن او به کمال بوده است. این، مقتضای حکمت الهی است. رسیدن به چنین هدفی در گرو فراهم بودن زمینه کمال اختیاری است. اختیار انسان که زمینه‌ساز تکامل اوست، باید در عالم ماده باشد؛ زیرا تنها این عالم جایگاه تضادها و تزاحم‌هاست.

,

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: انسان باید برای انتخابش سر دوراهی قرار بگیرد و به‌اختیار خود، راه درست را انتخاب کند؛ وگرنه به کمالی که باید از راه انتخاب برسد، دست نمی‌یابد.

,

وی بیان داشت: قوانین اجتماعی و دستورالعمل‌های مورد نیاز جامعه این‌گونه نیست که یک بار برای ابد نوشته شود چون مصالح اجتماعی دائما در حال تغییر است.
عضو جامعه مدرسین افزود: اگر جایی مصالح 100 درجه‌ای تحقق پیدا نکرد باید به سراغ 99 رفت، انسانی باید برای این کار از سوی خدا تعیین شود، کسی باید جانشین امام باشد که مصالح و منافع جامعه را بهتر بداند و تقوا و عدالت او به عصمت امام نزدیک‌تر باشد یعنی به اندازه‌ای رعایت تقوا کند که شبیه معصوم باشد، در زمانی که دسترسی به امام معصوم نیست باید این‌گونه عمل کرد و این روح مسئله ولایت فقیه است.

,
,

وی خاطرنشان کرد: در کشور کسانی را دیدیم که می‌خواستند به وظیفه خود عمل کنند، اما راهی برای کشف آن نداشتند چون در فضایی قرار گرفته بودند که نمی‌توانستند تشخیص دهند چون موضوعی را برای آن‌ها قطعی وانمود کرده بودند که باور نمی‌کردند غیر از آن باشد.

,

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: اگر در جامعه کار به جایی رسید که حق و باطل متشبه شده و مانع از هدایت دیگران شوند خداوند عذابی را نازل کرده و حق و باطل را از یکدیگر تفکیک می‌کند، قرآن می‌فرماید اغلب عذاب‌ها برای این که عالما عامدا گناه می‌کردند و راه هدایت را برای دیگران بسته بودند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید قدردان نعمت های الهی باشیم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت الهی است باید همیشه قدردان این نعمت باشیم و مبادا کوتاهی کنیم تا این نعمت از کف برود.

,

عضو سابق خبرگان رهبری ادامه داد: ما این نظام و انقلاب را به سادگی و ارزان به دست نیاورده ایم ، خون ها ریخته شده تا این انقلاب به ثمر نشسته لذا باید همیشه و در همه حال قدردان آن باشیم.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه