اخبار داغ

توقف طرح محور گردشگری پلدختر-خرم آباد در ایستگاه وعده ها

توقف طرح محور گردشگری پلدختر-خرم آباد در ایستگاه وعده ها
طرح محورگردشگری پلدختر-خرم آباد پس از کش و قوس های فراوان با اذعان استاندار لرستان به یک حقیقت تلخ مالی در ایستگاه وعده ها ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سفیر افلاک،انتخاب محور پلدختر-خرم آباد به عنوان محور گردشگری توسط استاندار لرستان در سال اخیر انجام شد و هوشنگ بازوند بارها این خبر را در رسانه ها مطرح کرد که این اقدام در راستای جبران خسارت و بیکاری جوانان پلدختر که بر اثر احداث آزاد راه ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

در پنجم مردادماه امسال ، پس از اینکه نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس و ائمه جمعه پلدختر و معمولان نسبت به خسارت های اقتصادی که آزاد راه خرم زال و بیکاری تعداد زیادی از جوانان این منطقه که در کنار این جاده به کسب درآمد مشغول بودند در تریبون های مختلف مواضع صریح خود را اعلام کردند، مهندس بازوند استاندار لرستان در پنجم تیرماه امسال در جلسه هماهنگی توسعه صنعت گردشگری استان  اظهار داشت:" با اجرای طرح آزاد راه خرم آباد - پل زال که طرح بزرگی در راستای توسعه استان و کاهش تصادفات بود برخی مشاغل خدماتی در مسیر پلدختر به خرم آباد از بین رفت که با تبدیل این محور به مسیر گردشگری فرصت های از دست رفته احیا می شود."

,

 

,

پیشنهادی که در جای خود ابتکاری و ایده خوبی است ولی در عمل بدون پشتوانه می باشد که امروز استاندار لرستان پس از گذشت ماه ها به مسئله بودجه آن اعتراف می کند.

,

 

,

هوشنگ بازوند در هشتم مهرماه در پاسخ به خبرنگار سفیر افلاک در خصوص اقدامات انجام گرفته برای این طرح گفت: با توجه به اینکه بر اثر احداث آزادراه تعدادی از مشاغل مردم در جاده قدیم پلدختر به خرم آباد از بین رفت وتعدادی هم بیکار شدند.

, سفیر افلاک,

 

,

بازوند عنوان کرد: باپیگیری ها ورایزنی های که داشتیم،پلدختر به عنوان محورگردشگری استان انتخاب شد.

,

 

,

وی ادامه داد: زیر ساخت اصلی این طرح،احداث چهار خطه است که باید تلاش کنیم این مسیر پلدختر به خرم آباد،چهار خطه کنیم.

,

 

,

استاندار لرستان تصریح کرد:در این راستا تسهیلات نوسازی مسکن به روستاهای این مسیر داده می شود.

,

 

,

نماینده عالی دولت در لرستان ادامه داد: هفت پایگاه امداد جاده ای،خانه بهداشت روستایی در این مسیر احداث می شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: برای پیمانکارانی که تمایل داشته باشند در این محور فعالیت کنند از محل اعتبارات اسناد خزانه تسهیلات ویژه به آنها می دهیم.

,

 

,

اما موضوع به اینجا ختم نشد و اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان در اوایل آذرماه95 با تیپ اراده خاطر  به صراحت در پاسخ  به این سوال که صحبت هایی در خصوص حذف طرح مطالعاتی محور گردشگری پلدختر – خرم آباد مطرح شده گفت: این مسئله صحت ندارد و طرح مطالعاتی این پروژه توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری لرستان اجرایی می شود.

,

 

,

 وی بیان کرد: این محور برای جذب گردشگری ظرفیت مستعدی دارد که می توان از این راه اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت.

,

 

,

البته در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان پلدختر که با حضور حسن جایدری،معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری لرستان برگزار شد واقعیت این موضوع آشکار شد که اصلا برای این طرح که در بوق وکرنا شده اعتباری در نظر گرفته نشده است که بلافاصله پایگاه اطلاع رسانی سفیر افلاک در خبری این موضوع را مورد نقد قرار داد که در پاسخ استاندار لرستان با طرح شکایت قضایی از خبرنگار به این مطالبه این چنین پاسخ داد.

,

 

,

حالا باگذشت ماه ها از طرح این مسئله و کش وقوس های فراوان ،مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه اخیر کارگروه گردشگری ومیراث فرهنگی درخصوص اعتبارات طرح محور گردشگری پلدختر-خرم آباد می گوید:"  برای اجرایی شدن این طرح بایستی مسئولان استانی و شهرستانی با بخش خصوصی رایزنی کنند چراکه هیچ گونه اعتبار دولتی در این خصوص تخصیص داده نشده است ."

,

 

,

از این اظهار نظر صریح وشفاف استاندار می توان این برداشت را کرد که عملا این طرح محقق نمی شود سرنوشت محور گردشگری پلدختر که متولی آن اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان به مانند دیگر طرح شهرستان پلدختر با عنوان"یادمان شهدای گمنام"که متولی طرح می باشد و تاکنون پس از گذشت هفت سال اقدام خاصی در آن صورت نگرفته به ایستگاه عملیات اجرایی نمی رسد.

,

 

,

به نظر می رسد مسئولان ما برای امیدوار کردن مردم نباید در مورد مسائلی صحبت کنند که دولت توانایی اجرای آن را ندارد و در پایان این طرح به مطالبه عمومی تبدیل شده و اگر هم اجرایی نشود باعث بی اعتمادی مردم به دولت می شود.

,

            

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه