اخبار داغ

مسئول جلب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان رضوی:

خدمات‌رسانی به زائر اربعین به عنوان شالوده جهان اسلام وظیفه قانونی مسئولان است

خدمات‌رسانی به زائر اربعین به عنوان شالوده جهان اسلام وظیفه قانونی مسئولان است
مسئول جلب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: نفس حضور در راهپیمایی اربعین دارای برکات زیادی از جمله نابودی و افول ریشه تکفیری ها شده لذا اگر حمایت های معنوی انجام نشود تنها به لحاظ سیاسی کاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجید خداوردی دبیر جلب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان رضوی در گفتگو با طرقبه نیوز؛ اظهار کرد: از 4 سال گذشته با همکاری تشکل های مردمی ستاد اربعین اقدام به برپایی مواکبی در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا شده که همه این مواکب به نام شهدای مدافع حرم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

وی با بیان اینکه در این شهرها ظرفیت بالای 40 هزار نفری اسکان وجود دارد افزود: در سامرا 30 هزار پرس غذای گرم امسال همانند ادوار گذشته با کمک های مردمی ارائه می شود.

,

 

,

 دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: حدود 600 نفر از خادمین شامل تشکل های فرهنگی هستند که با هزینه های خودشان به مناطق مختلف مواکب اعزام می شوند و خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه خادمین از ابتدای ماه صفر شروع به کار می کنند اما پذیرایی یک هفته قبل اربعین تا یک هفته پس از مراسم اربعین ادامه دارد افزود: کمک های مردمی با  همکاری ستاد بازسازی عتبات استان اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در زمینه های مختلف شده است.

,

 

,

حجت الاسلام خداوردی تصریح کرد: نیاز به 50 هزار تخته پتو، 20 هزار متر موکت، امکانات پشتیبانی داریم که می‌توانند به نام موکب امام رضا(ع) با مجوزهای رسمی کمک های نقدی خودشان را ارائه کنند.

,

 

,

وی افزود: به دلیل اینکه از سال های ابتدایی هیچ کمکی از نهادهای مختلف نداشتیم و همه اقدامات مردمی بود، اعتقاد داریم مشارکت مردم و خدمات رسانی مردم در اربعین برای جهان اسلام مؤثر است.

,

 

,

دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: در راهپیمایی اربعین انواع قومیت ها، کشورها و ادیان مختلف داریم و برای این شالوده جهان اسلام خدمات رسانی وظیفه اصلی است؛ در دستور اهل بیت(ع) آمده که اصل زیارت اربعین سفارش شده و دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد اربعین است.

,

 

,

وی افزود: نفس حضور در راهپیمایی اربعین دارای برکات زیادی از جمله نابودی و افول ریشه تکفیری ها شده لذا اگر حمایت های معنوی انجام نشود تنها به لحاظ سیاسی کاری است.

,

 

,

حجت الاسلام خداوردی با بیان اینکه بسیاری از خدماتی که دولتی ها به عنوان مسئولان ستاد اربعین باید انجام دهند مصوبه ملی و قانونی دارد اظهار کرد: ایجاد موقعیتی برای دریافت حمایت های معنوی مردم برای زائرین ضروری است که مسئولان نباید شانه خالی کنند و رفت و آمد برای حضور در این مراسم معنوی تسهیل شود.

,

 

,

وی افزود: امسال علاوه بر ارائه بسته های فرهنگی برای سنین مختلف، کمیته فرهنگی با حضور نخبگان فرهنگی استان تشکیل شده که از حضور اصحاب هنر و فرهنگ به صورت افتخاری استفاده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه