اخبار داغ

حاجی آباد شهر بدون سینما/ امکانات زیر ساختی برای سینما در حاجی آباد وجود ندارد

حاجی آباد شهر بدون سینما/ امکانات زیر ساختی برای سینما در حاجی آباد وجود ندارد
شهرستان حاجی آباد با جمعیت 68 هزار نفر ، به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم همچنان فاقد سینما است این در حالی است که بیشتر جمعیت این شهرستان را جوانانی را شامل می شوند که برای گذراندن اوقات فراغت خود گزینه های مناسبی دیگری ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم ، نبود سینما و مکانهای مناسب برای فعالیت جوانان در حاجی آباد یکی از مشکلات عمده‌ای است که هنرمندان و جوانان این شهرستان همواره با آن دست پنجه نرم همی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم ، ,

سینما یک مکان فرهنگی و یک سرگرمی برای جوانان است که در آن به مقوله فرهنگ بسیار تاکید دارد و اندیشه ها و افکار مردم به سوی دستاوردهای هنری بر روی پرده سینما سوق داده می شود و این امر سبب رشد فرهنگ درجامعه می گردد.
شهر حاجی آباد، مردم از نبود سینما رنج می برند و سالن های ویژه نمایش فیلم وجود ندارد در بسیاری از نقاط جهان حتی با یک سالن کوچک و دستگاه های دیجیتال پخش که هر روز نیز کوچک تر می شوند، نیز یک سینمای کوچک و شاید خانگی راه اندازی شده است.
زمانی که جوانان وخانواده های حاجی آبادی مکان خاصی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه نا خواه به تفریح های نامناسب روی می آورند و همین امر می تواند زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی باشد.

,
,
,


امکانات زیر ساختی برای سینما در حاجی آباد وجود ندارد
حمید خراسانی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: با توجه به جمعیتی که حاجی آباد نیاز به یک سینما هست ولی امکانات زیر ساختی برای ساخت سالن های مدرن وجود ندارد.
خراسانی افزود: سالن هایی برای پخش فیلم مناسب نیستند و برای پخش فیلم باید سالن ها مخصوص ومجهز به سیستم دیجیتال باشد.
وی بیان داشت: ساخت سالن با امکانات ویژه برای سینما حدود 200میلیون تومان هزینه نیاز دارد و اعتبارات اداره فرهنگ و ارشاد محدود است و با توجه به اینکه جوانان و خانواده ها نیاز به مکان های فرهنگی جهت گذراندن اوقات فراغت خود هستند ولی در این زمینه ما هنوز موفق نشده ایم.
وی گفت: ما چندین بار با فعالان بخش خصوصی در این زمینه رایزنی کرده ایم ولی به دلیل درآمدزایی ضعیف و با توجه به این که شهرستان میناب هم سینما راه اندازی شد ولی درآمد زایی نداشت هیچ کس حاضر به همکاری در این زمینه نمی باشد.
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد با بیان اینکه فردی که مجوز سینما دریافت می کند باید خودش هزینه خرید فیلم و ساخت سینما را بدهد، اگر فیلمی در تهران به قیمت ده میلیون تومان خریداری شود و در شهرستان از آن استقبال نشود سینما دار نتواند هزینه خرید فیلم را در بیاورد ضرر می کند.
خراسانی با اشاره به ورود ماهواره ، شبکه های اجتماعی، اینترنت به خانه ها تصریح کرد: بیشتر جوانان به اینترنت، فضای مجازی ، شبکه های اجتمای و ماهواره روی آورده اند و دیگر کسی از سینما استقبال نمی کند وقتی جوانی راحت در خانه خود فیلم دانلود و تماشا می کند دیگر نیاز به رفتن سینما ندارد.

,
, امکانات زیر ساختی برای سینما در حاجی آباد وجود ندارد, امکانات زیر ساختی برای سینما در حاجی آباد وجود ندارد,
, پیارم,
,
,
,
,
,


حاجی آباد در زمینه مسائل فرهنگی ضعیف است
یکی از شهروندان شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، در خصوص نبود سینما در شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان حاجی آباد در زمینه فرهنگی ضعیف می باشد خانواده ها برای گذراندن اوقات فراغت فرزندان و خود دچار مشکل هستند.
وی افزود: اگر در شهرستان یک سینما وجود داشت خانواده ها حداقل هفته ای دوساعت وقت خود را برای دیدن یک فیلم در سینما می گذراندند و جوانان بجای رفتن به مکان های فرهنگی روبه سوی قلیان و اعتیاد نمی رفتند.
این شهروند بیان داشت: امکانات تفریحی و سرگرم کننده در شهرستان بسیار اندک که پس از استفاده مدت زمان کوتاهی تکراری ولی سینما با توجه به تنوع فیلم ها هیچ گاه تکراری نمی شود که در صورت وجود یک سینما می توانست گزینه مناسب برای سرگرمی خانواده ها باشد.
سامان آ، در گفتگو با خبرنگار پیارم در خصوص نبود سینما در شهرستان گفت: ما برای گذراندن اوقات فراغت خود هیچ مکان فرهنگی و ورزشی نداریم سینما یک مکان سالم برای تفریح ما است وقتی به پارک می رویم میبینیم یک عده جوان قلیان بدست نشسته اند اگر یک سینما و یا یک خانه تئاتر در شهرستان بود حداقل یک علا دوساعت از وقتمان را در آنجا می گذراندیم.
بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه توجه به قشر جوان که آینده سازان این کشور هستند ایجاد مکان های فرهنگی برای رگرمی جوانان از وظایف مسئولین مربوطه است، یک سینما در حاجی آباد ساخته شود.

,
, حاجی آباد در زمینه مسائل فرهنگی ضعیف است, حاجی آباد در زمینه مسائل فرهنگی ضعیف است,
, پیارم,
,
,
, پیارم,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه