اخبار داغ

کارشناس امورسینمایی هرمزگان مطرح کرد:

۱۲ شهرستان هرمزگان فاقد سینما /تنها ۶۰ هزار نفر در سال جاری به سینما رفته اند

۱۲ شهرستان هرمزگان فاقد سینما /تنها ۶۰ هزار نفر در سال جاری به سینما رفته اند
کارشناس امورسینمایی هرمزگان با اشاره به اینکه تنها دو شهرستان استان هرمزگان دارای سینما است،گفت: در سال جاری بیش از 60 هزار نفر از فیلم های اکران شده در سینماهای استان هرمزگان استقبال کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامرضا اولی بندری کارشناس امورسینمایی و سمعی و بصری و مسئول سینماهای هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص سینماهای فعال در استان هرمزگان، اظهار کرد: در حال حاضر 3 سینمای فعال در سطح استان داریم که دو سینما در بندرعباس است و یک سینمای دیگر در شهرستان میناب در آبان ماه سال 94 راه اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امورسینمایی, فرهنگ کده ,

کارشناس امورسینمایی هرمزگان از راه اندازی دو سینمای دیگر در سطح استان هرمزگان خبر داد و گفت: بندرلنگه و بستک از شهرستان های در اولویت راه اندازی سینما است که اگر اعتبارات لازم تخصیص داده شود این دو شهرستان صاحب سینما می شوند که در حال حاضر 12 شهرستان فاقد سینما هستند.

, امورسینمایی,

اولی بندری با بیان اینکه سینماهای استان هرمزگان نسبت به سال گذشته افت مخاطب داشته است، تصریح کرد: نه تنها در استان هرمزگان افت مخاطب شاهد بودیم بلکه در دیگر استانها هم این معضل وجود دارد که باعث تعطیلی سینماها شده است.

,

وی یکی دیگر از دلایل افت مخاطب را رغبت مردم به فیلم های طنز عنوان کرد و گفت: مردم استان هرمزگان بیشتر به فیلم های طنز علاقمند هستند و ازفیلم های اجتماعی ،خانوادگی و...کمتر استقبال می کنند و به همین دلیل با افت مخاطب رو به رو می شویم.

,

کارشناس امورسینمایی هرمزگان بیان کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری قریب به 48 عنوان فیلم در سینماهای استان هرمزگان به نمایش گذاشته شده است که در بیشتر در زمینه اجتماعی ، طنز و خانوادگی بوده است.

,

اولی بندری تصریح کرذ: سینماها از مهم ترین رسانه های فرهنگی و هنری به شمار می رود چرا که این هنر از فرهنگ توده مردم تغذیه می‌کند و امروزه  از آن به عنوان یک تفریح یاد می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه پایین ترین استقبال مخاطب در سینما در شهرستان میناب است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان میناب در همه زمینه های هنری نسبت به دیگر شهرستان های پیشتاز می باشد اما با افت مخاطب روبه رو  می باشد که همین باعث عدم رغبت مجموعه دولتی برای راه اندازی سینما در سطح استان هرمزگان شده است.

,

کارشناس امورسینمایی هرمزگان به تعداد مخاطب فیلم های اکران شده در 5 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه سال جاری در سینمای ستاره جنوب بندرعباس 31 هزار و 430 نفر و سینمای ستاره شهر 27 هزار و 423 نفر و در شهرستان میناب 2 هزار و 206 نفر مردم از فیلم های اکران شده استقبال کرده اند.

,

اولی بندری با اشاره به میزان فروش فیلم های اکران شده در بندرعباس، افزود: در شهرستان بندرعباس در سال گذشته 6 میلیارد و 65 میلیون و 695 هزار تومان و در میناب 175 میلیون میزان فروش فیلم ها در هرمزگان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه