اخبار داغ

ترور ملا برهان عالی، توطئه ای برای ضربه زدن به اتحاد امت اسلام

ترور ملا برهان عالی، توطئه ای برای ضربه زدن به اتحاد امت اسلام
شهید ملا برهان عالی خصوصاٌ به رونق و شکوه نمازهای تراویح و دعا شب های قدر کمال بخشید، تا جایی که عوامل استکبار این رونق را برنتافتند و به امید آن که در وحدت اسلامی و دستاوردهای با شکوه نظام اسلامی خدشه وارد کنند، به ترور ایشان روی آوردند و ایشان را به شهادت رساندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، شهید ملا برهان عالی فرزند ماموستا ملا محمد امین مشهور به ماموستای کانی سانان در بهار 1332 در روستای کانی سانان از توابع بخش مرکزی مریوان به دنیا آمد. مقدمات علوم دینی را در مکتب پدر فرا گرفت و چندی بعد ضمن فراگیری اصول و مسائل دینی به سایر امور طلبگی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

ملا برهان در سال 1351 پس از اتمام سطوح دروس حوزوی با حضور علمای برجسته منطقه به صورت رسمی اجازه نامه افتاء در مذهب امام شافعی را دریافت کرد و پس از آن همچنان در کنار پدر خویش به تدریس علوم دینی و اقامه نماز جمعه و جماعت در روستا پرداخت تا آن که پس از مهاجرت پدرش به روستای بیاره، از سال 1360 به صورت رسمی جانشین پدر شد و کلیه مسئولیت های تدریس و اقامه نماز جمعه و جماعت را بر عهده گرفت. جنگ تحمیلی و بمباران پیاپی جنگنده های بعث عاقبت موجب شد ماموستا برهان عالی زادگاه خود را ترک کند و به روستاهای همجوار مهاجرت کند. ایشان پس از آوارگی از روستایی به روستای دیگر سرانجام در شهر مریوان ساکن شد.

,

 

,

ماموستا عالی در مریوان علاوه بر عموم مسائل دینی به همکاری با آموزش و پرورش پرداخت و درس های بینش اسلامی، فلسفه و منطق را در مدارس و دبیرستان های مریوان به جوانان تعلیم داد. در سال 1376 در امتحانات تعیین سطح دانشگاه الهیات دانشگاه تهران شرکت کرد و مدرک سطح دو (معادل کارشناسی ) را دریافت نمود. در سال 1380 بار دیگر در امتحانات تعیین سطح موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد شد. ماموستا برهان عالی از سال 1375 تا زمان شهادتش در سنندج ساکن شد. ایشان در کنار تدریس در آموزش و پرورش، امامت جماعت مسجد حاج شیخ محمد محله آغه زمان را نیز عهده دارد بود.

,

 

,

شهید عالی در سال 1377 به درخواست هیات امنای مسجد شهرک بهاران امامت جمعه مسجد نور را پذیرفت. پس از آنکه مسجد جامع قبا در بهاران احداث شد به اقامه نماز جمعه و ترویج تعالیم دینی و وحدت اسلامی در این مسجد پرداخت. ایشان خصوصاٌ به رونق و شکوه نمازهای تراویح و دعا شب های قدر کمال بخشید، تا جای که عوامل استکبار این رونق را برنتافتند و به امید آن که در وحدت اسلامی و دستاورد های با شکوه نظام اسلامی خدشه وارد کنند به ترور ماموستا برهان عالی روی آوردند و ایشان را به شهادت رساندند.

,

 

,

ماموستای شهید ملا برهان عالی امام جمعه مسجد قبای سنندج در روز شنبه ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۸ ه.ش برابر با ۲۲ رمضان المبارک سال ۱۴۳۰ ه.ق حدود ساعت ۱۲ شب پس از اتمام نماز تراویح، توسط سرسپردگان استکبار جهانی در مقابل درب منزلش مورد حملۀ مسلّحانه قرار گرفت و به شهادت رسید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه