اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در کردستان:

موسیقی باید از نظر محتوا و آهنگ منجر به آرامش انسان شود

موسیقی باید از نظر محتوا و آهنگ منجر به آرامش انسان شود
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: موسیقی باید از نظر محتوا و آهنگ بتواند موجب آرامش درونی انسان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل،سرهنگ رمضان بهزادی جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در امر بسیج صبح امروز در جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی که با عنوان سراج منیر در سنندج برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره با حضور هفت استان کشورو به صورت منطقه ای به مدت دو روز در سنندج برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


وی گفت: مزیت این جشنواره نسبت به سایر برنامه های سال های گذشته در برگزاری جشنواره به صورت کارگاهی و آموزشی و همچنین ارزیابی و بازبینی کارهای مورد قبول واقع شده در دو مرحله بود.

, ,
,

, ,


وی بیان داشت: 149  نفر شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند که  شرکت‌کنندگان از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، کرمانشاه و ایلام در این جشنواره حضور دارشتند.

,
,

, ,


وی با بیان اینکه، این جشنواره در سه بخش گروه نوازی، تک نوازی در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود یادآور شد: بعد از بازبینی و بررسی هیئت داوران از 34 اثر رسیده در بخش گروه نوازی 15 گروه برتر و از مجموع 25 نفر تک نوازی نیز 21 نفر برتر شناخته شدند .

,
,

 

,


وی ادامه داد: در این جشنواره در کل 149 اثر به دبیرخانه ی جشنواره ارسال شد که 103 اثر یعنی حدود 70 درصد جزء برترین ها شناخته شدند .

,
,

 

,


وی هدف از این جشنواره را توجه به فرهنگ بومی محلی، تبادل فرهنگی متعادل هنرهای آیینی در بین استان‌های منطقه، تشویق جوانان به موسیقی های عرفانی و ترویج آن در جامعه، ایجاد زمینه‌ای برای تولید آثار فاخر و ماندگار و ارتقای سطح دانش و توازن گروهها از طریق کارگاه آموزشی بود که امیدواریم هر ساله شاهد رشد آن در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی باشیم.

,
,

, ,

 

,


موسیقی باید از نظر محتوا و آهنگ بتواند موجب آرامش درونی انسان شود

,
,


آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی اظهار کرد: خداوند نام پیامبر اکرم را بلند آوازه کرد تا در میان بشریت ماندگار شده و بشریت را هدایت کند.

,
,


وی با اشاره به اینکه خداوند متعال آنچنان نام پیامبر اکرم را بلندآوازه کرده که حتی در نمازهایش نیز طنین‌انداز است، افزود: دشمنان دین مبین اسلام تلاششان کمرنگ کردن و از میان بردن نام پیامبر بین مسلمانان است و می‌خواهند با این کار مساجد را از حضور مردم و ذکر نام خدا و رسولش خالی کنند.

,
,


وی خاطرنشان کرد: مراسم و برنامه‌هایی مانند مولودی‌خوانی و دف‌نوازی می‌تواند در راستای ماندگاری و استمرار نام رسول خدا مثمر ثمر باشد و باید این برنامه‌ها در میان مردم ماندگار شود.

,
,

, ,


نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: مراسم مولودی‌خوانی و دف‌نوازی باید بگونه‌ای باشد که به آرامش انسان منجر شود بنابراین دف این ویژگی را دارد که آنچه که اسلام آن را منع کرده در آن وجود ندارد.

,
,

 

,


آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: آنچه که به انسان‌ها ضربه وارد می‌کند شکم و شهوت است و ما باید قدردان خود باشیم تا دچار این آسیب‌ها و خطاها نشویم.
وی با بیان اینکه مولودی‌خوانی و دف‌نوازی یک موسیقی عرفانی است، افزود: موسیقی‌هایی که به انسانیت انسان بیفزاید ارزشمند است و باید موجبات ترویج این موسیقی‌ها را فراهم کرد.

,
,
,

 

,


وی برخی جنایات و رفتارهای جشن توسط دشمنان اسلام از جمله آمریکا را بیانگر استفاده از موسیقی‌های مبتذل دانست و گفت: برخی موسیقی‌ها می‌تواند روح و روان انسان را نیز از معنویات دور کند چنانچه شنیده و دیده‌ایم که رفتارهای خشن پلیس‌های آمریکال و یا جنایاتی که در میانمار رخ می‌دهد ناشی از دوری مردم از معنویت و عرفان است.

,
,

, ,


نماینده ولی فقیه در استان کردستان از دف‌نوازی و مولودی‌خوانی به عنوان یک موسیقی مناسب یاد کرد و گفت: این موسیقی در شادی و عزای انسان تاثیرگذار و قابل استفاده است و می‌تواند تسکین‌گر و آرامبخش انسان باشد.

,
,

 

,


در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی که از استان‌های غرب کشور در دو بخش تک نوازی و مولودی‌خوانی گروهی حضور داشتند، تجلیل شد.

انتهای پیام /

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه