اخبار داغ

بازار لوازم التحریر در تسخیر نوشت افزارهای غربی

بازار لوازم التحریر در تسخیر نوشت افزارهای غربی
آنچه که امروز در بازار و فروشگاه های لوازم التحریر مشاهده می شود زیاد خوشایند نمی باشد چرا که خبری از کالاهای ایرانی - اسلامی در آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، این روزها بازار خرید مدارس داغ داغ است و دانش آموزان در حال تهیه  مایحتاج خود برای سال تحصیلی جدید هستند که باید در خرید لوازم التحریر و نوشت افزارها والدین و دانش آموزان باید به نکته مهمی دقت داشته باشند، اینکه خرید لوازم غربی و خارجی لزوما بهتر و با کیفیت تر نیست و اجناس ایرانی فراوانی وجود دارند که با خرید آن هم از تولید ملی حمایت می کنند و اقتصاد ایران رونق می گیرد و هم ذهن و الگوی دانش آموز را به دست تبلیغات و تصویر شخصیت های کارتونی  که در برندهای خارجی و غربی نهفته است نمی سپارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

اما آنچه که امروز در بازار فروشگاه های لوازم التحریرها مشاهده می شود زیاد خوشایند نمی باشد چرا که خبری از کالاهای ایرانی و اسلامی نیست و فروشندگان یا این کالاها را در بازار های بزرگ به وفور نمی یابند تا تهیه و به مشتریان خود عرضه کنند یا کالای ایرانی را بی کیفیت می دانند و نمی خواهند کالاهای ایرانی بفروشند یا اینکه مشتری برای کالاهای ایرانی ندارند.

,

در همین خصوص یکی از فروشندگان لوازم التحریر و نوشت افزار در مهدیشهر با بیان اینکه لوازم و نوشت افزارهای ایرانی نداریم، اظهار کرد: کالاهای ایرانی مشتری ندارد چرا که کیفیت آن پایین است.

,

یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر نیز گفت: عرضه کالای ایرانی بسیار محدود است و زیاد یافت نمی شود و اگر در بازار هایی که اجناس خود را تهیه می کنیم، به وفور یافت شود ما هم راغب هستیم لوازم التحریرهای ایرانی بیاوریم.

,

البته بودند تعداد معدود فروشندگانی که عرضه لوازم التحریر و نوشت افزارهای ایرانی را ترجیح می دادند و  در فروشگاه آنان اجناس ایرانی با طرح های مناسب یافت می شد اما باز هم کفه ترازو به سمت اجناس خارجی سنگینی می کرد.

,

اولیای دانش آموزان نیز نظرات مختلفی در خصوص تهیه لوازم و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی داشتند که یکی از اولیایی که برای تهیه لوازم ایرانی - اسلامی به لوازم التحریرهای سطح شهر مراجعه کرده بود، در همین خصوص به خبرنگار نیزوا، گفت: سعی می کنم لوازم و نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی تهیه کنم چون دفتر، جامدادی، کیف یا بقیه لوازم التحریر هایی که تصاویر نامناسب و زننده دارند را نمی پسندم و دخترم نیز روی خوشی به تصاویر های کارتونی نشان نمی دهد و بیشتر طرح های اسلامی را دوست دارد.

,

وی تصریح کرد: اکثرا خریدهای مدارس را از نمایشگاه ها و فروشگاه های ویژه ای که در مهدیشهر و شهرهای دیگر نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی داشتند تهیه می کردم و نمیدانم لوازم التحریر های سطح شهر کالاهای ایرانی اسلامی دارند یا نه؟ اما امسال که در مهدیشهر به لوازم التحریری ها مراجعه کردم اصلا اجناس ایرانی و اسلامی پیدا نمی شود و تصویرهای نوشت افزارها بیشتر شخصیت های کارتونی غربی است.

,

این شهروند مهدیشهری افزود: ما بیشتر دنبال اجناس ایرانی هستیم، مارک برایم مهم نیست و فقط می خواهم تصاویری که بر روی لوازم التحریرها هست نامناسب نباشد تا بر دخترم تاثیر نگذارد چرا که این تصاویر شخصیت های کارتونی بسیار بر روی بچه ها اثر گذار است به عنوان نمونه دخترم در مسابقه ای برنده و لوازم التحریر هدیه گرفته بود که بر روی آن تصاویری از شخصیت کارتونی بود که حالا آن جایزه را استفاده می کرد بعد از مدتی دیدم از من می خواهد برایش لباسی به مانند آن شخصیت کارتونی تهیه کنم.

,

وی با بیان اینکه این تصاویر بر روی ذهن و شخصیت دانش آموزان اثر گذار است، اظهار کرد: متاسفانه اکثر دانش آموزان رغبت به استفاده از لوازم التحریرهایی با شخصیت های کارتونی غربی دارند که این اصلا خوب نیست و از خانواده ها می خواهم بیشتر اجناس ایرانی که تصاویر مناسب دارد را برای فرزندان خود تهیه کنند چرا که قیمتش هیچ فرقی نمی کند و کیفیتش  هم خوب است.

,

یکی دیگر از شهروندان مهدیشهری نیز در همین خصوص به خبرنگار نیزوا، گفت: در فروشگاه های لوازم التحریر بیشتر اجناس خارجی دارند تا ایرانی هرچند که ایرانی هم یافت می شود ولی نوشت افزارهای خارجی بیشتر است و به وفور وجود دارد.

,

وی ادامه داد: بر روی لوازم التحریر و کیف های مدارس تصاویری جذاب از شخصیت های کارتونی قرار می دهند که بچه ها جذب شوند و دنبال این اجناس باشند و رغبت و علاقه ی به وسایلی که تصاویر جذاب ندارد یا ساده است، نشان ندهند.

,

این اولیای دانش آموز، اظهار کرد: هر چند مدارس در زمان ثبت نام هشدار می دهند که دفترچه ها و لوازم التحریرهای دانش آموزان  تصاویر نامناسب و غربی نداشته باشد اما اصولا دانش آموزان توجه ای نمی کنند و برخی ها همچنان لوازم التحریرهایی با شخصیت های  کارتونی که نامناسب است به مدرسه می برند.

,

یکی دیگر از شهروندان مهدیشهری که به همراه فرزندش در حال خرید لوازم التحریر بودند، در گفتگو با خبرنگار نیزوا، بیان کرد: اگر هم ما کالای ایرانی بخواهیم تهیه کنیم پسرم استفاده نمی کند و فقط لوازم التحریرهایی  با شخصیت های کارتونی مورد علاقه اش را می پسندد و ما هم به انتخابش احترام می گذاریم.

,

وی تصریح کرد: دانش آموزان بیشتر چشم و هم چشمی دارند و اگر دوست فرزندم از یک برند خاصی استفاده می کند، او هم می خواهد همانند دوستش آن را داشته باشد که اگر  فروشگاه ها و همکلاسی ها چنین لوازم التحریرهای خارجی نداشته باشند، بقیه هم شاید قانع شوند که به جای استفاده از لوارم التحریر خارجی، از لوازم التحریر و نوشت افزارهای ایرانی استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه