اخبار داغ

متن و حاشیه جلسه امروز هیئت دولت؛

استانداران هفت استان کشور انتخاب شدند/ سفر کوتاه و فشرده روحانی به نیویورک/ واعظی: استاندار پروازی نمی خواهیم

استانداران هفت استان کشور انتخاب شدند/ سفر کوتاه و فشرده روحانی به نیویورک/ واعظی: استاندار پروازی نمی خواهیم
در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست "حسن روحانی" استانداران استان‌های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست "حسن روحانی" آقایان فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمد مهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

*برای مشاهده متن کامل اخبار روی تیتر کلیک کیند.

,

روحانی: همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کنند

, روحانی: همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کنند, روحانی: همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کنند, روحانی: همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کنند,

حسن روحانی در این جلسه با تبریک و آرزوی موفقیت برای 7 استاندار جدید که در جلسه هیأت وزیران معرفی و رأی اعتماد گرفتند، اظهار داشت: پذیرفتن مسئولیت در دوران فعلی به معنای آمادگی برای ایثار و فداکاری است، چرا که این افراد می‌توانند در کار دانشگاهی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موفق‌تر ظاهر شده و زندگی راحت‌تری داشته باشند، اما پذیرفتن مسئولیتی مانند استانداری که عالی‌ترین مقام دولت در استان‌ها  محسوب می‌شود، بی‌تردید مسئولیت سنگین و دشواری است، لذا همه وزرا باید از فعالیت استانداران به عنوان منتخبان هیات دولت، پشتیبانی کنند.

, .,

رییس جمهور تصریح کرد: مشروعیت همه ما بر مبنای رأی مردم است یعنی 24 میلیون رأی به عنوان مشروعیت دولت محسوب می‌شوند و 42 میلیون رأی نیز، نشان‌دهنده استحکام مشروعیت نظام اسلامی است که مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، مجدداً این مشروعیت را مورد تأیید قرار دادند.

, .,

روحانی توجه به خواست و مطالبه مردم و حفظ روحیه آنها برای حضور در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم خواست و مطالبه خود را در دوران انتخابات و در اجتماعات مختلف مطرح کردند که باید در اداره استان‌ها به آن توجه شود.

, .,

رییس جمهور با تأکید بر اینکه اساس دولت یازدهم و دوازدهم بر مبنای مشی اعتدال و میانه‌روی بوده و مردم هم بر همین مبنا به این دولت رأی دادند، اظهار داشت: افراط و تفریط جز ضرر و خسران هیچ نتیجه‌ای برای مردم نداشته و نخواهد داشت. مشی اعتدال همان روشی است که اسلام و پیامبر گرامی(ص) به عنوان خط وسط و امت وسط از آن یاد کردند و این مشی باید همواره مبنای کار و فعالیت‌مان باشد.

, .,

روحانی با تأکید بر اینکه همه مسئولین در رده‌های مختلف باید به اعتدال، توجه کنند، اظهار داشت: مسئولین همچنین باید به شایسته‌سالاری توجه جدی داشته باشند و تمام انتخاب‌هایشان بایستی بر مبنای شایستگی انجام بگیرد و نبایستی موضوعاتی مانند اقوام، دوستان و آشنایان تأثیری در انتخاب‌هایشان داشته باشد. ضمن اینکه هرکس از شایستگی بیشتری برخوردار است،‌ شرعاً نیز حق با اوست و باید مسئولیت را برعهده بگیرد.

, روحانی با تأکید بر اینکه همه مسئولین در رده‌های مختلف باید به اعتدال، توجه کنند، اظهار داشت: مسئولین همچنین باید به شایسته‌سالاری توجه جدی داشته باشند و تمام انتخاب‌هایشان بایستی بر مبنای شایستگی انجام بگیرد و نبایستی موضوعاتی مانند اقوام، دوستان و آشنایان تأثیری در انتخاب‌هایشان داشته باشد. ضمن اینکه هرکس از شایستگی بیشتری برخوردار است،‌ شرعاً نیز حق با اوست و باید مسئولیت را برعهده بگیرد., .,

رییس جمهور همچنین توجه استانداران به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: آمار سه ماهه اول امسال نشان داد که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم، لذا باید تلاش کنیم تا رشد اقتصادی موجود به رونق ملموس اقتصادی در کشور تبدیل شود و در این راستا ضرورت دارد به عوامل و لوازم ایجاد رونق اقتصادی توجه شود.

, رییس جمهور همچنین توجه استانداران به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: آمار سه ماهه اول امسال نشان داد که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم، لذا باید تلاش کنیم تا رشد اقتصادی موجود به رونق ملموس اقتصادی در کشور تبدیل شود و در این راستا ضرورت دارد به عوامل و لوازم ایجاد رونق اقتصادی توجه شود., رییس جمهور همچنین توجه استانداران به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را مورد تأکید قرار داد و گفت: آمار سه ماهه اول امسال نشان داد که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم، لذا باید تلاش کنیم تا رشد اقتصادی موجود به رونق ملموس اقتصادی در کشور تبدیل شود و در این راستا ضرورت دارد به عوامل و لوازم ایجاد رونق اقتصادی توجه شود., .,

روحانی آمار بیکاری بالای 10 درصد را به معنای وجود معضل و مشکل دانست و همگان را به هوشیاری در مقابل آسیب‌های ناشی از این معضل فرا خواند و گفت: اگر چه شاید تک رقمی شدن بیکاری، آسان نبوده و دشوار باشد، اما همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کرده و اجازه نداد که شرایط از این سخت‌تر شود.

, روحانی آمار بیکاری بالای 10 درصد را به معنای وجود معضل و مشکل دانست و همگان را به هوشیاری در مقابل آسیب‌های ناشی از این معضل فرا خواند و گفت: اگر چه شاید تک رقمی شدن بیکاری، آسان نبوده و دشوار باشد، اما همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کرده و اجازه نداد که شرایط از این سخت‌تر شود, روحانی آمار بیکاری بالای 10 درصد را به معنای وجود معضل و مشکل دانست و همگان را به هوشیاری در مقابل آسیب‌های ناشی از این معضل فرا خواند و گفت: اگر چه شاید تک رقمی شدن بیکاری، آسان نبوده و دشوار باشد، اما همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کرده و اجازه نداد که شرایط از این سخت‌تر شود, روحانی آمار بیکاری بالای 10 درصد را به معنای وجود معضل و مشکل دانست و همگان را به هوشیاری در مقابل آسیب‌های ناشی از این معضل فرا خواند و گفت: اگر چه شاید تک رقمی شدن بیکاری، آسان نبوده و دشوار باشد، اما همه باید در مسیر رفع بیکاری تلاش کرده و اجازه نداد که شرایط از این سخت‌تر شود,

 

,

رحمانی فضلی: برای انتخاب استاندار زن تلاش می کنیم

, رحمانی فضلی: برای انتخاب استاندار زن تلاش می کنیم, رحمانی فضلی: برای انتخاب استاندار زن تلاش می کنیم, رحمانی فضلی: برای انتخاب استاندار زن تلاش می کنیم,

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص انتخاب استانداران زن اظهار داشت: درباره استاندار زن هم تلاش می‌کنیم اگر بشود این کار صورت گیرد.

,

 

,

سیف: کسی که دلار را به عنوان عامل سرمایه گذاری انتخاب کند ضرر می کند

, سیف: کسی که دلار را به عنوان عامل سرمایه گذاری انتخاب کند ضرر می کند, سیف: کسی که دلار را به عنوان عامل سرمایه گذاری انتخاب کند ضرر می کند, سیف: کسی که دلار را به عنوان عامل سرمایه گذاری انتخاب کند ضرر می کند,

ولی الله سیف در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: از ۱۱ شهریور بانک ها ملزم به رعایت دستورالعمل داخلی شده اند و کمیته نظارت از سوی بانک مرکزی نیز هر روزه بر عملکرد بانکها نظارت دارد.

,

وی با بیان اینکه عمومیتی در بین بانک ها در اجرای این دستورالعمل وجود دارد، گفت: تنها چند مورد تخلف وجود داشت که منجر به عزل رئیس شعبه شد.

,

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به نوسانات نرخ دلار گفت: قیمت دلار در شش ماهه اول سال تنها ۲.۱۸ درصد افزایش داشته که دامنه این نوسانات ماهیانه کمتر از ۵ درصد بوده است، لذا جای نگرانی نیست.

,

سیف ادامه داد: نرخ ارز مسیر طبیعی خود را طی می کند؛ نرخ ارز در پنج فروردین ۹۶ سه هزار و ۷۲۰ تومان بوده است. روز گذشته ارز با سه هزار و ۹۰۳ تومان بسته شد، این نرخ نشان دهنده افزایش ۲.۲ درصدی افزایش نرخ ارز در شش ماهه گذشته است که متوسط ماهانه آن نیم درصد بوده و طبیعی است.

,

سیف در خصوص پیش بینی اش در مورد کاهش یا افزایش نرخ ارز هم گفت: نرخ ارز روند طبیعی خود را طی می کند، کسی نمی تواند پیش بینی کند که در سرمایه گذاری روی دلار بیش از سپرده گذاری در بانک سود می برد، این تصور غلطی است و در بلندمدت ثابت شده است کسانی که در بانک سپرده گذاری می کنند از افزایش قیمت دلار جلوتر هستند لذا کسی که دلار را به عنوان عامل سرمایه گذاری انتخاب کند ضرر می کند.

,

 

,

واعظی: استاندار پروازی نمی خواهیم/سفر روحانی به نیویورک کوتاه وفشرده است

, واعظی: استاندار پروازی نمی خواهیم/سفر روحانی به نیویورک کوتاه وفشرده است, واعظی: استاندار پروازی نمی خواهیم/سفر روحانی به نیویورک کوتاه وفشرده است, واعظی: استاندار پروازی نمی خواهیم/سفر روحانی به نیویورک کوتاه وفشرده است,

حمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتصاب ۷ استاندار جدید و تصویب آن در دولت گفت: رئیس جمهور تاکید کرده اند خانواده استانداران نیز به همراه آن استاندار به آن استان بروند، چرا که ما استاندار پروازی نمی خواهیم و استاندار پروازی نمی تواند به درستی خدمت کند.

,

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در مورد سفر روحانی به نیویورک گفت: ایشان یک سفر بسیار کوتاه و فشرده خواهند داشت که سخنرانی در سازمان ملل، دیدار با نخبگان سیاسی، مسلمانان، ایرانیان مقیم آمریکا و اصحاب رسانه جزو برنامه های او در این سفر خواهد بود. همچنین دراین سفر کوتاه دیدارهای دوجانبه با روسای دیگر کشورها خواهند داشت.

,

 

,

آذری جهرمی: علت حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل و اپل استور را در گزارش 100 روزه مطرح می کنیم

 

محمدجواد آذری جهرمی درخصوص حذف اپلیکیشن های فارسی در گوگل پلی و اپل استور اظهار داشت: پیگیرهای حقوقی در باره چرایی حذف این اپلیکیشن ها انجام شده که در گزارش ۱۰۰ روزه ای که ارائه خواهیم داد، دلایل حذف آنها را مطرح می کنیم؛ البته موضوع اپل و گوگل پلی با هم متفاوت است اما اجازه بدهید در گزارش تکمیلی که به زودی ارائه می شود دلایل حذف شدن آنها را مطرح می کنیم.

وی درخصوص قطع ارائه خدمات از سوی بعضی از اپراتورها به ایران اظهار داشت: اپراتورهای ایرانی به خصوص همراه اول عضو GSMA بوده اند و هر ساله برای این عضویت از OFAC مبالغی را پرداخت می کرد. GSMA اعلام تحریم نکرده است و تحریم های جدیدی در این باره نبوده است اما آن چیزی که جدیدا اتفاق افتاده این است که از همراه اول از خزانه داری آمریکا استعلام کردند و به وزارت خزانه داری امریکا برای همراه اول مجوز صادر نکرده است.

,

آذری جهرمی: علت حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل و اپل استور را در گزارش 100 روزه مطرح می کنیم

, آذری جهرمی: علت حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل و اپل استور را در گزارش 100 روزه مطرح می کنیم, آذری جهرمی: علت حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل و اپل استور را در گزارش 100 روزه مطرح می کنیم, آذری جهرمی: علت حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل و اپل استور را در گزارش 100 روزه مطرح می کنیم,

 

,

محمدجواد آذری جهرمی درخصوص حذف اپلیکیشن های فارسی در گوگل پلی و اپل استور اظهار داشت: پیگیرهای حقوقی در باره چرایی حذف این اپلیکیشن ها انجام شده که در گزارش ۱۰۰ روزه ای که ارائه خواهیم داد، دلایل حذف آنها را مطرح می کنیم؛ البته موضوع اپل و گوگل پلی با هم متفاوت است اما اجازه بدهید در گزارش تکمیلی که به زودی ارائه می شود دلایل حذف شدن آنها را مطرح می کنیم.

,

وی درخصوص قطع ارائه خدمات از سوی بعضی از اپراتورها به ایران اظهار داشت: اپراتورهای ایرانی به خصوص همراه اول عضو GSMA بوده اند و هر ساله برای این عضویت از OFAC مبالغی را پرداخت می کرد. GSMA اعلام تحریم نکرده است و تحریم های جدیدی در این باره نبوده است اما آن چیزی که جدیدا اتفاق افتاده این است که از همراه اول از خزانه داری آمریکا استعلام کردند و به وزارت خزانه داری امریکا برای همراه اول مجوز صادر نکرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه