اخبار داغ

یکی از تهیه کنندگان کنسرت های موسیقی سمنان:

کنسرت ها با فاصله زمانی یک ماهه برگزار شود/ ضرورت توجه بیشتر به کنسرت های سنتی

کنسرت ها با فاصله زمانی یک ماهه برگزار شود/ ضرورت توجه بیشتر به کنسرت های سنتی
یکی از تهیه کنندگان کنسرت های موسیقی در استان سمنان معتقد است کنسرت ها باید در فاصله زمانی یک ماهه برگزار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم دهرویه یکی از تهیه کنندگان کنسرت های موسیقی در استان سمنان در گفتگو با مرآت در خصوص مشکلات برگزاری کنسرت در سمنان طی سالهای گذشته گفت: برگزاری کنسرت نباید صرفا با دیدگاه درآمدزایی و اقتصادی دنبال شود چراکه کارکرد موسیقی بسیار فراتر از مباحث اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این تهیه کننده کنسرت های موسیقی در استان با بیان اینکه برگزاری کنسرت های سنتی در کنار کنسرت های پاپ ضروری است اظهار کرد: شخصا تا سال 95 تلاش زیادی برای اجرای کنسرت های موسیقی سنتی در سمنان انجام دادم اما حمایت لازم در این بخش صورت نگرفت و ادامه این امر دشوار شد لذا تصمیم گرفتم از ظرفیت موسیقی کنسرت های پاپ استفاده کنم.

,

دهرویه با یادآوری برگزاری کنسرت مرحوم پاشایی در خرداد سال 93 در سمنان گفت: پس از آن کنسرت جریان جدیدی در برگزاری کنسرت های موسیقی در سمنان ایجاد شد که اکثر آنها را کنسرتهای پاپ تشکیل می داد.

,

کنسرت ها با فاصله زمانی یک ماهه برگزار شود

, کنسرت ها با فاصله زمانی یک ماهه برگزار شود,

وی به مشکلات متعدد برگزاری کنسرت های موسیقی برای تهیه کنندگان اشاره کرد و افزود: تهیه کنندگان در کنار موضوع دریافت مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت، استرس بسیار زیادی را در خصوص فروش یا عدم فروش بلیط تحمل می کنند.

,

این تهیه کننده کنسرت های موسیقی در استان، یکی از چالش های پیش روی تهیه کنندگان کنسرت را عدم وجود بازه زمانی مناسب در برگزاری کنسرت ها برشمرد و گفت: به مسئولان امر پیشنهاد می کنم با برنامه ریزی دقیق، فواصل زمانی حداقل یک ماهه را برای برگزاری کنسرت های موسیقی در سمنان درنظر بگیرند تا تهیه کنندگان با مشکل عدم فروش بلیط مواجه نشوند.

,

دهرویه با ابراز خرسندی از انتصاب رئیس جدید امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: به مسئولان ارشاد پیشنهاد می دهم برای ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی، تهیه کنندگان را ملزم کنند تا به ازای برگزاری هر کنسرت پاپ، یک کنسرت سنتی نیز برگزار کنند

,

, ,

ضرورت توجه بیشتر به کنسرت های سنتی

, ضرورت توجه بیشتر به کنسرت های سنتی ,

وی همچنین در خصوص لغو یکی از کنسرتهای موسیقی در چند روز گذشته گفت: هرچند تهیه کنندگان این کنسرت موضوعات دیگری را به عنوان دلیل لغو آن عنوان کرده اند که البته محترم است اما شخصا با توجه به تجارب چندین ساله خود در اینگونه برنامه ها، معتقدم علت اعلام شده غیرقابل تصور می باشد.

,

این تهیه کننده کنسرت، حمایت مسئولان از برگزاری کنسرت های بزرگ در نقاط مختلف استان سمنان را ضروری دانست و اضافه کرد: خوشبختانه آقای عقیلی در شهمیرزاد کار خوبی را در برگزاری کنسرت ها آغاز کرده است که در کنار کنسرت های پاپ، به کنسرت های سنتی نیز توجه می کند لذا باید از این افراد حمایت بیشتری صورت گیرد.

,

دهرویه با بیان اینکه مطابق قانون، موسسات ثبت شده در دفتر موسیقی وزارت ارشاد در هر شهری می توانند کنسرت های خود را برگزار کنند گفت: طبق قانون حتی سرپرستان گروههای موسیقی نیز می توانند کنسرت های تا جمعیت 500 نفر را برگزار کنند و چنانچه جمعیت بیش از 500 نفر باشند فقط موسسات فرهنگی و هنری ثبت شده در دفتر موسیقی می توانند نسبت به برگزاری کنسرت اقدام کنند.

,

وی با اشاره به در پیش بودن برگزاری کنسرت موسیقی گروه سِوِن در سمنان اظهار کرد: به مردم عزیز استان قول می دهم این کنسرت تحت هر شرایطی حتی بلیط فروشی کم نیز برگزار خواهد شد.

,

تلاش می کنیم استاد شهرام ناظری را به سمنان بیاوریم

, تلاش می کنیم استاد شهرام ناظری را به سمنان بیاوریم,

این تهیه کننده کنسرت ادامه داد: در حال حاضر مسئولان استان فقط اجازه برگزاری کنسرت را در تالار هلال می دهند که امیدواریم حداقل برای برگزاری کنسرت های سنتی در سالن غدیر نیز این مجوز داده شود چراکه اساتید برجسته موسیقی سنتی نظیر استاد شهرام ناظری در سالن های با جمعیت پایین برنامه اجرا نمی کنند.

,

دهرویه با بیان اینکه در صورت مساعدت مسئولان تا پایان سال شاهد حضور شهرام ناظری در سمنان خواهیم بود گفت: مهمترین هدف ما از برگزاری کنسرت های موسیقی سنتی در سمنان، ارتقای سطح فرهنگ موسیقی اصیل است.

,

وی همچنین در خصوص حضور عکاسان خبری در کنسرت های موسیقی نیز اظهار کرد: آنچه که مرسوم است آن است که عکاسان خبری با هماهنگی و موافقت تهیه کنندگان می توانند در این برنامه ها حضور یافته و فعالیت خبری حرفه ای خود را دنبال کنند.

,

تهیه کننده کنسرت موسیقی سون با درخواست از مدیر امور هنری ارشاد برای ساماندهی تبلیغات کنسرت ها در فضای مجازی گفت: امیدوارم اداره کل ارشاد به موضوع تبلیغ کنسرت ها قبل از صدور مجوز نهایی ورود کند و ضمن تسریع در صدور مجوزهای لازم، فرصت 10 تا 15 روزه ای را برای تبلیغات در اختیار تهیه کنندگان قرار دهد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم و جوانان عزیز هرچه زودتر نسبت به خرید بلیط این کنسرت اقدام کنند تا در خصوص بلیط فروشی سانس دوم آن نیز اقدام کنیم.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه