اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی ایجرود:

تولید متوسط سالانه حدود 40 تن عسل در ایجرود/ 270 زنبوردار در ایجرود در پرورش زنبور عسل فعالیت می‌کنند

تولید متوسط سالانه حدود 40 تن عسل در ایجرود/ 270 زنبوردار در ایجرود در پرورش زنبور عسل فعالیت می‌کنند
مدیرجهاد کشاورزی ایجرود با اشاره به میزان تولید متوسط عسل در شهرستان ایجرود گفت: به طور متوسط سالانه در این شهرستان 40 تن عسل تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر آقاجانلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وجود 4 هزار و 700 کلنی زنبور عسل در ایجرود اظهار کرد: 270 زنبوردار در زمینه پرورش زنبور عسل در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: زنبورداران شهرستان ایجرود در حال حاضر در حال برداشت عسل از کندوهای خود هستند و آمارگیری سراسری سال جاری از زنبورستانها نیز در مهر ماه انجام خواهد شد.

,

مدیرجهاد کشاورزی ایجرود بیان کرد: شهرستان ایجرود با دارا بودن بالغ بر 270 نفر زنبوردار، تعداد 4 هزار و 700 کلنی و تولید بیش از 40 تن عسل در سال گذشته، از پتانسیل بسیار خوبی در زمینه پرورش زنبور عسل برخوردار است.

,

وی گرده افشانی و افزایش محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست را از مهمترین مزایای پرورش زنبور عسل برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید محصولاتی مانند عسل، موم، گرده گل، بره موم، عسلک، زهر و ژل رویال از نظر تغذیه ای و بویژه از نظر درمانی بسیار حائز اهمیت است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود به نقش زنبورداری در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: زنبورداری به سرمایه کمتری نیاز داشته و با تولید محصولات متنوع سبب اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

,

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پرورش زنبور عسل در شهرستان ایجرود ابراز کرد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف ابتدایی تا پیشرفته در استان برگزار می‌شود که به صورت رایگان انجام می‌شود.

,

آقاجانلو با بیان اینکه استان زنجان یکی از مناطقی محسوب می شود که دارای دو نوع آب و هوا است، بیان کرد: سالم بودن آب و هوا یکی از شرط اصلی در تولید عسل طبیعی بوده که شهرستان ایجرود نیز دارای ویژگی‌های آب هوای سالم و مستعد برای پرورش و تولید عسل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه