اخبار داغ

فرماندار سلطانیه:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاههای فرهنگی است

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاههای فرهنگی است
فرماندار سلطانیه با تاکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای سوم و چهارم گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاههای فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز خالقی در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سلطانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: رکن رکین شکل گیری و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بایستی روحیه فداکاری و ایثار شهدا و جانبازان در برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست که همواره با جریان ساختن این روحیه بنیادین توانسته‌اند استحکام و جدیت آرمان‌های نظام الهی حاکم را بر جهانیان به اثبات رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, موج رسا;,

وی با بیان اینکه طی مقاطع مختلفی از تاریخ انقلاب، شهیدانی از سوی مردم غیور ایران زمین برای تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند، تصریح کرد: امتداد مسیر ایثار و جانفشانی توسط شهیدانی چون شهدای مدافع حرم، نشانگر آن است که کمافی السابق این راه الهی جریان داشته و ریشه‌های انقلاب را نیز بطور روزافزونی مستحکم‌تر می‌سازد.

,

فرماندار سلطانیه به لزوم برنامه‌ریزی در برپایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان سلطانیه تاکید کرد و از تمامی مدیران و مسئولان خواست تا با حفظ وحدت رویه و یگانگی در پیاده سازی برنامه‌ها، از هرگونه موازی کاری و اتلاف انرژی بپرهیزند.

,

وی یکی از رسالتهای خطیر مسئولان حاضر را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های سوم و چهارم پس از پیروزی انقلاب یادآور شده و از دستگاهها و متولیان فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و غیره صراحتاً خواست تا با اتخاذ راهکارهای عملی و موثر نسبت به احقاق این فرض واجب گام بردارند.

,

خالقی در ادامه صحبت‌های خود، شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس را ملهم از فرهنگ و نهضت عاشورایی دانست و گفت: تقارن بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم فرصتی است تا فلسفه اقتباس این فرهنگ غنی از نهضت عاشورایی به صورت موثری متبلور شده و بیش از پیش میزان تاثیر سیره ائمه در طریقت شهدا و ایثارگران نمود یابد.

,

وی تاکید کرد: استمرار لحظات و خاطرات جنگ می‌تواند تاثیر بسزایی در شکل گیری شاکله و بنیان نیک نوجوانان و جوانان داشته باشد و بدین منظور نیز مدیران و مسئولان می توانند طی برنامه ریزیهای خود، با بهره گیری از پیشکسوتان جنگ نسبت به مرور خاطرات دوران دفاع مقدس مبادرت ورزند و در این باره از نهادهایی چون آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان که دارای جوامع هدف گسترده‌ای می‌باشند خواست تا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

,

فرماندار شهرستان سلطانیه به لحاظ کردن خلاقیت و نوآوری در تنظیم برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سالجاری تاکید کرد و افزود: اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه و موثر یقیناً خواهد توانست تاثیر قابل ملاحظه ای را در افکار عمومی داشته باشد.

,

وی همچنین ضمن اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نگذارید دفاع مقدس مورد فراموشی سپرده شود.» خطاب به بخشداران بخش‌های تابعه شهرستان گفت: نسبت به برگزاری برنامه‌های غنی و تاثیرگذار در سطح روستاها توجه جدی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه