اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت سیریک:

کشتار مسلمانان میانمار، اثبات پوشالی بودن شعارهای مدعیان حقوق بشر است

کشتار مسلمانان میانمار، اثبات پوشالی بودن شعارهای مدعیان حقوق بشر است
امام جمعه موقت اهل سنت سیریک و پژوهشگر دینی و استاد حوزه و دانشگاه گفت: موضوع میانمار و ستم های رفته بر مسلمانان اراکان(برمه سابق) را مایه شرم جهان بشریت، دستگاه ها و نهادهای بین المللی دانست و از سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در این مورد به شدت انتقاد کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ علی ماهیگیر در گفتگو با خبرنگار آذینی در مسجد جامع  گهردو گفت:  مسأله نسل کشی مسلمانان در میانمار از چند زاویه می تواند مورد توجه واقع شود نخست اینکه دستور نسل کشی و اخراج مسلمانان اگر چه توسط راهبان بودایی صادر شده ولی بدون تردید با دسیسه صهیونیسم جهانی دشمن شماره یک اسلام و مسلمین و حامی همیشگی آن آمریکای جنایتکار و دستگاه سلطه همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی اظهار کرد: دوم اینکه ادیان زمینی غیر متصل به وحی ، فاقد بنیان های  درست فکری و فاقد ادله و استدلال بوده و در مقابل دین و دیانت جهانی اسلام کم آورده و تنها راه چاره را در خشونت و حذف یافته است و این واقع ما را به یاد خشونتی می اندازد که قرآن کریم در مورد اصحاب اخدود به آن اشاره کرده است.

,

شیخ ماهیگیر ابراز کرد : در وهله بعدی ماهیت مجامع بین المللی بویژه شورای امنیت و سازمان ملل  نیز در این مسأله زیر سئوال می رود مگر نه این است که طبق منشور سازمان ملل و شورای امنیت ، ظلم ، تعدی و نسل کشی باید با اقدام قاطع و بازدارنده جهان روبرو گردد.

,

نویسنده و مؤلف سیریکی در ادامه به موضوع امت اسلامی و نداشتن امکان ابتکار عمل اشاره نمود و خاطرنشان کرد: سازمان ها و موسسات درون امت به دلایل متعدد ناکارامد و عقیم هستند و بیش از نیم قرن از اشغال اولین قبله گاه مسلمانان می گذرد و آتش فتنه و درگیری در بلاد اسلامی باعث خسارات جبران ناپذیری بر پیکره امت اسلامی شده است.

,

این مسئول یادآور شد: متاسفانه ثروت ها و دارایی های جهان اسلام توسط استعمارگران چپاول و غارت می شود، در بالکان و الان در میانمار جنایت هایی به سبک و سیاق قرون وسطی انجام می گیرد اما امت اسلامی فاقد نیروی بازدارنده است که این خود هم جای سوال و هم جای تعجب و حیرت است.

,

 امام جمعه موقت اهل سنت و پزوهشگر و محقق هرمزگانی بیان کرد: نیروهای امروز کره زمین از جمله ناتو و شورای امنیت هیچ وقت در دفاع از اسلام و مسلمین اقدام درخوری نخواهند داشت بنابراین راز و رمز رهایی از این بحران ها ، بازگشت به ماهیت اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) است تا در پرتو آن وحدت اسلامی شکل گرفته و امت اسلامی دارای تمامی ابزارهای بازدارنده از تعدی است و ما شاهد نسل کشی مسلمانان در عصری که بشریت بیش از هر زمان دیگری مدعی کرامت انسانی است نباشیم.

,

ماهی گیر با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب در مورد ستم بر مسلمانان میانمار اضافه کرد: حتی در شرایط فعلی نیز مسلمانان می توانند در مقابل این تعدی بودایی ها قد علم نمایند و با تحریم این کشور و حامیان آن و هر کشور دیگری که اصول اساسی انسانیت را رعایت نماید جلو این ظلم را بگیرد.

,

عالم اهل سنت و محقق هرمزگان اذعان کرد: حوادث تلخ و اسفبار میانمار و اختیارات یک زن که تا دیروز به عنوان یک مبارز علیه ظلم و تبعیض و استقرار صلح ،  بَزَک و آرایش می شد و جایزه جهانی صلح نوبل به او داده شد نشان داد که امپریالیزم برای اجرای نقشه های خود گاهی از فمنیسم ( طرفداری از حقوق زنان) گاهی از صلح نوبل و غیره ... برای نشاندن و استقرار افراد متعلق به خود بر سر ملت ها سود می جوید و همه اینها به عنوان ابزاری در اختیار امپریالیزم است.

,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه