اخبار داغ

استاندار لرستان:

دلفان به عنوان شهرستان پایلوت محرومیت زدایی در کشور انتخاب شد

دلفان به عنوان شهرستان پایلوت محرومیت زدایی در کشور انتخاب شد
استاندار لرستان گفت: همکاری مردم و مدیران با خیرین محترمی که در اجرای طرح های محرومیت زدایی در دلفان فعالیت می کنند ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک هوشنگ بازوند در کارگروه پیش گیری از آسیب های اجتماعی که با حضور  رستم وندی، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و جمعی از خیرین کشوری در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد،گفت: شهرستان دلفان بعنوان یکی از شهرستانهای پایلوت محرومیت زدایی در کشور انتخاب شده است که در اجرای طرح های محرومیت زدایی در شهرستان دلفان مردم نقش محوری دارند و این طرح ها با مشارکت مردم اجرا می شود.‌

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 وی افزود: همکاری مردم و مدیران با خیرین محترمی که در اجرای طرح های محرومیت زدایی در دلفان فعالیت می کنند ضروری است.

,

 

,

بازوند اظهار داشت: در برخورد با چالش های اجتماعی توقع این است که مردم پای کار بیایند چراکه هرجاکه مردم حضور داشته اند توانسته ایم چالش ها را برطرف کنیم.

,

 

,

به گفته وی اگر به چالش های اجتماعی کم توجه باشیم در زیر پوست جامعه خود را نشان می دهد و تبدیل به آسیب های فرهنگی می شود.

,

 

,

استاندار لرستان اظهار داشت: زخم های فرهنگی در پیکره جامعه وجود دارد که سرخی زخم آن مشاهده می شود لذا مدیران باید شبانه روزی داشته باشند.

,

 

,

بازوند با اشاره به خلا قانونی در سکونت های غیررسمی، بافت های فرسوده و تاریخی گفت: این سه گروه نیازمند قانون مشترک هستند و تازمانی که قانون مشترک وجود نداشته باشد که راهکارهای آن ارائه سود و تسهیلات داده نشود این موضوع درست نمی شود.

,

 

,

وی ادامه داد: این که بعد از این همه سال موثوع احیا بافت های فرسوده که قوانین میراث فرهنگی دارند درست نشده است به ناهماهنگی قوانین برمی گردد.

,

 

,

استاندار لرستان گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که سالیانه 10درصد بافت فرسوده احیا شود که به دلیل خلاقانونی عملا اجرایی نشده است.

,

 

,

بازوند بیان کرد: در مسکن مهر اعتباری بالغ بر 48هزارمیلیاردتومان  از بانک مرکزی سرمایه گرفته شد و معادل آن هم آورده مردم بود که اگر این مدیریت می شد و مقداری از آن برای  احیا بافت فرسوده در نظر گرفته می شد بالای 40درصد بافت فرسوده احیا می شد.

,

 

,

وی اظهار داشت: اگر دولت و اعضای کمیسیون ماده5 در شهرها برای شهر برنامه ریزی نکنند مردم برنامه ریزی می کنند و هزینه پرداخت مردم سنگین می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه