اخبار داغ

جشنواره بزرگ برداشت گردو به میزبانی سلسله+تصاویر

جشنواره بزرگ برداشت گردو به میزبانی سلسله+تصاویر
جشنواره بزرگ برداشت گردو در شهرستان سلسله با حضور برخی مسئولین و اصحاب رسانه استان و نیز باغداران و کشاورزان نمونه در منطقه توریستی کهمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک با فرارسیدن فصل پاییز، برداشت گردو از باغات شهرستان سلسله، تولد و زندگی دوباره ای به طبیعت این شهرستان بخشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان سلسله و بخصوص منطقه تفرجگاهی و خاک حاصلخیز کهمان، زمینه تولید گردوی مرغوب را برای باغداران این منطقه خوش آب و هوا فراهم نموده بطوری که سلسله به یکی از قطب های تولید گردو در استان لرستان تبدیل شده و همه ساله افراد زیادی برای خرید این محصول به الشتر مراجعه می کنند.

,

 

,

این موضوع، مسئولان استانی را بر آن داشت تا همزمان با برداشت محصول گردو از باغات سلسله، جشنواره ای بزرگ با عنوان "برداشت گردو" ترتیب دهند و در آن از کارشناسان کشاورزی و مواد غذایی، سرمایه گذاران، اصحاب رسانه و تولیدکنندگان برتر محصولات غذایی استان دعوت بعمل آید.

,

 

,

علاوه بر معرفی سلسله بعنوان قطب تولید گردو در استان در جشنواره مذکور غرفه های عرضه کننده تولیدات بومی از شهرستانهای مختلف استان نیز حضور داشتند.

,

 

,

قدرت الله فلاح نژاد، فرماندار سلسله با اشاره به پتانسیل موجود شهرستان در تولید گردو، گفت: برداشت گردو از باغات سلسله معمولا از نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا یک ماه ادامه دارد.

,

 

,

وی افزود: حدود چهار هزار هکتار از اراضی سلسله به کاشت انواع درختان میوه اختصاص دارد و از این مقدار، چیزی حدود 2800 هکتار به باغات گردو اختصاص دارد. 

,

 

,

وی ادامه داد: سالانه بیش 2600 تن گردو از باغات این شهرستان به بازار مصرف عرضه می شود.

,

 

,

فرماندار سلسله با اشاره به جشنواره برداشت گردو، هدف از برگزاری چنین مراسمی را معرفی ظرفیتهای تولیدی این شهرستان در حوزه اقتصادی عنوان و تصریح کرد: در این جشنواره غرفه هایی از تولیدات بومی شهرستان سلسله و سایر شهرستانهای استان در نظر گرفته شده بود تا با استفاده از این فرصت، زمینه ای برای رونق بیش از پیش تولیدات داخلی فراهم شود.

,

 

,

فلاح نژاد خاطرنشان ساخت: میانگین تولید گردوی کشاورزان سلسله در هر هکتار، 3 تن در هر هکتار می باشد که در مجموع، 2600 تن گردو در شهرستان سلسله تولید می شود.

,

 

,

لازم به یادآوری است برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ترویجی برای باغداران منطقه، عرضه مستقیم محصولات تولیدی زنان روستایی استان لرستان و عرضه مستقیم گردو تدارک دیده شده بود.

,

 

,

برپایی غرفه‌های آخرین یافته‌های فناورانه، نوآورانه و تحقیقاتی در رابطه با فعالیت‌های باغبانی و تولید گردو، برگزاری نشست تخصصی برای فرصت‌ها و چالش‌های توسعه کشاورزی در شهرستان سلسله، رونمایی از تمبر یادبود و تجلیل از کشاورزان و باغداران نمونه از دیگر برنامه‌های جانبی برگزاری این جشنواره بود.

,

 

,









, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه