اخبار داغ

در لبیک به منویات مقام معظم رهبری؛

شب شعر «هزار تیر هجا» در کاشمر برگزار می‌شود

شب شعر «هزار تیر هجا» در کاشمر برگزار می‌شود
مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر وابسته به مؤسسه شهرستان ادب از برگزاری بزرگترین شب شعر سال‌های اخیر کاشمر در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید تاج محمدی در گفتگو با کاشمربصیر با اشاره به برگزاری بزرگترین شب شعر سال‌های اخیر کاشمر گفت: شب شعر «هزار تیر هجا» با حضور شاعران برجسته کشوری پنج‌شنبه شب در زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر با بیان اینکه در این شب شعر بزرگان شعر آیینی و انقلابی از جمله محمدکاظم کاظمی، سیدمحمدجواد شرافت و علی‌محمد مؤدب حضور خواهند داشت خاطرنشان کرد: «هزار تیر هجا» در واقع پویش ملی شاعران جوان انقلاب است که با نظر به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با شاعران کشور با همت و خلاقیت شاعران کاشمر آغاز شد.

,

وی ادامه داد: نیمه ماه رمضان هر سال مقام معظم رهبری در دیدار شعرا با اشاره‌ها و نکاتی که می‌فرمایند راه یک ساله شعر انقلاب را مشخص می‌کنند و امسال نیز ایشان از شاعران خواستند تا درباره هجو جاهلیت قبیله‌ای و جاهلیت مدرن شعر بگویند؛ همچنین موارد دیگری که مطرح کردند توجه به منظومه‌سرایی و بحث مدافعان حرم بود که فرمودند درخور این است که هزاران شعر درباره آنان سروده شود و لذا همین فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد این پویش شکل بگیرد و در اصل پویش لبیکی شاعرانه به فرمایشات حضرت آقا بود که همیشه حمایت ویژه‌ای از شعر داشته‌اند و با تحلیل دقیق و راهکارهای‌شان باعث رشد و بقای شعر انقلاب شده‌اند و ما امیدواریم نتیجه این پویش به ارتقا و پیشرفت شعر انقلاب کمک کند.

,

مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر خاطرنشان کرد: پویش محدودیتی در پذیرش اشعار در قالب‌های گوناگون شعری ندارد و هر شاعر می‌تواند به هر تعداد شعر و در قالب‌های مختلف برای پویش شعر ارسال کند، البته بخش ویژه پویش شعر هجو است که در هجو جاهلیت قبلیه‌ای آل سعود و جاهلیت مدرن آمریکا و استکبار جهانی شعر ارسال می‌شود و به غیر از آن سه محور دیگر شعری نیز در پویش وجود دارد که شامل «مدافعان حرم»، «تحولات منطقه، عراق و سوریه» و «پیروزی جبهه مقاومت» است که شاعران می‌توانند در مورد آن‌ها با هر قالبی از شعر برای ما اثر بفرستند.

,

تاج محمدی با بیان اینکه تا کنون 400 اثر از شاعران مختلف کشور به این پویش رسیده است گفت: بدیهی است منظور از «هجو» در این فراخوان، شعری منطبق با اصول و ارزش‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و به دور از رکاکت و ابتذال است.

,

وی اظهار داشت: شب شعر «هزار تیر هجا» را می‌توان بزرگترین شب شعر کاشمر در 10 سال اخیر دانست و لذا از اقشار مختلف مردم کاشمر به ویژه علاقمندان به فرهنگ و ادب و هنر دعوت می‌کنیم در این شب شعر حضور پیدا کنند.

,

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای انتشار اشعار این پویش ادبی خبر داد و گفت: پایان کار این پویش خودجوش ادبی انتشار این اشعار در قالب یک کتاب خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه