اخبار داغ

با حضور مردم کردستان:

سومین جشنواره موسیقی لیلاخ دردهگلان برگزار شد

سومین جشنواره موسیقی لیلاخ دردهگلان برگزار شد
سومین جشنواره موسیقی لیلاخ با حضورمردم و مسئولان استان کردستان درپارک لاله شهرستان دهگلان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  دهگلان شیدا، سومین جشن موسیقی لیلاخ با حضور نماینده مردم قروه ودهگلان درمجلس شورای اسلامی، فرماندار، مسئولان استانی و شهرستان، هنرمندان و فولکلور خوانان در پارک لاله شهر دهگلان برگزارشد.
 

فرماندار دهگلان دراین جشنواره موسیقی ضمن تقدیر از پایه گزاران و دست اندرکارن این برنامه اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه ایجاد  فضای امید و نشاط درمیان مردم خصوصا جوانان است.


 نظری هدف از برگزاری این جشنواره را زنده نگه داشتن فرهنگ بومی، محلی و موسیقی کردستان خصوصا فولکلور  شهرستان دهگلان و منطقه لیلاخ دانست.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگ غربی گفت: هجمه های فرهنگی در قالبهای مختلف مشکلات برای جامعه ما ایجاد کرده است که لازم است فرهنگ منطقه خود را احیا نموده و نگذاریم در مقابل این هجمه تحت تاثیر قرار گیریم.


وی افزود: یکی از این عناصر فرهنگی، موسیقی غنی و شیرین کردستانات است که به خاستگاه موسیقی معروف  بوده خصوصا شهرستان دهگلان که با موسیقی ویژه (بان لیلاخ )معروف نموده است.

وی افزود: در د نیای امروزی در عرصه جهانی شدن تهاجم فرهنگی و امواج ماهواره و سایر ابزاری که عمدتا در اختیار کشورهای غربی است و موسیقی به عنوان اصیل ترین بخش فرهنگ ماست آن راحفظ کنیم.


نظری گفت: موسیقی کردی خصوصا موسیقی پرمعنا و با تمدن منطقه لیلاخ  با آمدن موج جهانی شدن تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته که امیدواریم با این جشنواره ها بتوانیم هویت اصیل فرهنگی خود را حفظ کنیم.


فرماندار دهگلان در ادامه گفت: جشنواره موسیقی لیلاخ سال گذشته  تاثیر بسیار مناسبی در استان وخارج از استان داشت و باعث رشد وتعالی موسیقی منطقه شد.

 

وی افزود: مردم شهرستان و منطقه علاقه خاصی به سمت هویت فرهنگی خود و زنده نگه داشتن هویت و فرهنگ خود دارند و امیدواریم که این برنامه ها باعث شود که جوانان روز به روز به فرهنگ اصیل وگذشته خود رغبت پیدا کنند.


.
 گفتنی است که گستره منطقه لیلاخ شامل قسمتی از شهرستان های سنندج، کامیاران، سنقر کلیایی، بیجار، دیواندره و قروه را شامل می شود .

 

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه