اخبار داغ

چراغ سبز غربی ها برای کشتار مسلمانان مظلوم میانمار؛

امریکا،انگلیس و اسرائیل؛حامیان اصلی دولت میانمار/ لزوم پیگیری پرونده جنایت علیه مسلمانان میانمار در دادگاه های بین المللی

امریکا،انگلیس و اسرائیل؛حامیان اصلی دولت میانمار/ لزوم پیگیری پرونده جنایت علیه مسلمانان میانمار در دادگاه های بین المللی
۱۰ سال گذشته، چین و روسیه برای عدم نفوذ غربی ها در میانمار، از این حکومت حمایت کردند، اما دولت فعلی میانمار دست نشانده غربی هاست و کشورهایی همچون انگلیس،امریکا و اسرائیل از جنایت های “خانم آنگ سان سوچی” وبودایی ها علیه مسلمانان استقبال می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، کشور میانمار دومین کشور بزرگ جنوب شرق آسیاست. مسلمانان روهینگیای میانمار، اقلیتی هستند که از سوی دولت طرد شده و به رسمیت شناخته نشده‌اند. دولت میانمار این گروه از مسلمانان را مهاجران غیرقانونی خوانده که حق سکونت در میانمار را ندارند و باید به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

کوچ اجباری، آتش‌زدن خانه‌ها، کشتار مردان و تعرض به زنان در منطقه روهینگیا از تبعات این سیاست دولت میانمار است. مدعیان حقوق بشر از جمله خانم «آنگ سان سوچی» که برنده جایزه صلح نوبل نیز شده و به دعوت دولت آمریکا به این کشور سفر کرده و مورد تحسین و حمایت دولتمردان آمریکایی قرار گرفته است، در جایگاه شخصیت اول دولت میانمار در قبال این جنایات بزرگ سکوت معنادار پیشه کرده‌اند.

,

کشتار مسلمانان روهینگیا مصداق بارز نسل‌کشی و جنایت نسل‌زدایی است که باید عاملان آن مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند. کشتار مسلمانان میانمار مصداقی برای آزمایش نهادها و سازمان‌های بین‌المللی است که تا چقدر در ادعاهای خود در حمایت از حقوق بشر صادق هستند.

,

سکوت غرب در قبال نسل کشی در میانمار

, سکوت غرب در قبال نسل کشی در میانمار, سکوت غرب در قبال نسل کشی در میانمار,

دستگاه‌ رسانه‌ای غرب اگرچه تلاش دارد این جنایات را در حد درگیری‌های مذهبی فرو بکاهد و طبعاً طرفین را در این ماجرا متهم سازد اما دخالت مستقیم ارتش این کشور در این جنایات و سابقه پاکسازی نژادی دولت دست نشانده میانمار نشان از موضوعات فراتر از درگیری‌های مذهبی دارد که در صورت غفلت سران جهان اسلام این پدیده می‌تواند در دیگر کشورهایی که مسلمانان از قدرت ضعیف‌تری برخوردارند تکرار شود، همانگونه که نمونه آن را می‌توان در حمله به مسلمانان در کشورهای اروپایی دید.

,

حمایت خانم ” آنگ سان سوچی ” از این فاجعه می‌تواند ناشی از شخصیت‌سازی‌های کاذبی باشد که غربی‌ها در بستر بهره‌گیری از برخی نهادها و فرصت‌های بین‌المللی برای جهان سوم طراحی کرده‌اند، ‌اعطای جایزه صلح نوبل و استقبالی که اوباما رئیس‌جمهور سابق امریکا از او به عمل آورد، ‌نشان از اهداف بلندمدت غرب برای این منطقه از جهان دارد چرا که پاکسازی نژادی در این کشور و مهره‌چینی برای ایجاد یک حکومت دست‌نشانده غرب در این منطقه حساس جهانی که مشرف بر تنگه مالاگا است عملاً می‌تواند نیازهای آینده غرب در این منطقه را تضمین کند و به همین دلیل است که او فارغ از هر نگرانی از محکومیت نهادهای مدعی حقوق بشری غرب، عملاً از این جنایت حمایت می‌کند.

,

فجایع میانمار یعنی مرگ جایزه صلح نوبل

, فجایع میانمار یعنی مرگ جایزه صلح نوبل, فجایع میانمار یعنی مرگ جایزه صلح نوبل,

امام خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور در ابتدای جلسه درس خارج فقه، حمایت خانم آنگ سان سوچی را مرگ جایزه نوبل قلمداد کردند و یادآور شدند: این قضیه یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه نوبل بوده و با این اتفاقات در واقع مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.

,

ایشان با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و با تأکید بر اینکه راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند.
امام خامنه ای افزودند: این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولتهای اسلامی و مجامع جهانی و دولتهای ریاکار و دروغگوی مدعی حقوق بشر از سوی دولت بی‌رحم میانمار، در حال رخ دادن است.

,
,

هیاتی از ایران به میانمار اعزام می‌شود/کمک های بشردوستانه ایران به مسلمانان میانمار

, هیاتی از ایران به میانمار اعزام می‌شود/کمک های بشردوستانه ایران به مسلمانان میانمار, هیاتی از ایران به میانمار اعزام می‌شود/کمک های بشردوستانه ایران به مسلمانان میانمار,

روز چهارشنبه ۲۲ شهریور،اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز چهارشنبه در جلسه فوق‌العاده خود مقرر کردند که هیاتی از این کمیسیون به منطقه و میانمار اعزام و کمک‌های بشردوستانه مجلس و نمایندگان برای مسلمانان میانمار ارسال شود.

,

در این جلسه، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هدف این جلسه را بررسی ابعاد فاجعه انسانی در میانمار و راه‌های عملی مقابله با آن خواند و ضمن اشاره به شرایط اسفبار فاجعه میانمار و ابراز تاسف از بی تفاوتی مجامع بین المللی گفت که جای تاسف است که این فاجعه در کشوری رخ داده که رهبر آن جایزه صلح نوبل را می‌گیرد.

,

همچنین در این جلسه سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم بررسی سابقه تاریخی این فاجعه و تغییر نام برمه به میانمار و مسائل داخلی این کشور گفت: مهاجرت اجباری ۳۰۰ هزار مسلمان از میانمار به بنگلادش مصیبت بزرگی است چون بنگلادش هم امکانی برای اسکان آنها ندارد به همین دلیل مسلمانان از دو طرف در فشار هستند به طوری که ارتش میانمار به روی آنها آتش گشوده و از سوی دیگر ارتش بنگلادش در مقابل آنهاست و این وضعیت شرایط را حادتر کرده است.

,

امریکا،انگلیس و اسرائیل؛حامیان اصلی دولت میانمار هستند

, امریکا،انگلیس و اسرائیل؛حامیان اصلی دولت میانمار هستند, امریکا،انگلیس و اسرائیل؛حامیان اصلی دولت میانمار هستند,

موضوع کشته شدن مسلمانان مظلوم میانمار با واکنش های متعددی از سوی گروه های مختلف سیاسی در ایران مواجه شد؛ برخی واکنش کند ایران در قبال محکوم کردن جنایت ها علیه مسلمانان میانماری را به دلیل حمایت کشورهای دوست ایران یعنی روسیه و چین از دولت میانمار عنوان کردند و برخی دیگر، میانمار را تحت حمایت آمریکا و اسرائیل توصیف کردند و به همین خاطر معتقدند که دولت به دلیل عدم لطمه خوردن به برجام، در این خصوص موضوع گیری کندی داشته است؛ همه این ها در حالی است که شعار اصلی انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین جهان است و نه غربی و نه شرقی برای کشورمان اهمیتی ندارد.

,

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خارجی و سفیر سابق ایران در لیبی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی «تهران نیوز» با رد ادعای مطرح شده در خصوص حمایت چین و روسیه از دولت میانمار، اظهار داشت: روسیه و چین در گذشته یعنی قبل از اینکه خانم ” آنگ سان سوچی ” به ریاست دولت میانمار منصوب شود، قطعنامه ای که از سوی غربی ها علیه نظامیان حاکم میانمار وضع شده بود را وتو کردند و دلیل این حمایشان از نظامیان میانماری، این بود که دنیای غرب می خواست براندازی در میانمار صورت بدهد و اصلا مسئله مسلمانان در آن زمان مطرح نبود و فقط مسائل حقوق بشری و آزادی های حزبی ها مطرح بود که غربی ها آن را محکوم می کردند.

,

وی ادامه داد: بحث مسلمانان میانمار و آزاد و اذیت آنها، از ۴ سال پیش، جدی تر شد و ۱۰ سال پیش، به دلیل اینکه چین و روسیه هم علاقمند نبودند که غربی ها یک حکومت در میانمار سرنگون کنند و یک حکومت دست نشانده سر کار بیاورند، از نظامیان میانماری حمایت کردند اما اکنون ماجرا فرق کرده است و از اردیبهشت ماه سال گذشته که خانم آنگ سان سوچی ریاست دولت این کشور را به دست گرفت، در این یک سال و نیم، سیاست های غربی در این کشور حاکم شده و روابط روسیه و چین نسبت به این کشور، متفاوت شده است.

,

بهره برداری های سیاسی و اقتصادی غربی ها از کشتار مسلمانان میانمار

, بهره برداری های سیاسی و اقتصادی غربی ها از کشتار مسلمانان میانمار, بهره برداری های سیاسی و اقتصادی غربی ها از کشتار مسلمانان میانمار,

قناد باشی با بیان اینکه خانم آنگ سان سوچی یک مهره انگلیسی و پرورش یافته در این کشور است، گفت: انگلیس چند مدرک دانشگاهی را به این خانم اهدا کرده تا از او بهره ببرد و از طرفی دیگر، چهره صلح طلبی از او در جهان ترسیم کردند تا بتواند میانمار را در خط منافع انگلیس حفظ کنند، این در حالی است که قبل از ریاست خانم آنگ سان سوچی در دولت میانمار، انگلیس منافعی کمی از این کشور می برد و آنها را نگران کرده بود و برای حفظ میانمار، از این خانم حمایت کردند.

,

کارشناس مسائل خارجی با اشاره به حمایت اسرائیل و امریکا از دولت میانمار، اظهار داشت: امریکایی ها در شرق آسیا برنامه دارند و به هیچ وقت خواستار رونق گرفتن مسلمانان در این نقطه از آسیا نیستند و از قدرت اقتصادی و سیاسی مسلمانان واهمه دارند ومعتقدند که اگر مسلمانان در این نقطه قدرتمند شوند قطعا ضرر خواهند کرد و خانم آنگ سان سوچی با چراغ سبز امریکا و انگلیس و همچنین اسرائیل، کشتار مسلمانان در میانمار را آغاز کرده است تا مطالبه مسلمانان که خواستار رونق اقتصادی و سیاسی بودند به مطالبه حفظ جان و اموالشان تبدیل شود و اسرائیلی ها هم که برنامه کلی برای مبارزه با مسلمانان جهان دارند، به میدان آمده اند تا به سرکوب مسلمانان بپردازند.

,

قناد باشی به نقش اسرائیلی ها در سرکوب مسلمانان در جهان اشاره کرد و ابراز داشت: هر جا که سرکوب مسلمانان مطرح بوده، اسرائیلی ها شرکت داشتند و اسرائیلی اهداف مختلفی همچون نابودی مسلمانان و همچنین فروش سلاح های ضد شورش و سرکوب مردم را دارند تا از این طریق هم به بهبود اقتصادی خود کمک کرده باشند.

,

لزوم پیگیری جنایت علیه مسلمانان میانمار در دادگاه های بین المللی

, لزوم پیگیری جنایت علیه مسلمانان میانمار در دادگاه های بین المللی, لزوم پیگیری جنایت علیه مسلمانان میانمار در دادگاه های بین المللی,

حسن هانی زاده کارشناس مسائل خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه تقویت بودایی ها، ابرازی برای غرب برای مقابله با مسلمانان است، گفت:غربی ها قصد دارند تا با حمایت از بودایی ها، علیه چنین و مسلمانان قدم بردارند و از این طریق، به سرکوب مسلمانان بپردازند و مانع گسترش اسلام در شرق آسیا شوند.

,

وی ادامه داد: دستگاه وزارت امور خارجه کشورمان باید مواضع صریحی نسبت به وقایع میانمار در همان روزهای آغازین کشتار مسلمانان میانماری از خود نشان می داد و به نظر می رسد که واکنش کندی داشته اند.

,

هانی زاده خاطر نشان کرد: آنچه رهبری در خصوص مظلومیت مسلمانان میانماری اشاره کردند، این است که کشورهای اسلامی باید در برابر این جنایات واکنش نشان دهند و سازمان همکاری اسلامی باید در این موقعیت، از مسلمانان مظلوم میانماری حمایت قاطعی کنند.

,

این کارشناس مسائل خارجی تاکید کرد: مهمترین کار این است که ما بتوانیم یک زمینه ای را ایجاد کنیم که دادگاه بین المللی برای بررسی جنایت های علیه مسلمانان میانماری برگزاری شود و زمینه محکومیت جنایت های نظامیان میانماری را فراهم کنیم.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه