اخبار داغ

بی اعتنایی مدیران به شیوع سرطان زمین در میناب+تصویر

بی اعتنایی مدیران به شیوع سرطان زمین در میناب+تصویر
برخی چالش های مدیریتی در میناب سبب شده تا فروچاله ها با عمق و گستره بیشتری جان مردم ۳۰ روستا را در این شهرستان با خطر جدی مواجه سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، از آنجایی که تسریع برخی اقدامات توسط مسئولان زمینه را برای عبور شهرستان میناب از بحران کم آبی و فروچاله ها را ممکن می ساخت، بی اعتنایی مدیران به این موضوع سبب شد تا میناب و باغات سرسبزش بکلی نابود شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

علیرغم مطالبه گری یک سازمان مردم نهاد در شهرستان میناب و واقف شدن مسئولان مدیریتی و نظارتی استان وکشور نسبت به این موضوع، بحران فروچاله همچنان بعنوان سرطان زمین 30 روستا در شرق هرمزگان را با خطر جدی روبرو ساخته است.

,

طبق اطلاعات به دست آمده از اظهار نظرکارشناسان و مسئولین کشوری، فروچاله ها در پی برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، خط‌های انتقال آب از دشت‌ها و سد استقلال میناب، حفر چاه هایی تحت عنوان چاه های اضطراری در بستر رودخانه، خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی و انتقال آن به بندرعباس،هجوم آب شور به سمت سفره های زیر زمینی  و نقش مخرب انسان در تخریب طبیعت در میناب  شکل گرفته است.

,

فروچاله هایی که امروزه بعنوان سونامی،زلزله خاموش،  سرطان زمین و فرونشست یاد می کنند، علاوه بر اینکه جان مردم میناب را با یک خطر جدی روبرو ساخته حیات احشام و حیوانات نیز مورد تهدید قرار داده است.

,

 کاشرانی، تمبک(بالا، پایین و وسط)، گورزانگ، تم بلوچان، باغگلان، تم بساط، تم گوهر، چلوگاومیشی، تالار، تمبانو، ملاجماتی، محمودی، گشنو، نصیرایی، شاه منصوری، حکمی، سرریگان، کلو، کلیبی، درخانه، سرباران، میرآباد، کلنتان، زهرایی، پازیارت، بلبلی، باغانی، شهوار، بندزرک، کولغ کاشی، گرازوئیه و بهمنی روستاهای مورد تهدید فروچاله ها در میناب بشمار می آیند.

,

 

,

روند رو به رشد فروچاله ها در دومین شهر هرمزگان با ایجاد شکاف های بزرگ و خطرناک به تاسیسات شهری، مکان های آموزشی، آسیب جدی وارد کرده است، وضعیت بحرانی و  غیر مترقبه ای که هر لحظه ممکن است هر جایی از زمین فرورفتگی های عظیم رخ دهد و تاسیساتی در زمین بعیده شود.

,

فروچاله هایی که  در نتیجه بی توجهی مسئولان و درک نکردن اهمیت این موضع در حال گسترش است تا جایی که مردم بیگناه روستاهای شهر میناب تاوان این بی توجهی ها را گردن گرفته اند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه