اخبار داغ

دبیر کارگروه پهپاد اتحادیه صنایع هوایی ایران مطرح کرد

تعامل با نیروهای امنیتی برای ایجاد امنیت راهپیمایی اربعین توسط پهپادها

تعامل با نیروهای امنیتی برای ایجاد امنیت راهپیمایی اربعین توسط پهپادها
دبیر کارگروه پهپاد اتحادیه صنایع هوایی ایران با اشاره به این نکته که پهپادها قابلیت انجام ماموریت‌های سنگین بدون تلفات جانی را دارند، گفت: یک پرنده می تواند به راحتی قبل از ورود افراد به منطقه آنان را شناسایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد سعیدی، دبیر کارگروه پهپاد اتحادیه صنایع هوایی ایران و دبیر مرکز ساماندهی پدافندهای غیر نظامی است. به منظور آشنایی بیشتر با پهپادهای غیرنظامی و فعالیت مرکز ساماندهی این پدافنها به گفت‌وگو با وی نشستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

*صبح توس: در ابتدا مختصری از فعالیت مجموعه خود و اهداف مرکز ساماندهی پدافندهای غیر نظامی توضیح دهید

, *صبح توس: در ابتدا مختصری از فعالیت مجموعه خود و اهداف مرکز ساماندهی پدافندهای غیر نظامی توضیح دهید,

 

,

مرکز ساماندهی پدافندهای غیر نظامی تشکیل شده از زنجیره ای از نخبگان کشور در حوزه ساخت پهپاد٬ تصویربرداری هوایی٬ امداد و نجات و حوزه های مرتبط با کاربرد پهپاد در معدن و کشاورزی و غیره است.

, .,

 

,

رسالت این مجموعه ساماندهی تمامی مجموعه هایی است که در مسائل پهپاد هواپیمای بدون سرنشین مرتبط هستند اعم از واردکننده ها٬ تولیدکننده ها و بهره برداران که خدمت ارائه کرده و فیلم برداری و نقشه برداری می کنند.

, . ,

 

,

همچنین شناسنامه دار کردن پهپاد و صدور مدارک مالکیت، ثبت در سامانه پدافند کشور٬ مجوز تردد و برگزاری دوره های فناوری پهپاد و مقررات هوایی با فرمت یکپارچه کشوری از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

, . ,

 

,

برگزاری چهارمین دوره ساماندهی پهپادهای غیرنظامی در مشهد

, برگزاری چهارمین دوره ساماندهی پهپادهای غیرنظامی در مشهد, برگزاری چهارمین دوره ساماندهی پهپادهای غیرنظامی در مشهد,

 

,

در این زمینه ما حدود دو روز گذشته چهارمین دوره ساماندهی پهپادهای غیر نظامی خراسان رضوی و پنجاهمین دوره کشوری را در مشهد با بهترین کیفیت برگزار کردیم.

,

 

,

در جهت توسعه فناوری پهپاد و رفع نیازهای کشور موافقت نامه های عملیاتی با نهادهای‌ متعدد همچون هوانیروز، هلال احمد، آتش نشانی‌، وزارت راه، وزارت جهادکشاوری و برخی ارگان‌های دیگر منعقد شده است.

,

 

,

همچنین یک سِروِر بومی و ملی بدون اتصال به سِرورهای بیگانه از جمله گوگل طراحی شده و بیش از یکسال است که به ارائه خدمات به تمامی بخش ها و شبکه هایی که قابلیت زوم و جزئی شدن در نقشه های زمینی و تطبیق با هوایی دارد، می پردازد.

, .,

 

,

 این اولین سرور با این جزییات بوده که عدم اتصال به نقشه های خارجی نیز امنیت آن را بالا برده است.

, .,

 

,

, ,

 

,

*صبح توس: به برگزاری دوره پهپادی در مشهد مقدس اشاره کردید؛ جزییات این برنامه را تشریح کنید

, *صبح توس: به برگزاری دوره پهپادی در مشهد مقدس اشاره کردید؛ جزییات این برنامه را تشریح کنید,

 

,

چهار دوره پهپادهای نظامی و آموزشی فناوری پهپاد و مقررات هوایی تاکنون داشتیم که دو برنامه در دانشگاه فردوسی٬ یک برنامه در دانشگاه پیام نور و برنامه اخیر در پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

, .,

 

,

در برنامه های طرح ساماندهی، دستگاه های ذیربط انتظامی٬ پدافند فرودگاه و نهادهای حاکمیتی دعوت می شوند. کاربرانِ رباط های پهپاد در تمام زمینه ها فیلم برداری٬ عکاسی و نقشه برداری برای آموزش دعوت می شوند و فناوری پهپاد٬ مزایا٬ چالش های مقررات هوایی و استانداردهایی که باید رعایت شود و زیر سیستم های این تجهیرات برای آنان تشریح و در پایان پس از حداقل ۱۰ ساعت آموزش، آزمون خلبانی از متقاضیان واجد شرایط اخذ می شود.

, .,

 

,

هدف چنین نشست هایی علاوه بر ساماندهی و آشنایی کاربران با مقررات توسعه کسب و کار و اتصال واحدهای فناور ارائه کمک به زنجیره تامین کشور و افزایش اشتغال پایدار با فناوری های نوین و ارائه خدمات بهتر‌ ارگان ها می باشد.

, .,

 

,

*صبح توس: شما چقدر به فعالیت های دانشجویی در حوزه هوافضا اعتقاد دارید و مجموعه شما به چه میزان این فعالیت ها را پشتیبانی می کند؟

, *صبح توس: شما چقدر به فعالیت های دانشجویی در حوزه هوافضا اعتقاد دارید و مجموعه شما به چه میزان این فعالیت ها را پشتیبانی می کند؟,

 

,

زمانی که هوافضا آنچنان دانشجو نداشت یعنی سال ۷۵ بنده در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت های هوایی را شروع کردم؛ تا سال ۷۷ که بزرگترین پروژه ملی هوافضا را به نام فرناس توانستیم کلید بزنیم که بیش از ۱۱۰۰محقق و دانشجو و استاد درگیر آن بودند. هواپیمایی که ابتدا بتواند با نیروی انسان حرکت کند و سپس با انرژی خورشید. بیش از نیمی از آن تیم امروز در داخل یا خارج از کشور یا استاد دانشگاه یا مهندس و کارآفرین شده اند.

, .,

 

,

*صبح توس: چه انتظاری از مسئولان دارید؟

, *صبح توس: چه انتظاری از مسئولان دارید؟,

 

,

نگاه کارمندمحوری مرکز رشد واحدهای فناور را به مرکز افت تبدیل کرده است

, نگاه کارمندمحوری مرکز رشد واحدهای فناور را به مرکز افت تبدیل کرده است, نگاه کارمندمحوری مرکز رشد واحدهای فناور را به مرکز افت تبدیل کرده است,

 

,

معتقد هستم نیروهای انسانی از پول خرج کردن و خانه ساختن که مسئولان ما تنها اینها را می بینند٬ بسیار موثرتر هستند.

, .,

 

,

متاسفانه عمر دانشجویان در دانشگاه هدر می رود چون درس ها فناور محور نیست٬ همچنین هنوز ساختار دانشگاه به جایی نرسیده است که بتوان کار به آنان واگذار کرد.

, .,

 

,

اساتید خارج تحصیل کرده بلای جان دانشجو شده اند

, اساتید خارج تحصیل کرده بلای جان دانشجو شده اند, اساتید خارج تحصیل کرده بلای جان دانشجو شده اند,

 

,

ما در بسیاری موارد مشکلمان این است که اساتید ناظر٬ فعالیت های دانشگاهی نداشته و خارج تحصیل کرده اند و هر چه در دانشگاه خوانده اند همان را به دانشجو درس می دهند و بلای جانشان شده اند.

, .,

 

,

این مشکل برای این بوجود آمده است که این ها هنوز ساختار دانشگاه را قابل مسئولیت پذیری نمی دانند و این یک فاجعه است.

, .,

 

,

اگر ما به دانشجویان اعتماد نداریم چرا صحبت از قانون شرکت های دانش بنیان می کنیم؟، تا به دانشجو کار واگذار نکنیم پیشرفت نمی کند. مسئولان اگر حمایت نمی کنند لااقل سنگ جلوی پای این دانشجویان نیندازند.

, .,

 

,

یک سری کارمند را مسئول اداره پارک علم و فناوری کرده که این کارمندان مرکز رشد واحدهای فناور را تبدیل به مرکز افت واحدهای فناور کرده اند  بسیار شاهد بودیم که انبوهی از شرکت ها به کمیسیون تایید صلاحیت رسیده و در آنجا همه قلع و قمع شده اند.

,   , .,

 

,

متاسفانه به پرونده ها، غیابی رسیدگی می شود و نمی توان در دادگاه از آن دفاع کرد  برای حمایت از دانشجویان باید کار با دانشگاه ساماندهی شود٬ همچنین فناوری های بازار را باید شناسایی کرده و اشتغال برای دانشجویان ایجاد کنیم.

,   ,

 

,

*صبح توس: چه دانشگاه هایی را در حوزه فناوری پهپاد، برتر می دانید؟

, *صبح توس: چه دانشگاه هایی را در حوزه فناوری پهپاد، برتر می دانید؟,

 

,

دانشگاه پیام نور و آزاد (استان) در حوزه این فناوری بسیار موفق هستند؛ در بخش های مهارتی٬ فیلم های برترمان معمولا از این دو دانشگاه هستند؛ اما دانشجویان این دانشگاه ها در هیچ مسابقه ای نیست که مقام اول تا سوم را نداشته باشند.

,

, ,

 

,

لزوم استفاده از پهپاد در مرزبانی/ قابلیت انجام ماموریت های سنگین بدون تلفات جانی

, لزوم استفاده از پهپاد در مرزبانی/ قابلیت انجام ماموریت های سنگین بدون تلفات جانی, لزوم استفاده از پهپاد در مرزبانی/ قابلیت انجام ماموریت های سنگین بدون تلفات جانی,

 

,

*صبح توس: آیا برای کمک به مرزبانی به خصوص مناطقی که دچار مشکل و حادثه هستند و یا حجم تعرضات مرزی بالا می رود تعامل دارید؟

, *صبح توس: آیا برای کمک به مرزبانی به خصوص مناطقی که دچار مشکل و حادثه هستند و یا حجم تعرضات مرزی بالا می رود تعامل دارید؟,

 

,

بله. ما هم آموزش رایگان و هم تمایل ارائه خدمات دائم داریم؛ اما آنچه کمبودش احساس می شود این است که با فناوری امروز چیزی شبیه همین پرنده و پهپاد همچون چکمه و سنگر باید الزام شود.

, .,

وقتی پرنده با قیمت مناسب داریم چرا جوانان ما باید در درگیری با دشمن کشته شوند؛ یک پرنده می تواند به راحتی قبل از ورود افراد به منطقه آنان را شناسایی کند؛ اما متاسفانه چندان توجهی به این فناوری نمی شود.این تفکر باید جا بیفتد که ماموریت های گران٬ با پرنده به آسانی انجام می شود.

, .,

 

,

 

,

تعامل با نیروهای امنیتی برای امنیت راهپیمایی اربعین

, تعامل با نیروهای امنیتی برای امنیت راهپیمایی اربعین, تعامل با نیروهای امنیتی برای امنیت راهپیمایی اربعین,

 

,

*صبح توس: برای اربعین حسینی و تامین امنیت منطقه با توجه به اینکه مرز باز می شود و رفت و آمد چندصد هزار نفری را در پیش داریم؛ بفرمایید در این زمینه تعاملی با دستگاه های امنیتی دارید؟

, *صبح توس: برای اربعین حسینی و تامین امنیت منطقه با توجه به اینکه مرز باز می شود و رفت و آمد چندصد هزار نفری را در پیش داریم؛ بفرمایید در این زمینه تعاملی با دستگاه های امنیتی دارید؟,

 

,

سال گذشته به الگوی خوبی رسیدیم و با بخش فاوای عتبات٬ عتبه علوی٬ عتبه حسینی٬ مرزبانی خودمان٬ نیروی انتظامی و مجموعه های امنیتی تعامل خوبی انجام شد و ما افراد گواهینامه دار باتجربه را در قالب پنج تیم به مناطق مرزی فرستادیم٬ شاید امسال پوشش امنیتی هم اضافه شود.

, .,

 

,

*صبح توس: در پایان سخنی اگر دارید بفرمایید؛

, *صبح توس: در پایان سخنی اگر دارید بفرمایید؛,

 

,

خود را مدیون رسانه ها می دانیم٬ باید با کمک رسانه تا می توانیم نخبگان را تشویق کنیم که درگیر این حوزه شوند. باید کمک به رشدشان کنیم چرا که اتحاد ما بزرگترین سرمایه ماست.

, .,

 

,

گفت‌وگو: سارا آویشی

, گفت‌وگو: سارا آویشی,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه