اخبار داغ

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان مطرح کرد؛

وجود 200 هزار نفر بازنشسته در استان کرمان/کم شدن فاصله حقوق بازنشسته و شاغل به زودی تصویب خواهد شد

وجود 200 هزار نفر بازنشسته در استان کرمان/کم شدن فاصله حقوق بازنشسته و شاغل به زودی تصویب خواهد شد
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان گفت : تصور بر این است که حدود 200 هزار نفر بازنشسته در استان کرمان وجود داشته باشد که 49 هزار نفر از آنان مشترکان صتدوق بازنشستگی کشوری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان ؛ محمدابراهیم خادمی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با تعریف بازنشستگی اظهار داشت: بازنشستگی یک واژ ه ای است که بار حقوقی خاص خود را دارد به این معنا افزادی که به استخدام دولت در می آیند بعد از گذران  سنوات خدمتی معین و سن معین از خدمت دولت فارغ می شوند به نحوی که  رابطه استخدامی آنان در مدت قرارداد قطع می شود و وارد مرحله جدید می شوند که آن را مقطع بازنشستگی می گویند و به همین خاطر بسیاری می گویند بازنشستگی پایان کار نیست بلکه شروع یک راه است در زمان اشتغال  قرارداد ما با کارفرما که دولت بوده تمام شده و هم اکنون در زمان بازنشستگی باید مقاطع جدیدی از زندگی را شروع کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی گفت: صندوق های بیمه بازنشستگی در طول اشتغال کارمندان از آنان حق بیمه دریافت می کنند تا در زمان بازنشستگی حقوق آنان را تامین نمایند این بزرگترین و مهمترین رسالت صندوق های بازنشستگی است اما واقعیت این است که در جامعه بازنشستگان تنها حقوق ماهیانه آنها به حمایت ها و پشتوانه دیگری نیز نیاز دارند .

,

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در  استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در کل کشور به عنوان سومین استان برای استفاده از خدمات بازنشستگی بوده است افزود: صندوق بیمه بازنشستگی خدمات متنوعی از جمله تورهای سیاحتی و زیارتی با سوبسید 600 هزار تومان برای بازنشسته و همراه خود در استان کرمان در نظر گرفته است.

,

خادمی عنوان کرد: تعداد بازنشستگان استان کرمان نسبت به سایر استان ها از بیشترین وام قرض الحسنه استفاده نموده اند.

,

وی در خصوص  بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان اذعان داشت: در بسیاری  از دستگاه ها طبق ماده  85 قانون خدمات کشوری بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان منعقد نشده است اما سالهای سال است علیرغم اینکه دولت نمی تواند اعتباری به این موضوع اختصاص دهد ما به کمک همین صندوق  حداقل ها را پوشش می دهیم.

,

خادمی با اشاره به اینکه  امسال قرارداد جدیدی  تا سقف 17 میلیون و 500 هزار تومان منعقد شده است ، بیان کرد: خدمات فرهنگی اجتماعی متنوعی در خانه مهر در پارک مادر کرمان ارائه می شود که به عنوان الگو می توان از آن نامبرد.

,

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان به گلایه ها و شکایات بازنشستگان از حقوق بازنشستگی اشاره کردو تصریح کرد: در دوره اشتغال طبیعی است که افراد حقوق اضافه کار دارند یا ماموریت های مختلف شغلی، ولی وقتی فرد وارد مقطع بازتشستگی می شود به طور طبیعی این حقوق کمتر از زمان اشتغال است.

,

وی گفت: خوشبختانه در کشور اتفاق دیگری در حال رخ دادن است و دولت دارد ارقامی را اضافه می کند و از آن طرف تورم  هم دارد اثرش را از سفره بازنشستگان جمع می کند.
خادمی با اشاره به اینکه چطور می شود با این حداقل ها و میانگین ها زندگی را پیش برد ، افزود: من شکی ندارم که هم مجلس و هم دولت خواهان این هستند که برای افزایش حقوق جامعه بازنشستگان اقدامات بیشتری انجام دهند.

,
,

وی ادامه داد: مقدورات بودجه جاری کشور فعلا همین است ولی در  برنامه ششم توسعه و قانون خدمات کشوری که به صورت دائمی به مجلس ارائه می شود در آنجا راه کارهایی اندیشیده شده که فاصله حقوق شاغل و بازنشسته کمتر شود.

,

خادمی همچنین به آمار بازنشستگان در استان کرمان اشاره کرد و اذعان داشت: با وجود 16 صندوق بیمه ای در سطح کشور  در استان کرمان تصور مان بر این است که  مشترکان خاص خود را دارند.

,

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی دومین صندوق بیمه ای کشور است، خاطرنشان کرد: در استان کرمان  200 هزار نفر بازنشسته داریم که  از این تعداد 49 هزار نفر مشترکان صتدوق  بازنشستگی کشوری هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه