اخبار داغ

امیرعبداللهیان در دیدار نماینده سازمان ملل در تهران تاکید کرد:

لزوم جلوگیری از کشتار و کوچ اجباری مسلمانان میانمار/پیامدهای نامطلوب رفراندم کردی بر ثبات سیاسی عراق

لزوم جلوگیری از کشتار و کوچ اجباری مسلمانان میانمار/پیامدهای نامطلوب رفراندم کردی بر ثبات سیاسی عراق
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: مجلس شورای اسلامی برای کمک به حل بحران میانمار و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و کشتار و کوچ اجباری مردم، در حوزه دیپلماسی پارلمانی تلاش می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خانه ملت، گری لوئیس نماینده سازمان ملل در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبیین نگرانی جدی رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وضعیت اسفبار مسلمانان میانمار گفت: فجایع عمیقی در میانمار در حال انجام است و مجلس شورای اسلامی برای کمک به حل بحران میانمار و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و کشتار و کوچ اجباری مردم، در حوزه دیپلماسی پارلمانی تلاش می‌کند.

,

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به روسای مجالس جهان به ویژه مجالس کشورهای اسلامی، سازمان‌های بین‌المللی و بین‌المجالس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای بررسی وضعیت میانمار و کمک به حل بحران و ارسال کمک‌های انسان دوستانه در حوزه پارلمانی به آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی برای تشکیل کارگروه ویژه مأموریت داده است.

,

وی همچنین در این دیدار در خصوص وضعیت انسانی در یمن، اوضاع بحرین و پیامدهای نامطلوب رفراندم کردی بر ثبات سیاسی عراق و امنیت منطقه رایزنی و تبادل نظر کرد.

,

گری لوئیس نماینده سازمان ملل در تهران نیز خاطر نشان کرد: سازمان ملل، تحولات منطقه و بحران میانمار را دنبال می‌کند و دبیر کل ابتکارات مختلفی را برای کمک به حل بحران در دست دارد.

,

وی اظهار داشت: نگرانی رئیس و نمایندگان مجلس ایران پیرامون اوضاع منطقه و بحران یمن، بحرین و میانمار و همچنین مشکلات بین اربیل و بغداد را در موضوع رفراندم کردی به دبیر کل سازمان ملل منتقل خواهد کرد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه