اخبار داغ

با برگزاری 8 جلسه غیرعلنی شورای شهر سمنان؛

شفافیت پشت درهای بسته بی معناست/ سکوت فرمانداری سمنان در قبال قانون گریزی اعضای شورای شهر

شفافیت پشت درهای بسته بی معناست/ سکوت فرمانداری سمنان در قبال قانون گریزی اعضای شورای شهر
تا کنون هشت جلسه شورای اسلامی شهر سمنان بر خلاف نص صریح قانون به صورت غیرعلنی برگزار شده و فرمانداری سمنان رسما بر این اقدام غیرقانونی چشم پوشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جلسات شوراها علنی با حضور دوسوم اعضاء اصلی رسمیت‌ می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این عبارات، نص صریح ماده پانزدهم قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور است؛ ماده ای قانونی که متأسفانه در طول ادوار مختلف شوراهای شهر و روستا مغفول مانده است.

,

بر این اساس چنانچه نحوه برگزاری جلسه ای با ترتیبات مندرج در قانون، رسما از علنی به غیرعلنی تغییر نکند، مصوبات آن جلسه غیرعلنی، غیرقانونی و فاقد رسمیت خواهد بود.

,

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که اعضای شورای اسلامی شهر سمنان با کدام مجوز قانونی جلسات شورای اسلامی شهر را غیرعلنی برگزار می کنند؟ و سوال مهم تر این که چرا فرمانداری سمنان رسما بر این اقدام غیرقانونی چشم پوشیده است؟

,

از خاطر نمی بریم که یکی شعارهای انتخاباتی کاندیداها، «شفافیت» بود؛ آیا شفافیت پشت درهای بسته معنا دارد؟

,

عجیب است که در روز هفتم شهریورماه خبری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت (لینک خبر) که بر اساس آن قرار بود از «هفته بعد» جلسات شورا به صورت علنی برگزار شود اما هنوز هفته بعد فرا نرسیده است!

, لینک خبر,

تا کنون هشت جلسه شورای اسلامی شهر سمنان بر خلاف نص صریح قانون به صورت غیرعلنی برگزار شده است. ما مشفقانه به اعضای شورای اسلامی شهر توصیه می کنیم که با تداوم این رفتارهای غیرقانونی، بی توجهی به رأی مردم را پایان دهند و نگذارند اعتماد مردم به این نهاد مدنی خدشه دار شود.

,

نباید گذاشت این شبهه در اذهان مردم بنشیند که «مگر در جلسات شورا چه می گویند که ما نباید بدانیم؟»

,

اعضای محترم شورای اسلامی شهر سمنان! دوران انتخابات و شعارهای انتخاباتی به پایان رسیده است. اکنون زمان عمل به قانون است.

,

مردمی که شما را بر مسند شورای شهر نشانده اند نسبت به آنچه در جلسات شورا می گویید محرم هستند؛ لذا لازم است شما اعضای محترم شورا فورا نسبت به اجرای قانون، برگزاری علنی نشست ها و در میان گذاشتن مصوبات و تصمیمات اتخاذشده با مردم اقدام کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه