اخبار داغ

روز ملی سینما و خاموشی متولی سینمای تنگستان!

روز ملی سینما و خاموشی متولی سینمای تنگستان!
در روز ملی سینما، متولی اصلی سینما در تنگستان که انجمن سینمای جوانان و اداره ارشاد اسلامی است در این روز هیچ برنامه ای نداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس  در روز ملی سینما گویا تعداد زیادی از اعضای انجمن سینمای جوانان دفتر تنگستان و هنرمندان مجتمع فرهنگی هنری اهرم، چندین سال است منتظرند که وضعیت این انجمن تغییر پیدا کند و همچنان هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

شنیده شده است در این دو سه سال اخیر، این انجمن چندین بار حتی تا پای تعطیل شدن هم رفته است.

,

در همین ارتباط، عباس جاودانی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان ضمن تبریک روز ملی سینما و دلیل برگزار نشدن مراسم روز ملی سینما در تنگستان در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما برنامه خاصی انجام نگرفت که جای تامل دارد.

, سپاس,

وی افزود: انجمن سینمای جوانان تنگستان، انجمنی مستقل و از نظر اداری با دفتر مرکزی انجمن سینمای جوانان در تهران هماهنگ و از این طریق اداره و متولی اصلی فیلم و عکس در شهرستان است.

,

جاودانی ادامه داد: در هفت سالی که این انجمن شروع به کار نموده، تنها دو بار برنامه مختص روز ملی سینما را برگزار نموده و با صحبتی که با سرپرست این انجمن داشتم، ایشان مشکلات مالی را عامل برگزار نشدن روز ملی سینما را در تنگستان عنوان کرد.

,

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان اظهار داشت: ضمن حق پاسخگویی که برای انجمن سینمای جوانان تنگستان وجود دارد، می بایست این روز مهم در تقویم سالیانه انجمن تنگستان گنجانده می شد و حتما برنامه ای برگزار می شد.

,

عباس جاودانی با اشاره برگزار نشدن برنامه مختص روز ملی سینما در تنگستان خاطر نشان کرد: انجمن سینمای جوانان با توجه به اینکه متولی اصلی است، می توانست پیشنهاد برنامه ای به ما دهد تا ما از طریق اداره جهت مساعدت رایزنی می کردیم، ولی چیزی راجع به روز ملی سینما، به بنده اطلاع داده نشد.

,

وی تصریح کرد: ساز و کار انجمن سینمای جوانان با تهران و زیر نظر دفتر مرکزی است، تقریبا انجمن سینمای جوانان رابطه اش با ارشاد همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش هست.

,

عباس جاودانی رئیس اداره ارشاد اسلامی تنگستان با اشاره به کار انجمن ها گفت: در رابطه با انجمن ها، این اعضا انجمن ها هستند که می توانند برنامه اجرا کنند، مثلا انجمن شعر و ادب هر هفته خود برنامه های خوبی اجرا می کند، یا انجمن نمایش و غیره... و متاسفانه انجمن سینمای جوانان، اعضای پای کاری ندارد و شرایط مطلوبی بر آن حاکم نیست و ما هم چند بار پا در میانی کردیم تا رابطه ها حسنه شود که نشد و مکاتباتی هم با دفتر مرکزی داشتیم و گفتنی ها را هم گفتیم.

,

جاودانی با اشاره به اینکه فقط یک نفر برای این روز پیام تبریک فرستاده هست ادامه داد: تنها از طرف جواد عالی مسئول اکران فیلم و طرح سلام سینمای شهرستان، پیام تبریک فرستاده شده است و ما معمولا در کار انجمن دخالتی نداریم، چون سرپرست و برنامه های مصوب را از دفتر مرکزی دریافت می کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه