اخبار داغ

چوب حراج به پیاده رو ها و فضای سبز شهرقشم!

چوب حراج به پیاده رو ها و فضای سبز شهرقشم!
در یک اقدام غیر اصولی و به دور از دید عموم بخشی از پیاده روها و فضای سبز در شهر قشم به بخش خصوصی واگذار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قشم آزاد ، توسعه فضای سبز برای زیبا نگه داشتن جزیره قشم یکی از برنامه هایی است که مسئولان منطقه آزاد قشم هر لحظه دم از آن می زنند اما انگار این مسئله مهم کم کم از اولویت ها خارج شده و ساختمان های بتنی می خواهد جایگزین آنها شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قشم آزاد,

تحول در ساخت و ساز و بالا رفتن قیمت زمین در جزیره قشم مسئولان را را آن داشت تا برای کسب درآمد پیاده روها رو و فضای سبز را نیز به حراج بگذارند !

,

شنیده های تایید نشده حکایت از آن دارد که نزدیک به ۹ هزار متر زمین فضاى سبز شهری حد فاصل دو راهى دانشکده سماء به سمت بیمارستان پیامبراعظم (ص) شهر قشم به بخش خصوصى وجهت ساخت مجتمع هاى تجارى ، مسکونى و ادارى واگذار شده است .

,

این در حالی است که تلاش اهالى این شهرک و مردم قشم براى ممانعت از این اتفاق ها بى ثمر ماند و هر روز خبری از فروش زمین های فضای سبز، پیاده روها و سواحل در این جزیره به گوش می رسد .

,

تغییر کاربرى و فروش فضاى سبز شهرى در قشم کم کم بصورت یک قانون در آمده و هیچ کس در این خصوص حق اعتراض ندارد .

,

کودکان و قشموندان در چند سال اخیر به طور ملموس سواحل و دسترسى به آن را از دست داده اند و اخیرا شاهد از فنا شدن فضاهاى عمومى این شهر هستند .
واگذارى زمین به بخش خصوصى جهت ایجاد اتاق ویژه پست زمینى برق وسط پیاده رو و فضاى سبزعمومى واقع در ورودی اول شهرک سام وزال شهرقشم یکی دیگر اقدام عجیب سازمان منطقه آزادقشم برای از بین بردن فضای عمومی بود .

,
,

در تمامى نقاط کشورمان ایران و دنیا به ویژه در شهرهاى گرمسیر مسئولین بدنبال ایجاد فضاى سبز عمومى و توسعه پیاده روها جهت رفاه حال شهروندان خود هستند اما در شهرقشم شاهد آن هستیم که سازمان منطقه آزاد این فرصت توسعه اى را از قشموندان گرفته و وسط پیاده رو و مکان های عمومى مجوز ساخت اتاق پست زمینى برق به بخش خصوصى صادر می گردد !!!

,

مدیرعامل محترم سازمان جهت ارتقاء سطح کیفى شهرستان بدنبال إصلاح مبلمان شهرى و فضاى سبز شهر قشم مى باشد ولى زیر مجموعه معاونت زیربنایى سازمان بدون در نظر گرفتن نیاز عمومى شهروندان به فضاى سبز و پیاده رو ها این مکان ارزشمند را در اختیار بخش خصوصى قرار می دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه