اخبار داغ

حمایت از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی

حمایت از نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی
در این ایام عطر و بوی ماه مهر فضا را پر می‌کند و دغدغه خانواده‌های ایرانی تهیه ملزومات موردنیاز فرزندانشان هست که برای تهیه آن راهی فروشگاه‌ها، بازارها و نمایشگاه‌های عرصه محصولات موردنیاز مدرسه می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، همیشه دهه پایانی شهریور نوعی جنب‌وجوش بیشتر در خانواده‌هایی ایجاد می‌کند که در جمع خود دانش‌آموز و دانشجو دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

در این ایام عطر و بوی ماه مهر فضا را پر می‌کند و دغدغه خانواده‌های ایرانی تهیه ملزومات موردنیاز فرزندانشان هست که برای تهیه آن راهی فروشگاه‌ها، بازارها و نمایشگاه‌های عرصه محصولات موردنیاز مدرسه می‌روند.

در این میان تهیه نوشت‌افزار یا لوازم‌التحریر مناسب دغدغه تمامی خانواده‌ها است چراکه این محصولات تأثیر بسیاری در ایجاد شخصیت فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان خصوصاً دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارد.

متأسفانه موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط دنیای غرب مورد هدف قرارگرفته که در این میان دانش آموزان در رده‌های مختلف سنی از اصلی‌ترین هدف دشمنان هستند.

متأسفانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با تکیه به شخصیت‌های غیرواقعی و تخیلی و پخش کارتن‌های مختلف غربی از صداوسیما و شبکه‌های خانگی و ضعف در برخی بخش‌ها فرهنگی به موفقیت‌هایی رسیده است که نمونه آن نوشت‌افزارهای رنگارنگی است که در آن از شخصیت‌ها و طرح‌های غربی استفاده‌شده و چندین سال بدون توجه، این طرح‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت.

اما باوجود آگاهی از نیت جهان غرب نسبت به جمهوری اسلامی اما ویترین مغازه‌های ما از محصولات غیر اسلامی و غیر ایرانی پرشده است که شاید در میان آن به‌سختی بتوان برخی محصولات و ایرانی و اسلامی هم دید.

شاید برای برخی خانواده‌ها این موضوع مهم نباشد و تنها به خاطر طرح پرزرق‌وبرق برخی از این ملزومات اقدام به تهیه آن کنند اما باید دانست که انتخاب نوع این نوشت‌افزارها جزئی از مسائل تربیتی به‌حساب می‌آید که شاید بیراه نباشد بگوییم نتیجه کار امروز ما در آینده فاجعه‌بار خواهد بود.

غربی‌ها قبل از ورود به حوزه نوشت‌افزار با ایجاد شخصیت‌های جذاب کارتونی پیش‌زمینه‌ای را فراهم کردند تا ناخودآگاه ذهن را در تهیه نوشت‌افزارها برای فرزندانمان به سمت این شخصیت‌ها ببرند.

خوشبختانه چند سالی است که ورود مجموعه‌های متعدد که اکثر آن‌ها به‌صورت خصوصی اداره و هدایت می‌شوند درزمینهٔ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه نوشت‌افزار ورود پیدا کردند و توانستند با تولید محصولات باکیفیت و فاخر دشمن را دررسیدن به هدف خود ناکام گذارند.

هرچند دیر اما صداوسیما هم چند سالی است با تهیه برنامه‌های متعدد و ارائه پیام‌های مختلف در این مسیر گام برداشته و توانسته نقش خود را به‌خوبی اجرا کند.

اما در این حوزه ضروری است مسئولین امر دست‌به‌کار شوند و با ایجاد داستان‌های قوی و طراحی شخصیت‌های کارتونی در حوزه پویانمایی به مقابله با دشمن بپردازد.

شاید اگر شخصیت‌های برجسته و مذهبی کشورمان ازجمله شهدا را بهتر معرفی می‌کردیم فرزندان ما بیش از حال حاضر به‌سوی محصولات ایرانی اسلامی سوق پیدا می‌کردند و شخصیت‌های تخیلی این محبوبیت را پیدا نمی‌کردند.

لازم است در حوزه قهرمان سازی فعالیت جدی‌تری داشته باشیم چراکه قهرمان دینی و ملی کم نداریم.

یکی دیگر از دلایل تهیه نوشت‌افزار داخلی را می‌توان تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دانست.

مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند: " ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانی حمایت کنیم؛ از سرمایه سرمایه‌دار ایرانی حمایت کنیم و این فقط با تقویت تولید ملی امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیبانی از تولیدات داخلی صنعتی و کشاورزی است. سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه تولید و اتقان در کار تولید است و سهم مردم که به نظر من از همه اینها مهم‌تر است، مصرف تولیدات داخلی است. ما باید عادت کنیم، برای خودمان فرهنگ کنیم، برای خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و تولید داخلی متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلی مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجی پرهیز کنیم، در همه زمینه‌ها، زمینه‌های مصارف روزمره و زمینه‌های عمده‌تر و مهم‌تر."

محقق شدن اقتصاد مقاومتی تنها به دست یک ارگان و یا سازمان نیست و در فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی همه مردم به نوبه خود سهیم هستند تا هر کسی با خرید تولیدات داخلی در بهبود شرایط اقتصادی کشور ایفای نقش کند.

یکی از اقداماتی که می‌تواند به نهادینه شدن استفاده از نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی کمک کند ایجاد نمایشگاه‌هایی با این موضوع در ایام نزدیک به فصل مهر و بازگشایی مدارس است تا خانواده‌ها با حضور در این نمایشگاه‌ها اقدام به تهیه لوازم موردنیاز خود کنند.

خوشبختانه باگذشت چندین سال محصولات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ازلحاظ کیفیت و نوع چاپ در رقابت رقیبان خارجی خود را جلو زده‌اند و باکیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای رقبای خارجی خود باشند.

به سراغ فروشگاه‌های نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر می‌رویم، خوشبختانه در اکثر این فروشگاه‌ها محصولات ایرانی و حمایت از این محصولات به چشم می‌خورد که بسیار امیدوارکننده است.

اکثر فروشندگان لوازم‌التحریر اذعان دارند خانواده‌ها با محصولات ایرانی آشنایی ندارند به همین دلیل کمتر به‌به دنبال خرید جنس ایرانی هستند.

البته بیشتر فروشندگان دلیل دیگر استقبال کمتر مردم از این محصولات را تنوع کم می‌دانند و می‌گویند خانواده‌ها و خصوصاً کودکان به دنبال تنوع محصول هستند و یک یا چند محصول آن‌ها را راضی نمی‌کند.

در این ایام نزدیک به مهر بازارهای هفتگی هم پاتوق برخی از فروشندگان لوازم‌التحریر شده به سراغ این فروشندگان که رفتیم متأسفانه کمتر اجناس ایرانی دیدیم و طرح‌های رنگارنگ غربی ویترین فروش این افراد را پرکرده بود.

بااین‌وجود اما نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی می‌توانند به جایگاه اصلی خودبین خانواده‌ها و کودکان را پیدا کنند.

چندی پیش هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رونمایی از 40 نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی – اسلامی گام مؤثری در الگوسازی برای کودکان و نوجوانان در نوشت‌افزار برداشت.

«آزاده»، «کانون پرورش فکری کودک و نوجوان»، «ایام»، «ایما»، «پرسام»، «قاصدک»، «ریحانه» و «مهتاب» ازجمله برندهای مطرح تولید لوازم‌التحریر ایرانی هستند که عمدتاً به عرضه دفتر، کیف، خودکار و مداد می‌پردازند.

به گزارش بلاغ، نوشت‌افزارها به دلیل شکل‌دهی و قوام شخصیت فرهنگی دانش آموزان به‌ویژه در سال‌های اولیه تحصیل بسیار مهم هستند و طرح‌های ایرانی باعث می‌شود که ذهن کودکان منحرف نشود حال خانواده‌ها باید بیندیشند تا تصمیم گیرند برای آینده فرزندان خود چه چیزی می‌خواهند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه