اخبار داغ

فراخوان برای انتخاب شهردار نشانی از مسئولیت‌ناپذیری شوراها

فراخوان برای انتخاب شهردار نشانی از مسئولیت‌ناپذیری شوراها
فراخوان باعث می‌شود تا افرادی بارزومه مدیریت در شهرهای کوچک برای دادن برنامه به صحن شورای شهر بروند که این کار در کنار نبود گزینه توسط خود اعضای شهر نماد مسئولیت ناپذیری توسط شورا را نشان می‌دهد که نمی‎توانند گزینه‎ای برای مدیریت شهری انتخاب کنند و به فراخوان اتکا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، با آغاز به کار پنجمین دوره شورای شهر و روستا، انتخاب شهردار و دهیار شاید یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهاست که این روزها نقل محافل مختلف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

فعالیت پنجمین دوره شورای شهر در قائم‌شهر با حضور اعضا از یکم شهریورماه به صورت رسمی آغاز ‌شد.

با وجود اینکه در بسیاری از مراکز استان‌ها اعضای شورا گزینه‌های شهرداری را معرفی و حتی در برخی از مراکز استان‌ها شهردار مشخص شده است اما تاکنون منتخبان شورای پنجم قائم‌شهر برای معرفی گزینه‌های نهایی به اجماع نرسید‌ه‌اند.

علی‌اکبر حسین‌زاده، رییس شورای شهر قائم‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در مورد انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر، اظهار کرد: تاکنون و پس از گذشت 23 روز از آغاز کار شورای پنجم گزینه‌ای برا تصدی شهردار قائم‎شهر انتخاب نشده است.

وی افزود: مشخصاتی برای شهردار در قالب یک فلوچارت تدوین شده که گزینه‌های شهرداری براساس همین فلوچارت معرفی می‌شوند.

رئیس شورای شهر قائم‎شهر بیان کرد: از زمان آغاز فعالیت رسمی پنجمین دوره شورای شهر حمید خنکدار را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم تا امورات شهری را به دوش بکشد تا اعضای شورا به یک جمع‌بندی و انتخاب درست برسند.

از طریق فراخوان اقدام به شناسایی شهردار می‌کنیم تا قابلیت‌ها مشخص شود

این مسئول با اشاره به علت تعلل شورای شهر برای معرفی گزینه‌های شهرداری، خاطرنشان کرد: از طریق فراخوان اقدام به شناسایی شهردار می‌کنیم تا قابلیت‌ها مشخص شود و هر فردی که توان مدیریت شهری را در خود می‌بیند برای اعلام برنامه به صحن شورا می‌آید.

حسین‌زاده در خصوص سوال پرسیده شده مبنی بر اینکه آیا انتخاب شهردار شهری با این وسعت صرفا با انجام فراخوان اقدام خوبی است و آیا نباید شورا گزینه پیشنهادی ارائه کند و به دلیل اینکه با فراخوان شهراداران ضعیف از شهرهای کوچک هم ورود پیدا می‌کنند، گفت: فراخوان انتخاب شهردار بهترین راه است تا همه ورود پیدا کنند و از بین آنان گزینه اصلح انتخاب می شود و البته یه گزینه پیشنهادی نیز وجود دارد.

امیر فتح‌الهی کارشناس امور شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: برای انتخاب شهردار فضا برای تصمیم‌گیری باید شفاف باشد تا مردم احساس کنند با آن‌ها همراه هستیم و از نظر آن‌ها بهره‌مند می‌شویم.

وی گفت: بر این اساس پس از تنظیم و تدوین شیوه نامه این موضوع در معرض دید عموم قرار گیرد تا افرادی که در خود توان لازم در حوزه مدیریت شهری را دارند اعلام حضور کرده و برنامه‌های خود را به شورای پنجم ارائه کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی و امور شهری با بیان اینکه عدم مطرح شدن گزینه پیشنهادی تا امروز به صورت رسمی برای انتخاب سکان شهرداری قائم‌شهر چالشی از سوی شورای شهر است، افزود: شورای شهر قائم‌شهر اگر گزینه‌ای ندارد که بسیار جای تاسف است که قدرت انتخاب و حتی پیشنهاد ندارند و اما اگر اعضای شورا گزینه‌ای را برای پیشنهاد دارند باید به صورت صریح و بدون حاشیه در اختیار اذهان عمومی قرار دهند.

این کارشناس بیان کرد: فراخوان باعث می‌شود تا افرادی با رزومه مدیریت در شهرهای کوچک پا به میدان بگذارند و برای دادن برنامه به صحن شورای شهر بروند که این کار در کنار نبود گزینه توسط خود اعضای شهر نماد مسئولیت ناپذیری توسط شورا را نشان می‌دهد که نمی‎توانند گزینه‎ای برای مدیریت شهری انتخاب کنند.

شورا به مردم اعتماد نکرد

یکی از شهروندان در این رابطه تصریح کرد: شهرداری باید مشخص شود که قدرت و توان تحول در قائم‌شهر را داشته باشد و اگر شورا گزینه‌ای ندارد چرا از مردم نظر خواهی نمی کند؟ چرا فراخوانی که داده را برای نظرسنجی مردم ارائه نداد؟

وی خاطرنشان کرد: آیا اینها منتخب مردم و امین مردم نیستند پس چرا به مردم اعتماد نکردند و در نظرخواهی انتخاب شهردار مردم را کنار زدند و تمام اینها در حالی است که روند اجرا پروژه‌های عمرانی در قائم‌شهر باید تسریع شود، شهردار باید در همه محلات در حوزه عمرانی و زیبایی اقدام کند.

به گزارش بلاغ، تمام اینها در حالی‌ست که شورای شهر قائم‌شهر تاکنون گزینه‌ای را مطرح نکرده و اگر گزینه‌ای دارد در بیان گزینه خود صادقانه عمل نمی‌کند و گویا فراخوان صرفا برای جلوگیری از حاشیه‌هاست که اگر این‌طور باشد باید گفت شورا قائم‌شهر یا توانایی انتخاب ندارد و یا با مردم صادق نیست.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از طریق فراخوان اقدام به شناسایی شهردار می‌کنیم تا قابلیت‌ها مشخص شود, از طریق فراخوان اقدام به شناسایی شهردار می‌کنیم تا قابلیت‌ها مشخص شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شورا به مردم اعتماد نکرد, شورا به مردم اعتماد نکرد,
,
,
,
,
,
, بلاغ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه