اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

آموزش مهارت‌های زندگی راهکار مؤثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی / پرونده دفاع مقدس همچنان در کشور ما باز است

آموزش مهارت‌های زندگی راهکار مؤثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی / پرونده دفاع مقدس همچنان در کشور ما باز است
فرماندار گالیکش با اشاره به تأثیر بهره‌مندی از آموزش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی مؤثرترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه حسن خسروی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی گالیکش گفت: مسائل اجتماعی در رأس توجهات هیئت دولت و از دغدغه‌های اصلی رهبری معظم انقلاب قرار دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

وی افزود: آموزش مهارت‌ها در جامعه از مسائل مهم در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید به آن توجه جدی شود.

,

خسروی تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌بایست قسمت اعظم کار در بخش پیشگیری و جلوگیری تمرکز شود. در این زمینه آموزش مهارت‌ها مسئله مهمی است که مصونیت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

,

به گفته فرماندار گالیکش کار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، کار مهم و انرژی بری است و باید با جدیت بیشتری آن را دنبال کرد.

,

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌ویژه مهارت‌های زندگی، استفاده از هیئت‌های مذهبی، علمای دینی و جامعه روحانیت بخصوص در ایام محرم و ماه مبارک رمضان و رسیدگی به وضعیت مالی خانواده‌های کم‌بضاعت که دارای دانش‌آموز هستند را از راه‌های مهم جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه نام برد و از عوامل تأثیرگذار خواست در این خصوص اهتمام جدی و بیشتری داشته باشند.

,

خسروی خاطرنشان کرد: ایجاد شاخه اجتماعی در این شهرستان یکی از اقدامات خوب و مؤثری است که با مسئولیت شهرداری و شورای شهر گالیکش از سال گذشته اجرایی شده و تاکنون چندین جلسه تخصصی در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی تشکیل‌شده است.

,

nilkooh2651 1

, nilkooh2651 1,

پرونده دفاع مقدس همچنان در کشور ما باز است

,

وی با اشاره با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: پرونده دفاع مقدس همچنان در کشور ما باز است و هیچ‌گاه بسته نشده است.

,

خسروی افزود: کشوری که انقلابی است و دارای ارزش‌های متعالی اسلام است و از برنامه‌های اصلی خود امربه‌معروف و نهی را قرار داده دفاع مقدس در آن جریان خواهد داشت.

,

به گفته فرماندار گالیکش دفاع مقدس مخصوص برهه خاصی از تاریخ کشور نیست. شهدایی که برای حفظ ارزش‌های اسلامی در جهان هرروز تقدیم می‌شود نشان دهند آن است دفاع مقدس همیشه در جریان است.

,

وی تصریح کرد: همه ما برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، آرمان‌های و دستاوردهای شهدا مسئول هستیم و باید برای کسانی که همه زندگی‌شان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و برای خدا ایثار کردند تلاش کنیم.

,

خسروی از مسئولین شهرستانی خواست برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسمات هفته دفاع مقدس توجه لازم را بکنند و پشتیبانی لازم را انجام دهند.

,

وی تأکید کرد: در برنامه‌های این هفته توجه به مسائل فرهنگی اولویت اول برنامه‌ها باشد و در این راه از ظرفیت‌های هنری شهرستان استفاده شود.

,

nilkooh2651 1

, nilkooh2651 1,

تنها 12 درصد مراجعین به کمپ‌های ترک اعتیاد گلستان مواد مخدر را کنار می‌گذارند

,

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 18 آسیب اجتماعی در کشور تعریف‌شده است گفت: حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و خودکشی از آسیب‌های بارز اجتماعی و فرهنگی استان گلستان است و تصادفات جاده‌ای بیشترین آمار آسیب‌های اجتماعی در این استان محسوب می‌شود.

,

عبدالرضا چراغعلی افزود: فقط 12 درصد مراجعین به کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد استان موفق به ترک اعتیاد می‌شوند.

,

وی تصریح کرد: سرخوردن 88 درصدی افراد مراجعه‌کننده به کمپ‌های به سمت استفاده از مواد مخدر نشان‌دهنده آن است که مسئولین به وظیفه سازمانی خود به درست عمل‌نکرده‌اند.

,

چراغعلی با اشاره به اینکه مدیران در خصوص مسائل اجتماعی باید همه از هم سبقت بگیرند گفت: علاوه بر رسالت سازمانی باید جامعه را بر روی محیط پیرامون نیز حساس کرد تا به افرادی که در موضوعات مختلف اجتماعی آسیب‌دیده‌اند و نیاز به حمایت دارند کمک شود.

,

وی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و مسئولین دستگیر دانش‌آموزان کم‌بضاعت باشند.

,

وی با اشاره به اینکه در خصوص ثبت واقعه طلاق در گالیکش مشکلاتی وجود دارد گفت: مسئولین شهرستانی تلاش کنند تا در این شهرستان دفترخانه ثبت واقع طلاق برای رصد وقایع ازدواج و طلاق دایر شود.

,

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به تقسیم‌کار ملی گفت: تعدادی از دستگاه‌ها در مرکز استان طرح تعریف کرده و پول گرفته‌اند دستگاه‌های شهرستانی باید بسیج شوند و سهم خود را از این تخصیص کسب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه