اخبار داغ

خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه وبویراحمد؛

روضه ای خوانده شود که سندیت داشته باشد/شورای مصلحت نظام از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است

روضه ای خوانده شود که سندیت داشته باشد/شورای مصلحت نظام از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است
آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
امام جمعه موقت یاسوج گفت:واجبات را فدای مستحبات نکنیم /روضه ای خوانده شود که سندیت داشته باشد/ عزاداری ها رقابتی نباشد
, امام جمعه موقت یاسوج گفت:واجبات را فدای مستحبات نکنیم /روضه ای خوانده شود که سندیت داشته باشد/ عزاداری ها رقابتی نباشد,

حجت اسلام موسوی اعظم در نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: برخی شرافت و کرامت خود را زیر پا می گذراند اما انسان های متقی آرامش و آسایش دارند.

,

 

,

وی به آیات وحی درباره بهشت اشاره کرد و گفت:  در قرآن گفته بهشتی که در آن باغ هایی زیبا وجود دارد و از زیر این درختان چشمه هایی روان است در بهشت همدلی و در کلامش آرامش وجود دارد.

,


حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد: نعمتی که خداوند به انسان ها می دهد از جمله میوه ها هر میوه ای که در کنار آنهاست این ها نیز در دسترس بهشتیان قرار می گیرد هر چیزی که خودشان انتخاب کنند و تمام شدنی نیست و هیچ کمبودی حس نمی شود.

,
,


وی بیان کرد: در بهشت هیچ ناراحتی نگرانی و اندوهی وجود نخواهد داشت این زندگی دنیوی یک فرصت به انسان هاست و در بهشت مرگی وجود نخواهد داشت و از عذاب در امان هستند.
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: سعادت واقعی و حب خداوند برای همیشه نسبت به بندگان با تقوایش وجود دارد ما باید در همه مراحل زندگی خود ابا عبدالله حسین را سر لوحه خود قرار دهیم.

,
,
,


حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: شان نزول بسیاری از ایات و سوره های قرآن حضرت محمد،حضرت علی و فاطمه زهرا (س) است.

,
,


وی در خصوص نذر بیان کرد: تا نذر نکردم واجب نیست اما اگر مثلا نذر بر خواندن نماز کردم خواندن آن واجب است و باید خوانده شود و حتی جز چند نماز واجب می شود.
املم جمعه موقت یاسوج تصریح کرد:به نذرهایی که می کنیم توجه لازم را داشته باشیم ماه محرم در پیش است.

,
,
,


وی افزود: عده ای در این ماه روضه ای می خوانند که در شان امام حسین نیست چیزی مطرح شود و روضه ای خوانده شود که سندیت داشته باشد این بسیار مهم است.
حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد: امام حسین برای واجبات شهید شد واجبات را فدای مستحبات نکنیم عزاداری ها رقابتی نباشد اینها را کنار بگذاریم.

,
,
,


وی تصریح کرد:این شعرهای واهی و ترانه ها نباید گفته شود باید احترام کنیم و در شان امام حسین و با حضور مردم عزاداری ها را برگزار کنیم.

,
,

********************************************************

,
امام جمعه موقت دهدشت :به واسطه نماز شب خدای متعال پیامبر را به جایگاهی رسانده است که شفیع همه مردم در قیامت است
, امام جمعه موقت دهدشت :به واسطه نماز شب خدای متعال پیامبر را به جایگاهی رسانده است که شفیع همه مردم در قیامت است,
 
,
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امام جمعه موقت دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: به واسطه عدالت هست که نظم در دنیا به وجود می آید.
,
 
,
امام جمعه موقت دهدشت خدای متعال در قرآن کریم به اهمیت شب زنده داری اشاره می کند و می فرماید، انسان هایی که در پاسی از شب برای خدا قیام می کنند و نماز شب می خوانند.
,
 
,
تقوی ادامه داد: خدای متعال به پیغمبر دستور داده و علاوه بر واجبات نماز شب را نیز بر پیامبر واجب کرده است.
,
 
,
وی گفت: به واسطه نماز شب خدای متعال پیامبر را به جایگاهی رسانده است که شفیع همه مردم در قیامت است. 
,
 
,
تفوی تصریح کرد: امام صادق فرمود: خداوند پاداش همه چیز را جز پاداش شب زنده داری مشخص کرده است و شب زنده داری در اسلام بسیار اهمیت دارد.
,
 
,
امام جمعه موقت دهدشت به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای شورای تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: شورای مصلحت نظام از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است که باید انقلابی فکر و عمل کند و انقلابی هم باقی بماند.
,
 
,
تقوی با اشاره به حادثه تاسف برانگیز میانمار گفت: تنها گروهی که در کشور میانمار جایگاهی ندارد و آن ها را دشمن می دانند مسلمانان این کشور هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به مردم جوامع اسلامی فرموده است هر طور که می توانید به مردم کشور میانمار کمک کنید.
,
 
,
امام جمعه موقت دهدشت افزود: وزرای خارجه کشور های عربی به جای اینکه برای نجات یمن، سوریه و عراق از ایران تشکر کنند برای جمهوری اسلامی ایران توطئه می کنند.
,
 
,

********************************************************

امام جمعه چرام:آنچه مردم میخواهند عزت کشور است/باید جلوی شیطان با قاطعیت ایستاد و غنی سازی ۲۰ درصد را شروع کنیم
,

********************************************************

,
امام جمعه چرام:آنچه مردم میخواهند عزت کشور است/باید جلوی شیطان با قاطعیت ایستاد و غنی سازی ۲۰ درصد را شروع کنیم
, امام جمعه چرام:آنچه مردم میخواهند عزت کشور است/باید جلوی شیطان با قاطعیت ایستاد و غنی سازی ۲۰ درصد را شروع کنیم,

 

,

حجت الاسلام سید نورالله افشار در نماز جمعه این هفته شهر چرام با اشاره به آیه۲۷ سوره اعراف بیان کرد:خداوند متعال شیاطین را دوستان کسانی قرار داده که ایمان نمی‌آورند وچون شیطان دیده نمیشود ازاین  دشمنی که او را نمی بینیم باید سخت برحذر بود و همیشه آماده دفاع باشیم.

,

 

,

وی افزود:خداوند خطاب به شیطان می فرمایند تو بر بندگان من تسلط نخواهی داشت مگر بر گمراهانی که از تو پیروی می کنند.

,

 

,

افشار در ادامه خطبه اول اضافه کرد: درست است ما شیطان و دوستانش را مشاهده نمی‌کنیم اما رد پای آنها را می توانیم ببینیم.هرجا مجلس گناه است آنجا شیطان حضور دارد.

,

 

,

خطیب جمعه چهارم با اشاره به نقض عهدهای آمریکا درتوافق هسته ای اظهار کرد:قصه برجام و بد عهدی های آمریکایی‌ها تمامی ندارد و در این یک سال گذشته بارها توافق هسته ای مشهور به برجام نقض گردیده است.

,

 

,

امام جمعه چرام اضافه کرد: اما جواب قاطع از طرف مذاکره کنندگان ایرانی به دولت آمریکاداده نشد و شب گذشته نیز مجدداً تحریم‌هایی علیه افراد و شرکت های ایرانی توسط دولت آمریکا صورت گرفت.

,

 

,

افشار در ادامه خطبه دوم گفت:اتحادیه اروپا هم در مقابل نقض عهدهای آمریکا تصمیم عملی اتخاذ نکرده و سیاست همراهی با آمریکا را در پیش گرفته است.

,

 

,

خطیب جمعه چرام با به بیان چند نکته عنوان کرد:نقض عهد های توافق هسته ای مربوط به دولت آمریکا است و بعضی ها در داخل برای اینکه صورت مسئله را پاک کنند،تحریم‌های صورت گرفته را به آقای ترامپ نسبت می دهند درواقع چنین افرادی متوجه خوی استکباری آمریکا نیستند.

,

 

,

افشار افزود:بعضی ها می‌گویند اگر آمریکا ما را تحریم می کند ما دیگر اجماع جهانی علیه خود نداریم اما در جواب این آقایان باید گفت این چه اجماع جهانی است که در مقابل تصمیمات غلط آمریکا علیه ایران اسلامی موضعی نمی‌گیرند؟

,

 

,

امام جمعه چرام گفت‌: تا چه موقع باید شاهد این وضعیت باشیم و آمریکا مثل قبل از برجام به بهانه‌های واهی ما را تحریم کنند؟

,

 

,

خطیب جمعه چرام اضافه کرد: وقتی قرار است تحریم ها تمدید شوند و نگاه خصمانه آمریکا وجود داشته باشد پس برجام چه دستاوردی برای ما داشته است؟

,

 

,

وی در پایان خطبه دوم اظهار کرد:رحمت خدا بر امام خمینی ره که فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است . باید جلوی شیطان با قاطعیت ایستاد و غنی سازی ۲۰ درصد را شروع کنیم چرا که قطعا آنچه مردم انقلابی از دستگاه دیپلماسی انتظار دارند،رعایت اصل عزت است.

,

********************************************************

,
امام جمعه شهر لیکک:در میانمار جنایات صبرا و شتیلا تکرار می شود
, امام جمعه شهر لیکک:در میانمار جنایات صبرا و شتیلا تکرار می شود,

 

,

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های امروز ابتدا با اشاره به لزوم دقت در همسرگزینی گفت:اصالت داشتن و هم کفو بودن برای انتخاب همسر ضروریست.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه آغاز زندگی زناشویی نباید با برگزاری جشن های آلوده به گناه باشد، گفت:گاهی دعواهای زناشویی از اکراه همسر از رفتارهای زن شروع می شود که راضی به انجام آن ها نیست.

,

 

,

افروغی ادامه داد:خیلی از غیرت های مردانه نابجاست، زن ریحانه است و عاطفی و لازم است مردان حساسیت زیاد و بی جا در زندگی نسبت به رفتارهای همسر خود به خرج ندهند.

,

 

,

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به لزوم توجه زنان به مردان در خانه، گفت:اگر مرد در داخل خانه از  لحاظ جنسی و عاطفی سیر باشد، هیچگاه در بیرون دنبال هور بهشتی نمی رود.

,

 

,

وی افزود:مردانی که از کانالهای جنسی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، در خانه به زنان خود بدبین می شوند.

,

 

,

افروغی گفت:هر گناهی ابتدا در ذهن رخ میدهد و سپس در رفتارها و اعمال ما ظاهر می‌شود، پس مواظب افکارمان باشیم.

,

 

,

افروغی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجمع تشخیص مسلحت نظام، گفت:رهبری تاکید داشتند که باید تفکرات امام بر تفکرات اعضای مجمع حاکم باشد؛یک علامت سوال اینکه چرا رهبری مرتب  بر واژه انقلابی بودن تاکید می کنند.

,

 

,

افروغی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: یادی کنیم از کشتار فلسطینیان اردوگاه های صبرا و شتیلا، در آن اردوگاه ها فاجعه‌هایی رخ داد که روی شمر را سفید کرد و الان هم جنایات صبرا و شتیلا در میانمار رخ می دهد.

,

 

,

وی افزود: اکنون در نبرد مسلمانان میانمار در تقابل با بودایی ها خط سیر رژیم صهیونیستی را میبینم، مسلمانان به هوش باشید که صهیونیست به دنبال به تعویق انداختن ظهور حتی برای یکسال است.

,

 

,

افروغی خاطرنشان کرد:در یمن هم با توجه به روایات مختلف نسبت به تحولات این منطقه در آخرالزمان، عربستان آلت دست صهیونیسم شد تا این منطقه را سرکوب کند اما باید بدانیم دشمن اصلی ما  مسلمانان عربستان نیست بلکه تفکر صهیونیسم است .

,

 

,

وی با اشاره به اینکه جنگ در میانمار یک جنگ سیاسی است، افزود: حادثه میانمار در سکوت رسانه ای بین المللی رخ می‌دهدو خانمی که عامل این جنایات است ،جایزه صلح نوبل می گیرد که انتظار می رفت رئیس جمهور در نشست آستانه این جنایات را محکوم می کرد.

,

 

,

امام جمعه شهر لیکک با تاکید بر لزوم انعکاس جنایات میانمار در رسانه ها، گفت:رسانه ها به جای پرداختن به مسائل آبکی داخلی ،جنایات میانمار را پیگیری کنند ؛در عین حال حوادث دلخراش سوریه ،یمن فلسطین را  هم  نباید فراموش نکنیم.

,

********************************************************

,
امام جمعه باشت:ما از جانب دولت از شما ملت عذر خواهی می کنیم که این برجام ننگین را امضا کردند/ از نیروهای باسواد در آموزش و پرورش استفاده شود
, امام جمعه باشت:ما از جانب دولت از شما ملت عذر خواهی می کنیم که این برجام ننگین را امضا کردند/ از نیروهای باسواد در آموزش و پرورش استفاده شود,

 

,

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در نمازجمعه این هفته شهر باشت بااشاره به گرامی داشت ۲۴ذی الحجه روز مباهله عنوان کرد: این روز مصادف با خاطره ارزشمند و تاریخی است.

,

 

,

وی افزود:مسیحیان با پیامبر اکرم(ص) همیشه  بحث و مباهله درباره اسلام و مسیحیت می کردند.

,

 

,

عبودی ضمن اشاره به ماجرای مباهله تصریح کرد: مسیحیان از نفرین کردن انصراف دادند و صلح را پذیرفتند.که این موضوع هرساله باید تکرار شود تا فراموش نشود.

,

 

,

امام جمعه باشت در قسمت دیگری از خطبه های این هفته شهرستان باشت ضمن اشاره به مهرماه و بازگشایی مدارس اظهار کرد:تبریک به معلمان و دانش آموزان که بعد از یک تعطیلات اماده رفتن به مدارس می شوند.سواد و علم و آگاهی بسیار مهم است.

,

 

,

حجت السلام عبودی گفت: باید خانواده ها و آموزش و پرورش دقت بیشتری به کوزکانی که تازه وارد مهد و مدرسه می شوند داشته باشند.

,

 

,

وی افزود: نمره توصیفی که به دانش آموزان داده می شود خانواده ها متوجه درس خوان بودن کگدانش آموز نمی شوند و این نمره های توصیفی مخالفت های زیادی از طرف خانواده ها در سراسر کشور دارد.

,

 

,

عبودی ضمن اشاره به مهم بودن شغل معلمی عنوان کرد: خواهش ما از آموزش و پرورش این است که معلمان و نیروهایی که برای آنها حکم زده می شود از افراد باسواد و کاردان باشند.

,

 

,

وی افزود: معلمین دغدغه های زیادی دارند و در بحث فرهنگی صحبت های زیادی دارند.

,

 

,

عبدالرحیم عبودی تصریح کرد: از این نیروهای با سواد باید در آموزش و پرورش استفاده شود.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جشن عاطفه ها در سراسر کشور اظهار کرد: دانش آموزان فقیر و نیازمند در شهرستان وجود دارد ،همه ما باید به این افراد کمک کنیم،کمیته امداد نیز همیشه برنامه های محرومیت زدایی برای دانش آموزان با کمک آموزش و پرورش دارد.

,

 

,

امام جمعه باشت ضمن اشاره به تحریم های جدید علیه کشور تصریح کرد: شخصا تمایلی ندارم دیگر در مورد برجام صحبتی کنم.

,

 

,

وی افزود: تحریم های غیر هسته ای برداشته نشد و حالا تحریم های هسته ای  هسته ای هم ایجاد شد.

,

 

,

عبودی گفت: آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و روز به روز تحریم هارا بیشتر می کند.پیشنهاد می کنم به دولت که اعلام کند ما در بحث  برجام اشتباه کردیم .

,

 

,

وی بیان کرد: عملا برجام تمام شده است.در بحث بانکی هیچ کاری صورت نگرفت و حالا هم تحریم پشت تحریم صورت می گیرد.

,

 

,

امام جمعه باشت به مصاحبه ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: وی در مصاحبه خود می گوید قرار نبود برجام شق القمر کند!!!اتفاقا قرار بود در امضا برجام همه تحریم ها و مشکلات کشور حل شود که ایران در مسئله برجام بسیار ضرر کرد.

,

 

,

عبودی گفت: ما از جانب دولت از شما ملت عذر خواهی می کنیم که این برجام ننگین را امضا کردید.

,

 

,

عبدالرحیم عبودی ادامه داد: هیئت ها باید حرمت یکدیگر را داشته باشند و عزاداری ما صحیح باشد که دشمن از آن سوء استفاده نکند.

,

 

,

امام جمعه باشت در پایان به ماه محرم اشاره کرد و گفت: این ایام را پیشاپیش تسلیت عرض می کنم ،از شهروندان درخواست می کنم چند روز قبل از محرم پارچه های سیاه را بر سردر خانه های خود  نصب کنند و شهر را سیاه پوش کنند.

,

 

,

********************************************************

,
 امام جمعه موقت گچساران:آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند/این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه می زند/ این مردم امنیت می خواهند
 
 
حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حوادث اخیر گچساران گفت:چند روز گذشته در شهر و منطقه ما مسائلی رخ داد و یکی از عزیزان در نیروی انتظامی ،شهید فرزادیان و شهید مدافع امنیت برای مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 

وی افزود:در شهر ما چند روز گذشته حوادث تلخی رخ داد، در روز روشن عده ای حمله کردند و دو تا از همشهریان را به قتل رساندند و ناامنی بوجود آوردند و مال و دارایی آنها را به یغما بردند.

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:ما اولا تقدیر و تشکر می کنیم از نیروی های انتظامی و نظامی و امنیتی ،اما این مردم امنیت می خواهند و مشکلات فراوانی بوده و هست اما بالاترین نعمت، نعمت امنیت است واگر امنیت مردم مشکل پیدا کند آنوقت دیگر جای هیچ برنامه ای نخواهد بود.

 

آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند

صفایی ادامه داد: اگر انسان جانش ،ناموسش و مالش در خطر باشد،باید اولا مردم شریف از نیروی نظامی ،انتظامی و آنهایی که وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارندحمایت کنند ،در حالی که خود مردم اصل کارند و ان شاء الله مردم در صحنه بوده و هستند اما توقع است که آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد این ملت برسند.

 

امام جمعه موقت گچساران افزود:اگر قرار باشد که انسان از خانه اش بیرون بزند و هر لحظه خطری متوجه او باشد زندگی دیگر برای شخص معنی پیدا نمی کند البته عزیزان در نیروی انتظامی شخصیت بزرگی را از دست دادند و در واقع ما یک شخصیت بزرگ همچون شهید فرزادیان را از دست دادیم که تسلیت عرض می کنیم به نیروهای انتظامی و هم خانواده محترم فرزادیان و مردم استان.

 

وی گفت:واقعا این حادثه، غمناک و جانسوز بود که یک شخصیت برجسته از میان ما رخت بربندد اما باید کاری کرد و مسئولین استان و شهرستان اگر نیروهای انتظامی به امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی بیشتر نیاز دارد باید کمک کنند.

 

صفایی تصریح کرد:شورای تامین چه در استان و شهرستان قطعا به فکر هستند و قطعا بابت این موضوعات بیشترنگران هستند چرا که مسئله امنیت برعهده آنهاست ،اما عرض بنده این ست که اگر می خواهیم و می خواهید این مسئله ناامنی به پایان برسد و فردی جرات نداشته باشد به انسانی و به شخصی تعرضی کند باید در مقابل انسان های شرور و اشرار باید با قاطعیت برخود شود.

 

این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند

وی افزود:برخورد با انسان های شرور یک وظیفه است که هم خانواده ها مسئولند و هم آنهایی که دم از تیره و طایفه می زند و بزرگان هر طایفه ای بدانند که مسئول هستند وباید به احترام هر طایفه بزرگان و ریش سفیدان دور هم جمع شوند و این مسائل را جمع کنند،چرا که این موضوعات دارد به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند.

 

صفایی ادامه داد:بزرگان نصیحت کنند و از عواقب امر بگویند و اگر کسی جنایتی کرد و انسانی را کشت و متوجه آبروی مردم شد قانون باآنها برخورد می کند ،وظیفه گفتن است و وظیفه فرهنگ سازی است و علاوه بر مردم ،خانواده ها و ریش سفیدان وظیفه دولت است و دولت وظیفه برقراری امنیت در هر منطقه ای را برعهده خواهد داشت.

 

از حقوق مردم دفاع شود

امام جمعه موقت گچساران افزود:نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دولت جمهوری اسلامی هستند و باید از حقوق مردم دفاع کنند و ما ان شاءالله درهفته های آینده توقع داریم که با برنامه ریزی هایی که انجام می شود و آنهایی که جسارت کردند و دو انسان را کشتنداز این تریبون مقدس بشنویم که گرفتند ،برخورد شد وبه سزای اعماشان رسیدند.عرض بنده این است از حقوق مردم دفاع شود و حق کسی پایمال نشود .

 

جنایات میانمار به پشتوانه دولت امریکا ست

وی درادامه با اشاره به مسئله کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار گفت:هر انسانی و هر مسلمانی که از سیمای جمهوری اسلامی این جنایات را مشاهد می کند می بیندکه به چه غم و اندوهی و مشکلاتی گرفتار هستند و از خانه و کاشانه و از زندگی و همه چیز محروم کرده اند که درواقع این جنایات به پشتوانه دولت امریکا انجام می گیرد.

 

صفایی تصریح کرد:آنهایی که ادعای حقوق بشر دارند و داشته اند در این موضوع خاموشند و سکوت اختیار کرده اند ،اگر یک یهودی و یک مسیحی در هر جای این عالم ظلمی متوجه اش شود بلند گوهای عالم گوش انسان ها را پر می کند اما این مردم مسلمان مظلومانه و وحشیانه کشته می شوند و از خانه و کاشانه رانده می شود اماهیچکس مدافع آنها نیست.

 

امام جمعه موقت گچساران افزود:حرف ما این است که باید از هر انسان مظلومی که در هر نقطه از این عالم باشد دفاع کنیم و از مسلمانان عالم و از دولت های اسلامی تقاضا داریم به فریاد ملت مظلوم و مسلمان میانمار برسند چرا که این ظلم ها ممکن است فردایی هم سراغ ما بیاد و دامن ما را هم بگیرد.

 

وی بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند:"اگر صدایی از مسلمانی بلند شود که ای مسلمان به فریادم برسید و کسی به فریادش نرسد، مسلمان نیست".

,
 امام جمعه موقت گچساران:آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند/این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه می زند/ این مردم امنیت می خواهند
,  امام جمعه موقت گچساران:آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند/این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه می زند/ این مردم امنیت می خواهند,
 
,
 
,
حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حوادث اخیر گچساران گفت:چند روز گذشته در شهر و منطقه ما مسائلی رخ داد و یکی از عزیزان در نیروی انتظامی ،شهید فرزادیان و شهید مدافع امنیت برای مقابله با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
,
 
,

وی افزود:در شهر ما چند روز گذشته حوادث تلخی رخ داد، در روز روشن عده ای حمله کردند و دو تا از همشهریان را به قتل رساندند و ناامنی بوجود آوردند و مال و دارایی آنها را به یغما بردند.

, .,

 

,

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:ما اولا تقدیر و تشکر می کنیم از نیروی های انتظامی و نظامی و امنیتی ،اما این مردم امنیت می خواهند و مشکلات فراوانی بوده و هست اما بالاترین نعمت، نعمت امنیت است واگر امنیت مردم مشکل پیدا کند آنوقت دیگر جای هیچ برنامه ای نخواهد بود.

,

 

,

آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند

, آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد مردم برسند,

صفایی ادامه داد: اگر انسان جانش ،ناموسش و مالش در خطر باشد،باید اولا مردم شریف از نیروی نظامی ،انتظامی و آنهایی که وظیفه برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارندحمایت کنند ،در حالی که خود مردم اصل کارند و ان شاء الله مردم در صحنه بوده و هستند اما توقع است که آنهایی که وظیفه امنیت دارند به داد این ملت برسند.

,

 

,

امام جمعه موقت گچساران افزود:اگر قرار باشد که انسان از خانه اش بیرون بزند و هر لحظه خطری متوجه او باشد زندگی دیگر برای شخص معنی پیدا نمی کند البته عزیزان در نیروی انتظامی شخصیت بزرگی را از دست دادند و در واقع ما یک شخصیت بزرگ همچون شهید فرزادیان را از دست دادیم که تسلیت عرض می کنیم به نیروهای انتظامی و هم خانواده محترم فرزادیان و مردم استان.

,

 

,

وی گفت:واقعا این حادثه، غمناک و جانسوز بود که یک شخصیت برجسته از میان ما رخت بربندد اما باید کاری کرد و مسئولین استان و شهرستان اگر نیروهای انتظامی به امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی بیشتر نیاز دارد باید کمک کنند.

,

 

,

صفایی تصریح کرد:شورای تامین چه در استان و شهرستان قطعا به فکر هستند و قطعا بابت این موضوعات بیشترنگران هستند چرا که مسئله امنیت برعهده آنهاست ،اما عرض بنده این ست که اگر می خواهیم و می خواهید این مسئله ناامنی به پایان برسد و فردی جرات نداشته باشد به انسانی و به شخصی تعرضی کند باید در مقابل انسان های شرور و اشرار باید با قاطعیت برخود شود.

,

 

,

این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند

, این موضوعات به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند,

وی افزود:برخورد با انسان های شرور یک وظیفه است که هم خانواده ها مسئولند و هم آنهایی که دم از تیره و طایفه می زند و بزرگان هر طایفه ای بدانند که مسئول هستند وباید به احترام هر طایفه بزرگان و ریش سفیدان دور هم جمع شوند و این مسائل را جمع کنند،چرا که این موضوعات دارد به آبروی شهرستان لطمه وارد می کند.

,

 

,

صفایی ادامه داد:بزرگان نصیحت کنند و از عواقب امر بگویند و اگر کسی جنایتی کرد و انسانی را کشت و متوجه آبروی مردم شد قانون باآنها برخورد می کند ،وظیفه گفتن است و وظیفه فرهنگ سازی است و علاوه بر مردم ،خانواده ها و ریش سفیدان وظیفه دولت است و دولت وظیفه برقراری امنیت در هر منطقه ای را برعهده خواهد داشت.

,

 

,

از حقوق مردم دفاع شود

, از حقوق مردم دفاع شود,

امام جمعه موقت گچساران افزود:نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دولت جمهوری اسلامی هستند و باید از حقوق مردم دفاع کنند و ما ان شاءالله درهفته های آینده توقع داریم که با برنامه ریزی هایی که انجام می شود و آنهایی که جسارت کردند و دو انسان را کشتنداز این تریبون مقدس بشنویم که گرفتند ،برخورد شد وبه سزای اعماشان رسیدند.عرض بنده این است از حقوق مردم دفاع شود و حق کسی پایمال نشود .

,

 

,

جنایات میانمار به پشتوانه دولت امریکا ست

, جنایات میانمار به پشتوانه دولت امریکا ست,

وی درادامه با اشاره به مسئله کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار گفت:هر انسانی و هر مسلمانی که از سیمای جمهوری اسلامی این جنایات را مشاهد می کند می بیندکه به چه غم و اندوهی و مشکلاتی گرفتار هستند و از خانه و کاشانه و از زندگی و همه چیز محروم کرده اند که درواقع این جنایات به پشتوانه دولت امریکا انجام می گیرد.

,

 

,

صفایی تصریح کرد:آنهایی که ادعای حقوق بشر دارند و داشته اند در این موضوع خاموشند و سکوت اختیار کرده اند ،اگر یک یهودی و یک مسیحی در هر جای این عالم ظلمی متوجه اش شود بلند گوهای عالم گوش انسان ها را پر می کند اما این مردم مسلمان مظلومانه و وحشیانه کشته می شوند و از خانه و کاشانه رانده می شود اماهیچکس مدافع آنها نیست.

,

 

,

امام جمعه موقت گچساران افزود:حرف ما این است که باید از هر انسان مظلومی که در هر نقطه از این عالم باشد دفاع کنیم و از مسلمانان عالم و از دولت های اسلامی تقاضا داریم به فریاد ملت مظلوم و مسلمان میانمار برسند چرا که این ظلم ها ممکن است فردایی هم سراغ ما بیاد و دامن ما را هم بگیرد.

,

 

,

وی بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند:"اگر صدایی از مسلمانی بلند شود که ای مسلمان به فریادم برسید و کسی به فریادش نرسد، مسلمان نیست".

,

********************************************************

هشدار امام جمعه سرفاریاب به آموزش و پرورش چرام/مگرسرفاریاب جزء شهرشتان چرام نیست؟
 
,

********************************************************

,
هشدار امام جمعه سرفاریاب به آموزش و پرورش چرام/مگرسرفاریاب جزء شهرشتان چرام نیست؟
, هشدار امام جمعه سرفاریاب به آموزش و پرورش چرام/مگرسرفاریاب جزء شهرشتان چرام نیست؟,
 
,

سیدفرج الله پژمان بااشاره به سوره انفال ایه (۲)عنوان کرد:مومنان فقط کسانی هستندکه وقتی یادخداشوددل هایشان ترسان می شود،وهنگامی که ایات اورامی خوانندبه ایمانشان می افزایدوبرپرودرگارشان توکل می کنند.

,

 

,

خطیب جمعه سرفاریاب بااشاره به خصوصیات مومنین افزود:مومنین کسانی هستندکه انچه خداوندبه انهاداده انفاق می کنند،وقتی قران برایشان تلاوت می شودایمانشان افزوده می گرددودرحقیقت همان هایی هستندکه مومن به حقند

,

 

,

پژمان به روز۲۴شهریورروزمباهله نام گرفته اشاره واظهارداشت: مباهله، عملی است برای اثبات حقانیت که در آن دو طرفی که ادعای حقانیت دارند برای همدیگر تقاضای لعن و نفرین الهی می‌کنند تا کسی که حق نیست دچار لعن و نفرین الهی شود.

,

 

,

پژمان ادامه داد:مباهله درتاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه واله وسلّم پس از مناظره بامسیحیانِ نجران، پیشنهاد مباهله داد وآنان پذیرفتند؛ ولی در روز موعود از این کار خودداری کردند.بنابر اعتقادات شیعی، جریان مباهله پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه واله وسلّم نه تنها نشانگر حقّانیّت اصل دعوت پیامبراست، بلکه بر فضیلت ویژه همراهان او در این ماجرا دلالت می‌کند،  واقعه مباهله در روز *٢٤ذی الحجّه*، سال نهم هجری، روی داد و قرآن در *آیه ۶۱ سوره آل عمران* به آن اشاره کرده است.
 

,
,

خطیب جمعه سرفاریاب ضمن تبریک روزخاواده وتکریم بازنشتگان به خانوادها ی امروزی اشاره کردوعنوان کرد:حتماامروزخانواده ای هست اماچه خانواده ای؟خانواده ای که نه ارامش وسکونی ونه سروسامانی وجوددارد،امروزه دراین زمینه باوضعی مواجهیم که دران حیثیت وشرافت انسان هاصورت مبتذلی پیداکرده است.

,

وی به برخی نابسامانی هادرخانواده اشاره کردوتصریح کرد:ازنابسامانیهاکه درخانواده وجودداردمن جمله روابط سست ومتزلزل زن وشوهرکه درکنارهمدیگرقراردارنداماوضعیت حیاتشان انان راچون بیگانه درکنارهم قرارداده است.امارطلاق بااندک بهانه ای ازطرف زن وشوهربالارفته است.
وی ادامه داد:مهروعطوفت برای فرزندان درخانواده هانیست ،غیرت ناموسی متزلزل شده وفرزندان غیرمشروع افزایش پیداکرده است.

,
,

امام جمعه سرفاریاب  بااشاره به تذکرات گذشته خودبه مسولین درشهرستان چرام وخواسته فرهنگیان ومردم سرفاریاب عنوان کرد:ازمسولین شهرستان چرام به ویژه اموزش وپرورش این نکته راگوش زد می کنم که مگرسرفاریاب جزء شهرشتان چرام نیست؟که مطمئناهست اماچراازنیروهای سرفاریاب درشهرستان بکارنمی گیریدمگرمکاتبات وخواسته مردم ازهمین تریبون اعلام نشد؟مگرطومارانهاحضوراتقدیم نشد؟چراتوجه نمی کنید؟چراداریدحساسیت به وجودمی اورید؟بااین کارهامردم رابه حساب نمی اوریدوعملکردشماباعث حساسیت شده وهرگونه عواقب راخودشماهاپاسخگوهستید.

,

 

,

سیدفرج الله پژمان درپایان ضمن عرض خسته نباشید محضرنماینده محترم کهگیلویه بزرگ عنوان کرد:مردم شهروبخش سرفاریاب همچنان منتظروعده های نماینده کهگیلویه بزرگ برای رفع مشکلات خود هستندچراکه باتوجه به وعده های داده شده بعَضی ازپروژه هاراکدوبعضی هم به کندی درحال کارندمن جمله( تصفیه خانه اب شرب )ازنماینده محترم تقاضا داریم هرچه سریعترنسبت به وعده های خودعمل کندودل این مردم ولایی راشاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه