اخبار داغ

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

مجمع تشخیص مصلحت نظام "انقلابی" بماند/ اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشور را به بیگانگان نمی دهیم

مجمع تشخیص مصلحت نظام "انقلابی" بماند/ اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشور را به بیگانگان نمی دهیم
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اگر مداحان نبودند عاشورا به فراموشی سپرده شده بود/ مجمع تشخیص مصلحت نظام "انقلابی" بماند

, اگر مداحان نبودند عاشورا به فراموشی سپرده شده بود/ مجمع تشخیص مصلحت نظام "انقلابی" بماند,

 آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان به 24 ذی الحجه و واقعه مباهله  پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: در روز مباهله حقانیت ائمه اطهار (س) بر مسیحیان نجران اثبات شد.

,

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نبی اکرم (ص) در روز مباهله امام علی (ع)، حضرت زهرا (س) و حسنین را به همراه خود برده بود اظهار کرد: رهبر مسیحیان نجران با دیدن همراهان پیامبر گفت اگر یکی از این افراد لب به دعا بردارند ما دچار خسارت عظیم خواهیم شد و پس از آن نجرانی ها با رسول خدا مصالحه کردند.

,

شاهچراغی با اشاره به درپیش بودن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: محرم و صفر از شعائر بزرگ اسلام است که همه باید در برگزاری هرچه باشکوه تر این عزاداری تلاش کنند.

,

وی حفظ حرمت محرم و صفر را یکی از مصادیق تقوا دانست و افزود: خوشبختانه اقشار مختلف جامعه ما از محبان و ارادتمندان ساحت مقدس امام حسین (ع) هستند و به ایام عزاداری محرم و صفر احترام می گذارند.

,

نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از مداحان و هیات های مذهبی به جهت زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا تصریح کرد: قطعا اگر مداحان و سخنرانان هیات های مذهبی نبودند نهضت عاشورا به فراموشی سپرده شده بود.

,

شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه های خود به کشتار مسلمانان میانمار در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوادث کشور میانمار حوادثی تلخ و بی نظیر است که در آن 3 هزار مسلمان را بدون دلیل کشتند و ده ها هزار نفر را آواره کردند.

,

وی با ابراز تاسف از سکوت مجامع بین المللی در این خصوص تاکید کرد: شورای امنیت تازه از خواب خرسی بیدار شده است و می خواهد این وقایع را بررسی کند که باید گفت خاک بر سر شما که بعد از این همه کشتار تازه تصمیم گرفته اید این کشتار را بررسی کنید.

,

خطیب جمعه سمنان با اشاره به حضور همیشگی ملت ایران در حمایت از مظلومان جهان گفت: مردم ایران هرجا که ظلمی رخ بدهد در برابر آن خواهند ایستاد و این موضوع را نیز به طور جدی پیگیری خواهند کرد.

,

شاهچراغی با یادآوری دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بر انقلابی ماندن همه ارکان نظام بویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند که یکی از مصادیق انقلابی ماندن ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.

,

وی ادامه داد: فراموش نکردن جنایات آمریکا و عدم سازش با دشمنان، حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع گرانی و بیکاری از دیگر مصادیق انقلابی ماندن ارکان نظام است.

,

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی خطبه های خود با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته داعش به جمعی از شیعیان در ناصریه عراق گفت: در این حمله جمع کثیری از شیعیان عراق و تعدادی از زائران ایرانی به شهادت رسیدند که لازم است این حادثه تلخ را به خانواده این شهدا تبریک و تسلیت عرض کنم.

,

اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشور را به بیگانگان نمی دهیم

, اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشور را به بیگانگان نمی دهیم,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به صحبت های آمانو  در خصوص اینکه "تفاوتی بین بازرسی از مراکز نظامی و غیرنظامی وجود ندارد"، گفت: مراکز نظامی جزء اسرار هر کشور است و به هیچ وجه اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را به بیگانگان نخواهیم داد.

,

وی با اشاره به نسل کشی میانمار توسط نظام های استکباری اظهار کرد: در میانمار و یمن تعداد زیادی از مسلمانان را می کشند، زنده زنده می سوزانند اما مجامع بین المللی و حقوق بشری و برخی کشورهای مسلمان سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی نکرده اند.

,

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به سکوت سازمان کنفرانس اسلامی افزود: نسل کشی و جنایات استکبارگران در کشورهای مسلمان مقابل چشم مجمع بین الملل رخ می دهد و سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل سکوت اختیار کرده اند و سران برخی از کشورهای مسلمان نیز در این توطئه های آدم کشی مسلمان شریک هستند.

,

امینی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فاجعه میانمار اشاره و تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار اقتصادی و سیاسی به دولت بی رحم میانمار است.

,

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، ایثار و فداکاری، مقاومت و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم برای نسل جوان بازخوانی شود.

,

امام جمعه شاهرود در ادامه با اشاره به 25 ذی الحجه روز تکریم بازنشستگان و تکریم خانواده گفت: بازنشستگان سرمایه های باتجربه ای هستند و باید از فکر آنها استفاده شود اما پسندیده نیست در برخی از ادارات و نهادها با وجود جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی جویای کار باز هم بازنشستگان به کار گیری می شوند.

,

حقوق بشر ابزار دست استکبار است

, حقوق بشر ابزار دست استکبار است,

حجت الاسلام علی سقائیان امام جمعه موقت مهدیشهر در خطبه های امروز نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت  25 ذی الحجه روز نزول آیه هل اتی در شان آل عبا که به نام روز خانواده نامگذاری شده است، اظهار کرد: اساس هر جامعه خوبی خانواده خوب است.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه خانواده ها از رنگ اسلامی دور می شوند و رنگ غربی به خود می گیرند که باید بیش از این مواظب باشیم، تصریح کرد: اگر خانواده خوب باشد جامعه نیز خوب می شود و اگر خانواده بد باشد جامعه را به بدی می کشاند.

,

امام جمعه موقت مهدیشهر ادامه داد: همانگونه که امام خامنه ای فرمودند نهادهای فرهنگی ما باید احساس وظیفه کنند و در مقابل آنچه که جامعه و خانواده های ما را دارد از هم می پاشد، مبارزه کنند.

,

سقائیان با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در کشتار مسلمانان میانمار، اضافه کرد: حقوق بشر ابزار دست استکبار است که دهها هزار کشتار دسته جمعی مسلمانان در جای جای جهان اتفاق می افتد ولی آنها خفقان گرفته اند.

,

وی با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم و صفر، گفت: باید از ظرفیت ماه محرم برای اصلاح جامعه و مبارزه با ظلم و ستم استفاده کنیم و به تاسی از ابا عبدالله الحسین(ع) ظلم ستیزی را احیا نماییم.

,

امام جمعه موقت مهدیشهر با تاکید بر عزاداری پرشور، بیان کرد: همین شور عزاداری ها و زنجیر زنی و سینه زنی ها باعث شد نهضت امام حسین(ع) زنده بماند و دین و شیعه گری خود را حفظ کنیم.

,

سقائیان همچنین با اشاره به برپایی موکب اربعین در کربلا به همت مردم مهدیشهر، اظهار کرد: سال گذشته با کمک های مردمی موکب تغذیه بسیار خوبی در کربلا برپا شد که امسال علاوه بر موکب تغذیه، موکب اسکان نیز در نظر گرفته شده است که خیرین و مردم از همین الآن کمک های خود را به ستاد اربعین ارئه کنند.

,

سازش ناپذیری با دشمن از درس های بزرگ محرم است

, سازش ناپذیری با دشمن از درس های بزرگ محرم است, سازش ناپذیری با دشمن از درس های بزرگ محرم است,

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل کشتار مردم مظلوم میانمار گفت: آنان که در مقابل حوادث کوچک جهان هیاهو می نمایند چگونه در مقابل این همه فجایع انسانی سکوت اختیار کرده و به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.

,

وی همچنین تصریح کرد: فاجعه میانمار و کشتار مسلمانان و همچنین دریافت جایزه صلح نوبل توسط جنایتکاران و خانم سوچی جای سوال دارد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر از انسان های بیگناه حمایت کنند، بیان کرد: امیدواریم هرچه زودتر مدعیان حقوق بشر وارد صحنه شوند .

,

امام جمعه شهرستان دامغان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: چگونه زیستن را در محرم باید فرا گرفت چراکه کرامات انسانی در محرم موج میزند.

,

حسینیان با بیان اینکه محرم کلاس انسان سازی است، اظهار کرد: باید فرصت های محرم را غنیمت بشماریم و تکایا و مساجد را برای این مهم آماده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه