اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد؛

حادثه کربلا بزرگترین حادثه تاریخ بشیریت است

حادثه کربلا بزرگترین حادثه تاریخ بشیریت است
نماز جمعه این هفته در شهرهای مختلف استان بوشهر با حضور باشکوه مردم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امام جمعه شهر برازجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه به روز مباهله اشاره کرد اظهار داشت: روز مباهله در روز 24 ذی الحجه رخ داد و در این روز پیامبر(ص) و برابر با 40 روایت از اهل سنت حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) وامام حسین(ع) از از اهل بیت پیامبر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام حسن مصلح در ادامه صحبت های خود درباره جشن عاطفه ها گفت: جشن عاطفه ها هر ساله به منظور جمع آوری کمک های مردمی به دانش آموزان بی بضاعت برگزار می شود و امسال نیز مانند دیگر سالهای گشته مردم در این زمینه کمک های خود را به این قشر فراموش نکنند.

,

وی به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع  تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و بیان داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور امام بزرگوار و فراورده انقلاب است و در فرآیند اداره  مدیریت کشور تاثیر زیادی دارد و تفکرات امام(ره) باید کاملا بر مجمع تشخیص نظام حاکم باشد.

,

مصلح با مراسم کلنگ زنی بیمارستان 17 شهریور برازجان خاطر نشان شد: از وزارت بهداشت و درمان بخاطر تامین اعتبار بیمارستان 17 شهرویر تشکر و قدرانی می شود و امید است هرچه زودتر در این مدت مشخص شده کار ساخت آن به اتمام برسد.

,

وی به مسئله انتخاب شهردار برازجان توسط شورای شهر تاکید کرد: جای تقدیر از شورای شهربرازجان  بخاطر اتخاب شهردار امین و کاردست و دست پاک است و امید است از شهردار برگزیده در جهت کارهای عمران و آبادی حمایت کنند و اجازه دهند به امور زیر بنایی اساسی پرداخته شود.

,

به گزارش سپاس حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر نیز با بیان اینکه امام حسین (ع) برای نماز به شهادت رسید اظهار داشت: باید واجبات را فدای مستحبات نکنیم و عزاداری‌ها را رقابتی نکنیم.

وی در این رابطه افزود: باید آداب عزاداری محرم رعایت شود و عزاداران حسینی با اخلاص به سوگواری بپردازند.

امام جمعه بندر دیر در ادامه بر اهمیت بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم خانواده ها از هم بپاشند.

وی با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تحریک استکبار جهانی، صدام به ایران حمله و جنگ را آغاز کرد.

حسینی افزود:  رزمندگان ما با رشادت و فداکاری های خود، هشت سال از خاک میهن اسلامی کشورمان در مقابل دولت بعثی محافظت کردن و حتی یک وجب هم از این خاک را به بیگانگان ندادند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

به گزارش سپاس حجت الاسلام و المسلمین علی زاهددوست در خطبه های این هفته نماز جمعه دلوار اظهار داشت: با توجه به مولفه های مهم حادثه کربلا، بزرگترین حادثه تاریخ بشیریت است و باید محافل عزای سالار شهیدان پر شور و دارای معرفت افزایی عزادران  برگزار و نهایت استفاده شود.

,

وی افزود:  تاریخ بشیریت مدیون مجاهدت ها و خودگذشتگی های مرد بزرگ تاریخ  یعنی اباعبدالله الحسین (ع) است و همه ما باید این حرکت بزرگ تاریخی را الگوی خود بدانیم وپیرو واقعی این امام  معصوم باشیم.

,

امام جمعه دلواربیان داشت: مجلس عزای اباعبدالله الحسین باید به عنوان یک مدرسه ارزش های دینی و محل معرفت افزایی و بصیرت افزایی در تمامی کشور و در این منطقه تبدیل شود.

,

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) مسئله امربه معروف ونهی از منکر هست که همه ما به عنوان پیروان سیدالشهدا  باید ازاین فریضه در عمل احساس مسولیت کنیم.

,

زاهددوست با بیان اینکه در این هفته دو رویداد مهم دربخش دلوار اتفاق خواهد افتاد گفت: حوزه علمیه خواهران این شهر با تعداد 38 طلبه با اهداف اهمیت نظام خانواده در اسلام و اثرگذاری نظام خانواده  افتتاح می شود.

,

وی تصریح کرد: دعای  پرفیض ندبه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و اول محرم در روز جمعه ۳۱شهریورماه از شبکه سراسری در سالن شهید جمادی با حضور سخنران و مداح برجسته کشوری برگزار می شود.

,

 

,

امام جمعه موقت گناوه:

منابع طبیعی زمین های مردم را به نام دولت مصادره نکند

, امام جمعه موقت گناوه:

منابع طبیعی زمین های مردم را به نام دولت مصادره نکند
,
,
,



امام جمعه موقت گناوه در خطبه های این هفته گفت: مسئولین منابع طبیعی نباید زمین های کشاورزی مردم را که بعضی هم سند دارند و موروثی هستند را به نام دولت مصادره کنند و مواظب باشند در روستاها به زمین های مردم دست اندازی نشود.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری افزود: اداره منابع طبیعی نباید با معارض شدن به زمین های کشاورزی دارای سند و موروثی برای مردم مشکل سازی کند.

وی اظهارکرد: مردم و بیشتر روستایی ها گلایه دارند که منابع طبیعی زمین های کشاورزی داری سند و موروثی را به نام آن اداره ثبت و ضبط می کند و دولت نیازمند آن نیست که برای بیلان کاری زمینی در روستایی مصادره تا به مردم و کشاورزان فشار وارد شود.

امام جمعه موقت گناوه تکریم و احترام به ارباب رجوع ضرورت دارد مسئولین تا میتوانند به مردم احترام کنندو هدف از خدمت به مردم و جامعه اسلامی را خشنودی خداوند قرار دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه